• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillfälligt besök i Göteborg härom veckan:)
Pam560 på Ponte Vecchio trivdes i solen..
image.jpeg
 
Känner att jag ville posta det här även i den här tråden:


Min Panerai 372 började sacka, några minuter då och då under dagen. Klockan stannade alltså. Mycket frustrerande. Kollade min garanti, bråttom. Endast 11 dagar kvar till garantin gick ut. Mailade Panerai. Väntade tre dagar. Mailade Panerai igen, men förstod att det kanske dröjer lite med att få svar, så jag ringde upp Panerai.

Supertrevligt kundbemötande, all heder till Panerai. Fanns några olika alternativ:

  1. Skicka klockan själv till Panerais servicecenter.

  2. Lämna in den hos Nymans Ur, förhoppningsvis kan de hjälpa till på plats, annars skickas den in, kostar 1 500 kr. Pratade med en flicka på Nymans Ur, mycket trevlig.

  3. Lämna in klockan i Panerai-butiken i Köpenhamn. Förmodligen skulle det även här kosta 1 500 kr.

  4. Lämna in klockan hos valfri återförsäljare av något märke som ingår i Richemont Group.
Då jag är aningen bekväm av mig gick jag till Hukes i Malmö, ligger 300 meter från där jag bor. Men, döm om min förvåning då jag, aningen bryskt, blev uppläxad och förklarad för att Hukes minsann inte ombesörjde transport till servicecentrum för märken som inte säljs i butiken. Jag försökte förklara att det tydligen är kutym att alla inom Richemont Group hjälps åt vid sådana tillfällen, men det hjälpte inte.

Aningen förgrymmad och lite orolig att jag var tvungen att åka till Köpenhamn på min första lediga lördag på flera veckor, tänkte jag att jag ska fasen testa med Bergströms Ur i Malmö.

Superbt bemötande. Jag förklarade min situation, att Panerai tyckte att en Richemont Group återförsäljare skulle kunna hjälpa till med det (Bergströms Ur är INTE Richemont Group så vitt jag vet). Säljaren hade inga bekymmer med det, tog in klockan och min nedskrivna förklaring av problemet. Förklarade vidare att jag behövde inte betala något idag, men att om inte frakten bekostades av Panerai, skulle jag få betala 1 500 kr när jag hämtade ut klockan.

Snyggt hanterat och stor eloge till Bergströms Ur. Idag knatade jag in och hämtade min nyservade klocka, går suveränt (än så länge…).
Ska även passa på att ge en liten känga till Hukes, som jag tycker skötte situationen dåligt. Även om det inte finns någon skyldighet att hjälpa till, borde man ha fått ett bättre bemötande i butiken.



20160708_153842.jpg
Varför skulle det kosta 1500 kr att lämna in klockan hos AD (Nymans ur) om det är ett garantiärende? Jag skulle nog gå i taket. Nu utgår jag ifrån att du köpt den där? Väldigt fin service av bergströms ur. Storsint!
 
Varför skulle det kosta 1500 kr att lämna in klockan hos AD (Nymans ur) om det är ett garantiärende? Jag skulle nog gå i taket. Nu utgår jag ifrån att du köpt den där? Väldigt fin service av bergströms ur. Storsint!

Klockan är köpt i Paris! Så det är kanske inte så konstigt... Men Bergströms Ur förtjänar en eloge. Trevliga människor!
 
Klockan är köpt i Paris! Så det är kanske inte så konstigt... Men Bergströms Ur förtjänar en eloge. Trevliga människor!
Jag tror att världsgarantin som gäller här kan inte kosta dig några pengar. Det låter konstigt och direkt fel. Varje AD borde vara skyldiga att ombesörja garantiärenden world wide. Undrar om Nymans kan svara på det här? Det är Panerai som står för garantin, inte respektive AD, så den servicen borde ingå i en AD:s rättigheter och skyldigheter att ombesörja utan kostnad för kunden. Jag tror det finns andra trådar på KS som diskuterar samma fråga. Kan Nymans berätta vad som gäller? @Nymans Ur 1851
 
Jag tror att världsgarantin som gäller här kan inte kosta dig några pengar. Det låter konstigt och direkt fel. Varje AD borde vara skyldiga att ombesörja garantiärenden world wide. Undrar om Nymans kan svara på det här? Det är Panerai som står för garantin, inte respektive AD, så den servicen borde ingå i en AD:s rättigheter och skyldigheter att ombesörja utan kostnad för kunden. Jag tror det finns andra trådar på KS som diskuterar samma fråga. Kan Nymans berätta vad som gäller? @Nymans Ur 1851

Möjligt att du har rätt! Jag kanske ska maila Panerai och skicka med kopia av det kvittot jag fick på min betalning av de 1 500 kr och höra om det finns möjlighet att få det tillbaka. :D
 
Ni som kör luminor kanske kan svara på en fråga: tappar inte kronskyddet sin spänst efter ett tag och blir sladdrigt?
 
Ni som kör luminor kanske kan svara på en fråga: tappar inte kronskyddet sin spänst efter ett tag och blir sladdrigt?
Lånade ju en Pam111 förra sommarn med x antal år på nacken. Den hade dessutom om jag inte miss minner mej ej rullhjulet på själva halsen som klämmer åt kronan.
Var inte det minsta sladdrig:)
 
  • Like
Reactions: kmg
Fan börjar fundera, tänkte klippa en Tudor Bronze men Paneristi som man är började jag fundera på en Panerai beater istället...

Någon som råkar ha en 000 eller 024, 025 eller dylikt som ska flippas? :D
 
Aldrig upplevt på någon av de två manuella Luminor jag har haft.
Lånade ju en Pam111 förra sommarn med x antal år på nacken. Den hade dessutom om jag inte miss minner mej ej rullhjulet på själva halsen som klämmer åt kronan.
Var inte det minsta sladdrig:)
Nope. Inte märkt det alls
Nej, haft fyra Pannor, alla med kronskydd och aldrig märkt av det.

Tack för svaret. Var precis det jag ville ha. Funderar på att komplettera med en Luminor så småningom :)
 
Tillbaka
Topp