• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hej alla proffs :) , någon som ägt en 320 och kan ge sin (högst personliga) åsikt? Min oro är 18 mm tjocklek även om jag haft en Pam92 som va lika tjock men man glömmer snabbt:)

Jag har inte haft en, men har en riktig tjockis i form av 243. Jag har inga problem med den tjockleken på klockan med sina 44mm, en mindre klocka som 392 och 42mm blir mycket mer "bolle på snöre" känsla i min mening.
 
Hej alla proffs :) , någon som ägt en 320 och kan ge sin (högst personliga) åsikt? Min oro är 18 mm tjocklek även om jag haft en Pam92 som va lika tjock men man glömmer snabbt:)
Jag har bara testat på en GTG men jag tyckte den satt riktigt bra, hade föreställt mig att den skulle kännas topptung men upplevde den inte så… men som sagt bara testat kort.
 
Hej alla proffs :) , någon som ägt en 320 och kan ge sin (högst personliga) åsikt? Min oro är 18 mm tjocklek även om jag haft en Pam92 som va lika tjock men man glömmer snabbt:)
Har haft en PAM328 i sex år vilket är samma tjocklek. Den har varit min primära klocka och har använts till skjorta och kostym nästan dagligen första åren. Helt klart en tjock klocka, och det har funnits tillfällen där jag varit tvungen att välja ett smalare ur för att få plats under manchetten. Jag har dock aldrig stört mig på det, då det trots allt är en dykare som ska se lite stor ut.
 
Har haft en PAM328 i sex år vilket är samma tjocklek. Den har varit min primära klocka och har använts till skjorta och kostym nästan dagligen första åren. Helt klart en tjock klocka, och det har funnits tillfällen där jag varit tvungen att välja ett smalare ur för att få plats under manchetten. Jag har dock aldrig stört mig på det, då det trots allt är en dykare som ska se lite stor ut.
Tack!
 
Har haft en PAM328 i sex år vilket är samma tjocklek. Den har varit min primära klocka och har använts till skjorta och kostym nästan dagligen första åren. Helt klart en tjock klocka, och det har funnits tillfällen där jag varit tvungen att välja ett smalare ur för att få plats under manchetten. Jag har dock aldrig stört mig på det, då det trots allt är en dykare som ska se lite stor ut.
Jag kände som du och sen testade jag nya 44mm 1950-modellen och insåg vad jag missat. 😁
 
It's back :)

20220318_170105-01.jpeg
 
Någon som har erfarenhet av P.900 urverket? De sitter i de nya quaranta klockorna, quickset datum men ej hacking funktion. Är det en dealbreaker för många?
 
Senast ändrad:
Någon som har erfarenhet av P.900 urverket? De sitter i de nya quaranta klockorna, quickset datum men ej hacknings funktion. Är det en dealbreaker för många?
Gillar inte downgraden (att hacking är borta) men om jag gillar klockan i övrigt är det ingen deal breaker.

Enligt rykten ett pris man fick betala för 8 års garantin de numera erbjuder.

P3000, P5000 m.fl. har aldrig haft hacking, så det är egentligen inget nytt. Sällan man köper en Panerai för urverket ändå. Men svider som sagt då det är en down grade.
 
Tillbaka
Topp