• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
image.jpg

425 & 514
Fler bilder på 425an med gummit?
 

m_s

Patek
2-Faktor
Fantastiskt bekvämt gummi är det, sitter som standard på bland annat 389. På jakt efter ett till min 422
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Bytt band på din någon gång? Lite nervös inför att skruva av luggarna :nailbiting:
Ja, det har jag gjort några gånger. Jag är också nervös när jag gör det, men jag har köpt bra grejer som är gjorda för det. Jag köpte ett litet set på http://www.watch-tool.de

Your order:
Quantity Description Unit price
EUR
Total price
EUR

1 Set S1 Watchmakers screwdriver Set of 6 9.99/Set 9.99
Order value 9.99
Shipping & handling 8.35
Total value 18.34
 
  • Like
Reactions: kmg

MickeJ

Panerai
Bytt band på din någon gång? Lite nervös inför att skruva av luggarna :nailbiting:
Tejpa med lite maskeringstejp om du tycker det är nervöst. Lägg skruvarna på något som gör att de inte rullar iväg/försvinner (de är små!). Se till att hylsa och pinne trär i varandra när du sätter i dem i bandet.
Jag var också nervös när jag bytte på en Radiomir första gången men när du gjort det ett par gånger är det inga konstigheter. :)
 

kmg

Patek
2-Faktor
Har ni även kört med Natoband? Tänker hur det funkar med luggarna iom att de är i två delar.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Mums idag igen. Mycket trevligt besök hos Nymans.

PAM614 följt av 389.

image.jpeg
image.jpeg
Jag röstar på 614. Den ser tooligast ut av de båda. Oavsett vilken så har alla submersible ett helt eget formspråk som jag gillar. Själv tittar jag på pam243 just nu. Den är "bara" 44 mm, höjd 18 mm och klarar 1000 m så den blir mer ett verktyg för dykare. Hoppas jag får se den på riktigt i sommar. Än så länge har jag bara sett pam243 på bild. Råa är de allihop.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Är alla Submersible blankpolerade?
Pam243 här ovan som jag gillar mycket, verkar otroligt blank men jag kan ju se fel.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Är alla Submersible blankpolerade?
Pam243 här ovan som jag gillar mycket, verkar otroligt blank men jag kan ju se fel.
Jag tror den ligger under en lampa som förstärker blinget. Jag tror de flesta modeller är i borstad titan, men nu blir jag osäker. Målgruppen för submersible har inte varit sv den polerade typen, men det kanske har ändrats.
 
Senast ändrad:

m_s

Patek
2-Faktor
De flesta är borstade ja förutom 024 där bezel ringen är borstad och caset är polerat (tidigare modeller före 2002 om jag minns rätt har även polerad ring).
 
Topp