Verkligen!Håller helt med. Hade varit överlycklig om p5000 modellerna hade pr indikatorn så som pam796 har
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Verkligen!Håller helt med. Hade varit överlycklig om p5000 modellerna hade pr indikatorn så som pam796 har
Trots 40mm så skulle det vara intressant att kolla närmare på denna. Hittar dock ingenting om den på nätet. Är det en sprillans ny release? Boutique only eller liknande?1304
![]()
PAM01304 - Luminor Quaranta Verde Militare
Luminor Quaranta Verde Militare, PAM01304 Automatic mechanical, P.900 calibre Polished steel, Check availability on Panerai.com.www.panerai.com
Den är något halvår gammal, tror jag. Om du googlar Luminor Quaranta så hittar du säkert recensioner för alla modellerna som kom samtidigt i den nya serien. Det är en standard-release, inte boutique only.Trots 40mm så skulle det vara intressant att kolla närmare på denna. Hittar dock ingenting om den på nätet. Är det en sprillans ny release? Boutique only eller liknande?
Trots 40mm så skulle det vara intressant att kolla närmare på denna. Hittar dock ingenting om den på nätet. Är det en sprillans ny release? Boutique only eller liknande?
Den gröna är ny "e-boutique edition". Den har inte släppts officiellt ännu, bara pre-order för vissa. Lär komma en officiell release om en vecka eller två.Den är något halvår gammal, tror jag. Om du googlar Luminor Quaranta så hittar du säkert recensioner för alla modellerna som kom samtidigt i den nya serien. Det är en standard-release, inte boutique only.
EDIT: Den gröna kan vara helt ny ...
Jag insåg det lite sent. TackDen gröna är ny. Den har inte släppts officiellt ännu, bara pre-order för vissa. Lär komma en officiell release om en vecka eller två.
Tack för svar. Såg att det inte gick att klicka hem till SE. Kommer ÅF, ex Nymans, kunna beställa hem den? Om inte, hur kan man gå till väga?Den gröna är ny "e-boutique edition". Den har inte släppts officiellt ännu, bara pre-order för vissa. Lär komma en officiell release om en vecka eller två.
Tyvärr inte.Tack för svar. Såg att det inte gick att klicka hem till SE. Kommer ÅF, ex Nymans, kunna beställa hem den? Om inte, hur kan man gå till väga?
Synd, det var omständigt :/ Får åka och testa vanliga Quaranta här hemmma innan man bestämmer sig för en flygtur. Roligt att det äntligen släpps en grön likt 1055 och 911. Självklart ska den inte heller vara lätt att få tag iTyvärr inte.
Du måste beställa till en Panerai Boutique och sedan hämta på plats. Tror det var så @Dtox gjorde med 1055
Glöm inte e 995 och hela den serien med gröningar.Synd, det var omständigt :/ Får åka och testa vanliga Quaranta här hemmma innan man bestämmer sig för en flygtur. Roligt att det äntligen släpps en grön likt 1055 och 911. Självklart ska den inte heller vara lätt att få tag iFinns det en Panerai Boutique i Milano? (Finns det någon bra lista på alla boutiques i Europa)
Någon som jmf Quaranta med 42mm Luminor?
Ser inte ut att vara gigantisk skillnad i måtten dem emellan. Att även 40 har 22mm bandbredd borde göra att den bärs relativt stort?
42:
42 - 51,5 - 13,2 - 22
40:
40,5 - 49,6 - 12,8 - 22
Här är en bild jag tagit på alla tre (40, 42, 44)Någon som jmf Quaranta med 42mm Luminor?
Ser inte ut att vara gigantisk skillnad i måtten dem emellan. Att även 40 har 22mm bandbredd borde göra att den bärs relativt stort?
42:
42 - 51,5 - 13,2 - 22
40:
40,5 - 49,6 - 12,8 - 22
Alltså de där millimetrarna... 45 till 47 exempelvis... så lite men ändå så mycket.Någon som jmf Quaranta med 42mm Luminor?
42:
42 - 51,5 - 13,2 - 22
40:
40,5 - 49,6 - 12,8 - 22
Här är en bild jag tagit på alla tre (40, 42, 44)
Det är helt en märkbar skillnad på handleden. Quarantan känns liten , men det är ju också meningen med klockan
Verkligen… Synd att de är så pass mycket mindre. 42 tycker jag satt perfekt. Ska testa innan jag släpper tanken på 40 helt.Alltså de där millimetrarna... 45 till 47 exempelvis... så lite men ändå så mycket.
Svårt att fånga den här tavlan om man inte heter @azcii, men - den är fin i solen. Lagom och rejält tjocka index på PreA 004an
![]()
I Boutique är den, men inte i butik vad jag vet. Jag tror ADs får tillgång i juni.I butik än?
![]()
Skulle inte eSteelarna vara boutique editions? Subbarna dvsI Boutique är den, men inte i butik vad jag vet. Jag tror ADs får tillgång i juni.
I Boutique är den, men inte i butik vad jag vet. Jag tror ADs får tillgång i juni.
Såg bara det här:Skulle inte eSteelarna vara boutique editions? Subbarna dvs
My bad !Såg bara det här:
![]()
Men om det gällde bara vissa subs vet jag inte.
Well, eller mitt. Jag vet inte.My bad !
My bad !
Well, eller mitt. Jag vet inte.![]()