• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag tror den ligger under en lampa som förstärker blinget. Jag tror de flesta modeller är i borstad titan, men nu blir jag osäker. Målgruppen för submersible har inte varit av den mest polerade typen, men det kanske har ändrats.
Nu har jag kollat och pam243 är i stål, inte titan. Den är i borstat stål med polering i kanterna.
 
Väldigt trevlig referens som sagt. Har fått lite frågor om canvaset. Det kommer från Time Connections och hittas här:
http://www.tcstraps.com/collections/canvas-and-carbon-fiber-straps

20160717_110442.jpg
 
Ja, hyfsat mjukt och följsamt men ändå med den stadga som behövs för att hålla den rätt tunga klockan på plats. Undersidan är klädd med ett väldigt tunnt skinn som gör att det sitter bra mot handleden.
20160717_120724.jpg
Ser fint ut, men även AW:s canvas är riktigt bra och verkar vara tillverkat på liknande sätt. Kostar en femhunka..
 
Senast ändrad:
Kul att fler uppskattar Pam243:)
Den har 47 mm-modellernas plattare formspråk, men jag undrar om den tappar proportionerna i verkligheten. De höga 40 mm-modellerna sägs kunna bli topptunga och se lite ihopklämda ut. Har du en 243 eller har du sett en i verkligheten så du kan säga din uppfattning? Den verkar onekligen vara riktigt robust. Det är ingen leksak vars funktion är att blänka direkt.
 
Den har 47 mm-modellernas plattare formspråk, men jag undrar om den tappar proportionerna i verkligheten. De höga 40 mm-modellerna sägs kunna bli topptunga och se lite ihopklämda ut. Har du en 243 eller har du sett en i verkligheten så du kan säga din uppfattning? Den verkar onekligen vara riktigt robust. Det är ingen leksak vars funktion är att blänka direkt.
Tog ju upp 243 för nån vecka sen i tråden då jag föll för den av samma skäl som du nu fallit för den;)
Varken sett eller provat den men läst allt jag kommit över i vanlig ordning.
 
Slänger även upp en review av en annan favorit till mej som jag nämnt tidigare, nämligen Pam308:).
 
Vad kan man begära för ett OEM Assolutamente i fint skick? Fick med ett när jag köpte 112:an, men det är nog strl S eller XS.. 98/68mm. Jag har för grova armar :D

Och om någon har några roliga band i "normal" längd som känner för att kränga, droppa ett PM :)
 
Tog ju upp 243 för nån vecka sen i tråden då jag föll för den av samma skäl som du nu fallit för den;)
Varken sett eller provat den men läst allt jag kommit över i vanlig ordning.
Det stämmer! Jag är alltid öppen för andras inspiration och bildning parallellt med ett ständigt flöde av eget sökande och lärande. Om jag nu får fingrarna ur och tar dykarcertifikat i sommar, kommer jag att behöva den här. Speciellt som certet gäller till 18 m djup. Den finns på några ställen i Europa så det kanske är dags att åka och titta
Tog ju upp 243 för nån vecka sen i tråden då jag föll för den av samma skäl som du nu fallit för den;)
Varken sett eller provat den men läst allt jag kommit över i vanlig ordning.
Jo, jag hade sett den tidigare men det var nog du som gav mig inspiration att ta reda på mer. Här hittade jag en länk där de testat olika armband på 243.http://www.wristwatchphoto.com/2009/07/on-request-19-strap-combos-for-panerai.html
 
Sweet @stelah !!
Just därför man hänger på forum som detta:).
243 fångade mej då den har de nya/större subbarnas utseende, stabilt urverk samt är 44mm;).
Går dessutom att hitta till ett överkomligt pris om man bara letar..
 
Tillbaka
Topp