• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

image.jpeg
 
Säga vad man vill om min Radiomir och Panerai i synnerhet, men den/de kan verkligen det en klocka ska kunna, nämligen att tydligt visa hur mycket klockan är. Det gör mig väldigt nöjd, för det finns alldeles för många klockor därute som inte klarar den uppgiften. Vissa är bedrövligt dåliga. Storleken har naturligtvis betydelse här, men det är inte allt. De rena stora mörka tavlorna skapar en förstklassig kontrast med tydliga blanka breda visare. Jag gillar att Panerai prioriterar det här för det är ju ändå en funktion man köpt, eller?
LAH_1585.JPG
 
Säga vad man vill om min Radiomir och Panerai i synnerhet, men den/de kan verkligen det en klocka ska kunna, nämligen att tydligt visa hur mycket klockan är. Det gör mig väldigt nöjd, för det finns alldeles för många klockor därute som inte klarar den uppgiften. Vissa är bedrövligt dåliga. Storleken har naturligtvis betydelse här, men det är inte allt. De rena stora mörka tavlorna skapar en förstklassig kontrast med tydliga blanka breda visare. Jag gillar att Panerai prioriterar det här för det är ju ändå en funktion man köpt, eller?
LAH_1585.JPG
Instämmer!
 
Säga vad man vill om min Radiomir och Panerai i synnerhet, men den/de kan verkligen det en klocka ska kunna, nämligen att tydligt visa hur mycket klockan är. Det gör mig väldigt nöjd, för det finns alldeles för många klockor därute som inte klarar den uppgiften. Vissa är bedrövligt dåliga. Storleken har naturligtvis betydelse här, men det är inte allt. De rena stora mörka tavlorna skapar en förstklassig kontrast med tydliga blanka breda visare. Jag gillar att Panerai prioriterar det här för det är ju ändå en funktion man köpt, eller?
LAH_1585.JPG
Håller med
 
Den har jag haft koll på sen den dök upp men var inte redo att flippa min 560;).
 
Är det inte lite märkligt med så knapphändig information? Inget ref nr, inget tillverkningsår, ingen bild på baksidan. T-dail fanns till J-serien (2007). Från K-serien (2008) är det superluminova. Det finns en i Barcelona för 4900€ (46000SEK beroende på valutakurs). Jag kommer inte ifrån att jag utgår från att det är något lurt, men det behövs mer än en bild och annons för att övertyga. Har du varit i kontakt med annonsören?
 
Är det inte lite märkligt med så knapphändig information? Inget ref nr, inget tillverkningsår, ingen bild på baksidan. T-dail fanns till J-serien (2007). Från K-serien (2008) är det superluminova. Det finns en i Barcelona för 4900€ (46000SEK beroende på valutakurs). Jag kommer inte ifrån att jag utgår från att det är något lurt, men det behövs mer än en bild och annons för att övertyga. Har du varit i kontakt med annonsören?
Näe men även haft koll på den i Barcelona;)
 
Men är du genuint sugen så föreslå en träff med säljaren o gärna på Nymans!!
 
Tror inte Nymans är speciellt sugna på att agera värd för köpare och säljare för affärer som inte involverar Nymans.
Råder den som funderar på det att verkligen kolla med Nymans först!
Själva affären ska nog inte genomföras på Nymans. Inte utan att fråga iaf, men det går säkert att beställa en äkthetsbesiktning och värderingsintyg.. Sen får man nog gå någon annanstans. Det borde väl gå?
 
Senast ändrad:
Själva affären ska nog inte genomföras på Nymans. Inte utan att fråga iaf, men de går säkert en äkthetsbesiktning och skriver ut värderingsintyg, mot betalning naturligtvis. Sen får man nog gå någon annanstans. Det borde väl gå?
Kolla med Nymans först...bara att tips för att sköta det snyggt.
 
Själva affären ska nog inte genomföras på Nymans. Inte utan att fråga iaf, men de går säkert en äkthetsbesiktning och skriver ut värderingsintyg, mot betalning naturligtvis. Sen får man nog gå någon annanstans. Det borde väl gå?
Borde funka utmärkt. Tar kanske någon dag för kontrollen.
 
äå
Är det inte lite märkligt med så knapphändig information? Inget ref nr, inget tillverkningsår, ingen bild på baksidan. T-dail fanns till J-serien (2007). Från K-serien (2008) är det superluminova. Det finns en i Barcelona för 4900€ (46000SEK beroende på valutakurs). Jag kommer inte ifrån att jag utgår från att det är något lurt, men det behövs mer än en bild och annons för att övertyga. Har du varit i kontakt med annonsören?
Inte heller jag har ringt på 243:an på Blocket. Väntar lite och ser hur jag ska göra med Rollen. Har funderat ganska länge på både Breitling och Panerai. När jag granskade Submersible lite mer ingående så kändes ju valet ganska lätt. Men det kanske kan bli två bättre begagnade istället för bara en Panna :)
 
Tillbaka
Topp