• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Josef B

Bestraffaren
Raffles, Dubai.
20160720_113406_001.jpg
 

kmg

Patek
2-Faktor
Börjar seriöst fundera på att skaffa en Panerai i Oro Rosso. Provat 575 och den är grym men har en 392: idag och kanske vill komma upp i storlek. Tittar på 515 och 573. Flika in med åsikter/synpunkter.

575
image.jpeg

515
image.jpg

573
image.jpg
Personligen tycker jag oro rosso gör säg bäst på nättare modeller. På en 42a radiomir ger det en dressad men småsportig look. Snyggt!
Gärna clean urtavla utan sekund och datum om du frågar mig.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Börjar seriöst fundera på att skaffa en Panerai i Oro Rosso. Provat 575 och den är grym men har en 392: idag och kanske vill komma upp i storlek. Tittar på 515 och 573. Flika in med åsikter/synpunkter.

575
image.jpeg

515
image.jpg

573
image.jpg
573 för att den är mest clean, men personligen tycker jag gulguld är snyggare och passar året om. Rödguld är som snyggast när man är lite brun. Jag skulle gissa, utan att veta, att försäljningen av rödguldklockor är som bäst under sommarmånaderna. Jag tittade på Panerais hemsida och såg att alla är i rödguld utom tre modeller.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Apropå diskussionen för massa sidor sedan om Panerai's eventuella devalvering pga av nyskapande och modeller:

http://erwan-grey.com/watches/2016/07/yes-i-am-paneristi/

I was flabbergasted to see as a “general stampede” has made many “Paneristi” have started to dump their pieces; the reason? the drop in market prices according to your comments.
...
In my opinion, NO.


Because if it is the case, my watches will also devaluing their price but not crossed my head the get rid of them, because it is not the price, it is what they represent. It’s not what you can win with them, but what they have contributed to the history and the legacy they have left. Because it is not what you can lose, but what I earn by having them close … as a collector, a lover of watches, as an amateur at the time.
 
  • Like
Reactions: kmg
Topp