• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ser denna ok ut? (Bett om fler bilder)
4CD2F795-1BBE-488E-B18E-DEEA0051F971.jpeg

CA507B39-CC28-40EF-9537-9286506C3D45.jpeg
 
Ja, tycker reg och tm ser konstigt ut på bilden. Men kanske är vanlig Panne standard. Måndags exemplar.
Jag är ju som många här vet, inte en inbiten Panerai samlare
Ok. Tycker märkningen på kronskyddet ser typ likadant ut på min…dock en submersible.

kan jag heller inget ang men blir såklart lite fundersam om någon skriver fake…
 
Nu nyligen fick jag se en 911:a, en falsk en, dyka upp där. Otroligt skrämmande. Vore ju så enkelt att lösa det från dag ett också.
Vi hade ju en episod med någon som postade lite falska klockor här för ett tag sedan, och när vi körde dem via PAMguard så visade den sig som en annan klocka. Så, liiiite indikation kan man få ibland. :) Men nej, man kan inte vara säker såklart. Ur mitt perspektiv ser den där 1392:an korrekt ut, man ska ju dock alltid försöka köpa säljaren först, men då var det bara PAMguard kvar att dubbelkolla...
 
Vi hade ju en episod med någon som postade lite falska klockor här för ett tag sedan, och när vi körde dem via PAMguard så visade den sig som en annan klocka. Så, liiiite indikation kan man få ibland. :) Men nej, man kan inte vara säker såklart. Ur mitt perspektiv ser den där 1392:an korrekt ut, man ska ju dock alltid försöka köpa säljaren först, men då var det bara PAMguard kvar att dubbelkolla...

Det som får en att ramla av stolen är när det matchar med klockan.
 
Hur ska korrekt cert ifrån 2019 se ut? (PAM 1392)

På min (683) ifrån iår är det både klistermärken (etiketterna) samt ifylld lapp med mitt namn och plastkortet med QR koden
 
Hur ska korrekt cert ifrån 2019 se ut? (PAM 1392)

På min (683) ifrån iår är det både klistermärken (etiketterna) samt ifylld lapp med mitt namn och plastkortet med QR koden
Jag hade en PAM1392 som var uttagen 2018-08 som jag sålde 2021. Det certifikatet som hörde till den årsmodellen var i form av en bok med modellnummer, serienummer etc ifyllt åtminstone. Tror det nyare sättet med plastkort kom senare än 2019, men kan ha fel på den fronten!
 
Jag hade en PAM1392 som var uttagen 2018-08 som jag sålde 2021. Det certifikatet som hörde till den årsmodellen var i form av en bok med modellnummer, serienummer etc ifyllt åtminstone. Tror det nyare sättet med plastkort kom senare än 2019, men kan ha fel på den fronten!
Ok! Är samma på denna samt finns kvitto från inköpet
 
Tillbaka
Topp