• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snyggt!
Hälsning 👋
EAE75D67-B0B1-459B-AD3C-434BE5AB6A56.jpeg
Fasiken vad Submersible är bra …
 
Ok kollat runt lite och nu är dom hetaste kandidaterna 1314, 1351. Jag är i grunden mest inne på limiterade utgåvor men dessa gillade jag. Tankar? Och lite vägledning 🖤💛
 
Ok kollat runt lite och nu är dom hetaste kandidaterna 1314, 1351. Jag är i grunden mest inne på limiterade utgåvor men dessa gillade jag. Tankar? Och lite vägledning 🖤💛
Gillar du dem, kör.

Båda modellerna är lite mer speciella än vanilj-versionen (2312/1312) av den modellserien.

De är populära modeller därute någonstans, bland Panerais mest sålda...fast inte bland paneristi. 😁 Vi är väl lite väl puristiska och vill inte ha så många komplikationer, timme och minut och handvevat är precis lagom.
 
Gillar du dem, kör.

Båda modellerna är lite mer speciella än vanilj-versionen (2312/1312) av den modellserien.

De är populära modeller därute någonstans, bland Panerais mest sålda...fast inte bland paneristi. 😁 Vi är väl lite väl puristiska och vill inte ha så många komplikationer, timme och minut och handvevat är precis lagom.
Haha ok, men det är just det, jag är en inbiten Anonimist och det jag går igång på är just få gjorda ex osv, dessa var det som fanns på Krons som jag tyckte var lite speciella men i grund och botten så är de det italienska jag är ute efter 😊
 
Haha ok, men det är just det, jag är en inbiten Anonimist och det jag går igång på är just få gjorda ex osv, dessa var det som fanns på Krons som jag tyckte var lite speciella men i grund och botten så är de det italienska jag är ute efter 😊
Jag säger som många före i tråden. Det finns en 390 ute på k&s som är skitbra, limiterad och väldigt Panerai. Den ska du ha.
 
Haha ok, men det är just det, jag är en inbiten Anonimist och det jag går igång på är just få gjorda ex osv, dessa var det som fanns på Krons som jag tyckte var lite speciella men i grund och botten så är de det italienska jag är ute efter 😊
Som många andra sagt, du kan inte gå fel med en 390! Bara en sådan sak som guldvisarna, caset, tavlan. Köp innan någon annan gör det.
 
Rimligt att betala för en Luminor Marina 1392 (42mm) ifrån 2019? Några extra band ingår .
Nuvarande priser på C24.
1666169771922.png

Tänk att de kanske ligger lite högt, men inte tokhögt. Så 5K till 10K mindre, skulle jag tro, egentligen.

Tänk inte att banden är värda något. De är bara grädde på moset.
 
Senast ändrad:
1334 eller 1335 kanske? Om de hunnit komma in...
Fick svar i dag från Krons om 1334 och 1335, de är beställda. Gissningsvis tar det ca en månad innan de får in dem.
 
Ända sedan jag skaffade en 37mm JLC har jag börjat fundera på om den här är FÖR stor på min 16,5-17 cm handled, men den är ju ändå sjukt cool. Dessutom blir det ju svårare och svårare att hitta 111or i bra skick.

Någon annan som gått i samma tankar när man skaffat en mycket mindre klocka?
IMG_20221019_120002_edit_699014470987607.jpg

IMG_20221012_164438_edit_436714420471903.jpg

Jag är motsatsen, när jag har min 39mm explorer på mig så tycker jag den känns töntigt liten. Inte storleken i sig, men länken känns bara fel i proportioner. Känns altid mer hemma när jag tar på mig en panna igen
 
Ända sedan jag skaffade en 37mm JLC har jag börjat fundera på om den här är FÖR stor på min 16,5-17 cm handled, men den är ju ändå sjukt cool. Dessutom blir det ju svårare och svårare att hitta 111or i bra skick.

Någon annan som gått i samma tankar när man skaffat en mycket mindre klocka?
IMG_20221019_120002_edit_699014470987607.jpg

IMG_20221012_164438_edit_436714420471903.jpg
Det är ju charmen ju. Vissa klockor ska ju vara små och vissa ska ju vara stora. Precis som bilar osv
 
Tillbaka
Topp