• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ett väldigt bra betyg är att jag i april mest har använt denna klocka som jag hade hela mars utan att tröttna (owgm) 👌
20230409_113121.jpg

20230409_120836.jpg

Kunde ha varit så… men det bandet fick jag aldrig med när jag köpte den tyvärr, måste ha blivit kvar hos ngn på vägen. Det på bild är samma modell fast mycket ljusare som OEM bandet till ex 720.
Jag är rätt säker det är assot, bara välslitet av mig och tidigare ägare.

Känner igen en fläck på bandet, hur sjukt det än låter

Mina vänner, jag har ett i-landsproblem. Känner att det är åter dags att slå till på en Panerai. Kan dock inte bestämma mig för om det ska bli en PAM914 eller en PAM176.
Hur går era tankar kring dessa modeller?

Ni får gärna lägga er röst:
👍 - PAM914
😍 - PAM176
Den är svår! 914 har 8 dagars och ecru. Sjukt bra men 176 är titan. Tror tyvärr måste skaffa båda!

Mina vänner, jag har ett i-landsproblem. Känner att det är åter dags att slå till på en Panerai. Kan dock inte bestämma mig för om det ska bli en PAM914 eller en PAM176.

👍 - PAM914
😍 - PAM176
Beror på vad du har för annat i lådan skulle jag säga. Saknar du något åt det mer dressigare hållet så skulle jag säga 914 men vet du med dig att den nya pannan kommer vara en riktig sommarkatt klädd för det mesta i gummi och canvas skulle jag säga 176 är ett bättre alternativ

👍 - PAM914
😍 - PAM176
Min röst går till 176 mest för att jag har rätt svårt för det platta glaset på 914 (eller alla med 8-dagars)
Sen är titan riktigt skönt att bära

En måste nog lämna, så jag ber om lite input/åsikter från er i detta eminenta forum: Vem ska stanna PAM00973 vs PAM01392 ?!?!

1392:an
gillar jag först och främst för att den har det jag tycker en panna ska ha: sandwich dial! Och passar på alla?!? strap! Nackdelen, om det nu är en nackdel, är att den verkar större p.g.a. urtavlan och bezelen.

973:an sitter med sin mindre tavla ”bättre” på min spagettiarm och är brutalt snygg IMHO! Nackdel kan vara att den passar bäst på gummi?

En måste nog lämna, så jag ber om lite input/åsikter från er i detta eminenta forum: Vem ska stanna PAM00973 vs PAM01392 ?!?!

gillar jag först och främst för att den har det jag tycker en panna ska ha: sandwich dial! Och passar på alla?!? strap! Nackdelen, om det nu är en nackdel, är att den verkar större p.g.a. urtavlan och bezelen.

973:an sitter med sin mindre tavla ”bättre” på min spagettiarm och är brutalt snygg IMHO! Nackdel kan vara att den passar bäst på gummi?

973 funkar bra på många andra band också. Det sitter bara i ditt huvud.

Nu har jag en syster till 1392 som jag gillar starkt och inte tänker göra mig av med, men om jag var tvungen att välja på den och en submersible så skulle jag nog behålla submersiblen ...

973 funkar bra på många andra band också. Det sitter bara i ditt huvud.

Nu har jag en syster till 1392 som jag gillar starkt och inte tänker göra mig av med, men om jag var tvungen att välja på den och en submersible så skulle jag nog behålla submersiblen ...
Sitter säkert bara lokalt i mitt huvud...har endast kört gummi, canvas och blått skinn på submersiblen faktiskt.

Läser man mellan raderna låter det som att du tycker 973 är bäst.
Att komma över gummitröskeln borde inte vara svårt. Som @mårt säger, det sitter bara i ditt huvud 😊

Testade min gamla 389 på lite olika band. Alla funkade inte men väldigt många
E640BCAF-5D60-42DD-BE54-637A369AF463.jpeg
79687301-1549-4ECB-96F6-061CA2F08254.jpeg
BF44D7BD-8EDB-46D9-AD49-854196335B59.jpeg
6BBEF98E-C9FE-4A7A-883C-EA6E31048B46.jpeg

👍 - PAM914
😍 - PAM176
Tack för alla goda råd. Efter den korta omröstningen så blev det en seger för 176. Får se om man lyckas få till något 😊

Tillbaka
Topp