D
Deleted member 4412
Guest
Fel av mej men texten på tavlan är i ecru som går mot guld. Tycker att det skär sej rejält med vita sömmar mot texten..Missvisande bild? 392an har väl ändå visare i vitguld & inte gulguld.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fel av mej men texten på tavlan är i ecru som går mot guld. Tycker att det skär sej rejält med vita sömmar mot texten..Missvisande bild? 392an har väl ändå visare i vitguld & inte gulguld.
Va fan har den andra blivit såld då?Tack! Men det är 50' danska o 65' svenska
Aha, kollade bara danska handlarens annonsVa fan har den andra blivit såld då?
Var ju en medlem som sålde sin för 50'??
KronsUr i PK Gallerian har fler straps inne annars..Nymans förnämliga uraffär i Sthlm har en del oem band inne, annars ringer man dem 3v före Sthlms besöket och beställer ett assolutamente . Kolla Panerais hemsida, miljarder band.
Aha, visste jag inte, trodde Nymans hade monopol på PAM .KronsUr i PK Gallerian har fler straps inne annars..
Ska inte svära på det men när jag var där sist så tyckte jag dessutom att de var lite billigare där jämfört med Nymans..Aha, visste jag inte, trodde Nymans hade monopol på PAM .
Ska upp till Sthlm nästa vecka, värt att kolla.
Krons har bra många fler modeller inne, eller i alla fall i skylten så att man känner att man kan testa direkt. På Nymans behöver de knata iväg och kolla om de har den där bakom kulisserna.Aha, visste jag inte, trodde Nymans hade monopol på PAM .
Aha, visste jag inte, trodde Nymans hade monopol på PAM .
Hyggligt kompisÄr i Stockholm nu, tyvärr ska jag in o köpa alla straps men du kan få köpa billigt sen kompis!
Damn you . Vill också haDen kommer nog att sitta på ett tag...
står för x antal tillverkade per år.Hur fungerar Panerais limitering(?) av klockorna?
Kollat en del diverse modeller och hittar klockor med samma ref med både xxxx/1500 och xxxx/2000.
Finns det någon enkel förklaring? Eller är jag helt ute och cyklar nu?
står för x antal tillverkade per år.
Se
http://www.paneraisource.com/millesimation.shtml?ordering=refno
http://paneristi.com/reference/sortable_database/millesimation.html
någon av er andra får hojta om jag missminner mig
Nej, ingen fördel med det.Läste på litegrann och det ser ut att stämma fint.
Finns det någon fördel att ha en klocka från ett år med färre antal tillverkade, eller är det skitsamma i och med att det ändå tillverkas så pass många?
I'm afraid I can't afford that sirNej, ingen fördel med det.
Vill du ha en begränsad upplaga, leta efter en Special Edition (SE) eller en Limited Edition (LE).
Eller boutique editionsNej, ingen fördel med det.
Vill du ha en begränsad upplaga, leta efter en Special Edition (SE) eller en Limited Edition (LE).
Registrera dig på paneristi.com och lägg ut en WTB så spar du pengar med lite flyt. Jag köpte nyss en pam243 30% lägre mot marknadspris här.I'm afraid I can't afford that sir
Nymans och Krons är samma företag, men det kanske du visste?Aha, visste jag inte, trodde Nymans hade monopol på PAM .
Jag vet inte hur mycket du hade tänkt att spendera, men du hade senast en 390 (SE) som låg ute för ca 50tkr här på KS.I'm afraid I can't afford that sir
Nej, visste inte. Bor ju inte i Sthlm så jag har inte bättre koll tyvärrNymans och Krons är samma företag, men det kanske du visste?
Jag vet inte hur mycket du hade tänkt att spendera, men du hade senast en 390 (SE) som låg ute för ca 50tkr här på KS.
Bra pris för en SE, och en härlig klocka!
Förstår inte varför så många ogillar den här modellen, sitter helt perfekt. I alla fall på mig .