• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

hur går det med canvasstraps till panna, finns det några bra som inte kostar multum.

Jag letar lite passivt..De enda billiga jag hittat går på runt 500 spänn och har inte riktigt det utseendet jag är ute efter. Har hittat ett schyst men är inte redo att betala 1200 spänn för canvas..känns dyrt.

Jag är väldigt glad att jag inte sålde min 005a för vad som isf skulle anses vara ett billigt pris. Men mestadels är jag glad att jag inte sålde för jag hade förmodligen köpt en likadan igen och då fått pröjsa betydligt mkt mer än vad jag betalt för min
Å jag e skitförbannad för att jag sålde din 005:a på tok för billigt till Donkii;-) Du är helt klart skyldig mig en öl eller två:)

Visst är det likadant urverk i 005 och i 111...eller?

Inte riktigt även om de är baserade på samma ETA urverk ETA 6497/2 i grunden.

005 har Panerai Calibre OP II.
111 har Panerai Calibre OP XI

Skillnaderna består främst i att med OP XI så tillkom Swans neck regulator och med helt omdesignade 'bryggor'.
PR ska vara densamma dock.

• Like
Reactions: Wi
Någon som har planerat Panerai inköp inom kort / detta år?

Själv har jag siktet inställt på 5218-201/A, min drömklocka alla kategorier utan tvekan. Förhoppningvis har jag kapitalet mot slutet på detta år, och om jag har tur så åker USD ner igen (även om det inte lär hända) då kanske man kan slå till tidigare.

Jo, en 111:a eller en 510 står på att köpa listan. Måste bara få A/B testa dom först! Panerai-GTG? What´s up with that?!?

En 512:a får agera bubblare... ;)

Ja!

Var in igår på Nymans för att leta efter ett nytt mål. Tänkte IWC 3239 eller någon Luminor från Panerai. 3239 var dock helt platt, riktigt tråkig klocka i mina ögon.

In kom en 510. Fläskig... Men är det någon klocka som är befogad att vara fläskig så är det Panerai, tycker jag.
image.jpg

510 var inte det jag sökte. Den var inte "jag". Nuförtiden söker jag något som är just "jag" för att kunna trivas och behålla klockorna jag köper och jag bad därför Patric plocka fram något som är det.

In kom en 512.
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Jag spände på klockan. Känslan: wow. Helt klart en klocka som åkte in på listan över eventuella köp under 2015. Det är en klocka jag kan använda i kostym till jobbet och det är en klocka jag kan använda på fritiden i piké och linnebyxor en varm sommardag...

Gruppbild:
image.jpg

I stort sett samma som jag testade/kom fram till för några veckor sedan... Fast jag provade 560:n när vi snackar Luminor.
Vad listar 512:an på numera?

Ser att jag säger emot mig själv lite här ovan... ;)

Men en 512:a känns för dyr som instegs-Panna, därför känns en 111:a som en bra start att känna på´t. Tror man kan vänja sig vid sizen. Eller?!?

Å jag e skitförbannad för att jag sålde din 005:a på tok för billigt till Donkii;-) Du är helt klart skyldig mig en öl eller två:)

Ja du..Både jag och Donkii är skyldiga dig ett par stora =)

Dessa finns från h2o, mer vintagelook än nytt:
http://www.h2o-watch.com/armbander-...bander-24mm.html?___store=en&___from_store=de

Strapcode har ju med har jag för mig :)

Kan absolut vara något..Lite emot att de fransar sig så dära, men allt annat ser bra ut, även priset.
Tackar för tipset!

Men en 512:a känns för dyr som instegs-Panna, därför känns en 111:a som en bra start att känna på´t. Tror man kan vänja sig vid sizen. Eller?!?

Tror absolut du kommer vänja dig, givet att du inte har supersmala handleder!
Bettarini 44orna (111,005 mfl) sitter riktigt på handleden. Nya bettarini modellerna (510 mfl) sitter ännu bättre, de bygger lite mindre på höjden.

Det tog nån vecka innan jag blev van åt det andra hållet när jag köpte min Milgauss (40mm).

Var inne på nymans ur dagen innan nyårsafton och var riktigt nära att slå till på 512 men diskuterade med frun min att jag skulle avvakta lite. Hade jag vetat då att dom skulle höja priset med 10 000kr så hade jag köpt den direkt[emoji22]. Fick reda på idag att dom har höjt priserna, så idag är det hittills den värsta dagen på detta året för mig. Ahh så jäkla arg på mig själv att jag inte köpte den.

I stort sett samma som jag testade/kom fram till för några veckor sedan... Fast jag provade 560:n när vi snackar Luminor.
Vad listar 512:an på numera?

Bilder är ju alltid kul... Såatteh ;)

image.jpg

Är det så stor skillnad i tusenlappar?

image.jpg

I måndags fick jag ett mail från Rainer, the man with the boxes. Han hade ett OEM gummi 26/22 som han ville bli av med för 100€ och sprillans nytt dessutom. Det landade idag och även om 514 är betydligt dressigare än gängse luminor så tycker iaf jag att det flyger helt OK.

image.jpg

I måndags fick jag ett mail från Rainer, the man with the boxes. Han hade ett OEM gummi 26/22 som han ville bli av med för 100€ och sprillans nytt dessutom. Det landade idag och även om 514 är betydligt dressigare än gängse luminor så tycker iaf jag att det flyger helt OK.

Det ser grymt ut :) grattis! fan, jag hade velat prova en 47:mm radiomir. Det är så ont om pannor här nere i Skånetrakten

:D Som den strapnörd jag är så ramla det in 2 nya band idag :).
Det första som testas är ett svart ammo som jag tycker litar bra med 243?!

IMG_0401.JPG

IMG_0405.JPG

IMG_0402.JPG

Fick även hem en ödla som jag tycker funkar lika fint.
IMG_0397.JPG

IMG_0398.JPG

IMG_0399.JPG

IMG_0400.JPG

Har även letat efter nåt att transportera klockorna i när man är på resande fot, och här är resultatet.
IMG_0406.JPG

IMG_0407.JPG

Peter

:D Som den strapnörd jag är så ramla det in 2 nya band idag :).
Det första som testas är ett svart ammo som jag tycker litar bra med 243?!

Sen fick jag hem en ödla som funkar lika bra den också, iaf enligt mig :D
[/ATTACH]
Är det bara jag eller funkar inte bilderna?:-(

Någon som har planerat Panerai inköp inom kort / detta år?

Själv har jag siktet inställt på 5218-201/A, min drömklocka alla kategorier utan tvekan. Förhoppningvis har jag kapitalet mot slutet på detta år, och om jag har tur så åker USD ner igen (även om det inte lär hända) då kanske man kan slå till tidigare.

70acc60d562e17c969c7f75bf2f91929_zpsf0f08d96.jpg
På väg mot det stora landet i väster på lördag, och har spanat in en 372:a, men fegar lite p g a storleken!
Provade en på Nymans tidigare, och så här ser det ut?
Vad tycker ni, helt ok eller för stor?
image.jpg

image.jpg

Tillbaka
Topp