• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

På väg mot det stora landet i väster på lördag, och har spanat in en 372:a, men fegar lite p g a storleken!
Provade en på Nymans tidigare, och så här ser det ut?
Vad tycker ni, helt ok eller för stor?

Är rak på sak när jag säger att du bär upp den riktigt bra!
Absolut inte för stor med tanke på dina handleder.

För egen del ligger jag nog på gränsen, har ganska normala handleder, hoppas nån kan ta med sig en 47 luminor under gtg'n - måste testa!

Klockar PAM560 på 9 dagar, 2 h och 4 min. Firar med att inviga gummit :D
DSC_0499.JPG

Tog en lunch med AW strap idag. Han ska göra en strap av en Rugbyboll som jag fick av mor å far när jag var 10-12 år. Idag var det sömdiskussion och test..
Solen sken på vägen dit..
image.jpg

Pannan sken när jag kom fram..
image.jpg

Bollen hade texten "PUNTABOUT" på sig. Anders har använt den så mycket det går..
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Lite coolt med Rugby på keepern. Även om ingen ser det så är det kul för mig;-)
Sen visade han mig ett litet experiment.. Är du med nu Wi ..
image.jpg

Ett litet Canvasband !! Riktigt fint även om detta inte var helt färdigt. Inga fransar här inte!!
image.jpg

image.jpg

Tycker det var riktigt coolt!! Tack för idag Anders W
Jag står först i kö för ett Canvasband i Sand/Khaki ;-)
image.jpg

Oj! Det där ser jäkligt bra ut! Lagom tjockt och inge fransar.
Ett khaki/sand med typ gyllenbrun kontrastsömn hade varit så sexigt!
Jag står också i kö =)

Förresten, snyggt rugby-strap, väldigt eget..Ser nästan ut som tigerränder..graor ;)

Tog en lunch med AW strap idag. Han ska göra en strap av en Rugbyboll som jag fick av mor å far när jag var 10-12 år. Idag var det sömdiskussion och test..
image.jpg

image.jpg

Bollen hade texten "PUNTABOUT" på sig. Anders har använt den så mycket det går..
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Ett litet Canvasband !! Riktigt fint även om detta inte var helt färdigt. Inga fransar här inte!!
image.jpg

image.jpg

image.jpg
Tack själv, det var trevligt :):)

Hej alla!

Köpte som sagt två nya Ted Su straps. Hade helt missat att det inte följe med tubes till ena strappen. Tips på sidor som säljer tubes till ett bra pris? :)

Dom är riktigt snygga bägge två!
Har dock ännu inte varken sett eller testat 372 eller 422 irl, hoppas nån kan ta med sig en 47 luminor på GTG'n.
Är jävligt nyfiken på 372, många ristis som är överlyriska över den :)
Om allt går vägen så kommer jag med min 422. I samma stund som jag skriver detta så kom jag på att du (eller var det MJ24...)ville se handledsbilder för ett tag sedan :/ har helt glömt detta. Nu är den nere hos panerai för lite översyn...

Fan jag som sålde min 359a fullset(med över ett års garanti kvar) , inte en hairline, plus 4 band för 42500 :( i somras

Vet inte riktigt varför jag sålde den....

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Köper gärna ett sånt canvas, 24x22, 115/75. Eller förresten, 2st ett sandfärgat också.

Plöjt igenom tråden nu, verkligen ett märke som växer :)
Känner folk igen märket när ni är på stan? Eller är det lite mer diskret? Sneglar åt en på 42mm resten blir nog för stort

Tillbaka
Topp