Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klockfolk vet vad panerai är men skulle nog säga att den flyger lågt. Iofs den klocka jag för absolut mest kommentarer om.Plöjt igenom tråden nu, verkligen ett märke som växer
Känner folk igen märket när ni är på stan? Eller är det lite mer diskret? Sneglar åt en på 42mm resten blir nog för stort
Plöjt igenom tråden nu, verkligen ett märke som växer
Känner folk igen märket när ni är på stan? Eller är det lite mer diskret? Sneglar åt en på 42mm resten blir nog för stort
Jag har burit panerai dagligen i 6 år och tror det är max en gång per år som någon kommenterat klockorna. Den som fått flest kommentarer (läs 3ggr) är min rad 47mm [emoji12]Plöjt igenom tråden nu, verkligen ett märke som växer
Ibland ska man ha tur också, skönt att plocka in min innan. Du får väl kolla beg marknaden....innan den också börjar stiga.Faaaaan va det suuuuuger att pam512 gått upp 17%.
Provade den i början av jan och tänkte klippa den men kunde inte riktigt bestämma mig. Surt sa räven om rönnbären[emoji14]anerai:
Dayum vilka prishöjningar det blivit änsålänge. Pam510 har gått från 50200 (?) till 61800
Det behövs ingen LED lampa för att plåta lumebilder på en Panna. Bara lägga den i fönstret ett tag;-)Ibland ska man ha tur också, skönt att plocka in min innan. Du får väl kolla beg marknaden....innan den också börjar stiga.
* ingen som har en ledficklampa över att sälja? Måste testa plåta lumebilder *
Någon som kör viklås på sin panna eller är det big no-no?
Tycker det är riktigt snyggt med viklås på gummit, tror MickeG har det om jag inte har fel. På läder & div straps är ju spännet en klassiker.
De flesta jag haft kontakt med på C 24 säger att de inte uppdaterat sina priser och man får ofta ett annat pris ön det som står...ett högre tyvärrGår fortfarande att klicka hem från C24 för runt 50k
http://www.chrono24.se/panerai/pane...=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm
Du behöver nog inte tänka så mkt på att den inte är servad, de flesta urmakare kan väl serva ett ETA verk rätt billigt.Tja Panerai-boys.
Vad tror ni om en 111:a för € 3700 hemma fr europeisk säljare. En oservad(?) 2005:a.
Bra svar och aktiv säljare. Bad han ställa den på 5:45 å skicka bild. Inga problem.
Lite repig, men inga "dings" enl säljaren.
En bild till.
Vad tror ni?
Vad brukar dom gå för här hemma i Sverige?
Du behöver nog inte tänka så mkt på att den inte är servad, de flesta urmakare kan väl serva ett ETA verk rätt billigt.
Tror iofs att du borde kunna hitta ett liknande ex för ungefär samma peng här hemma.
Visst är det moddat, helt rätt. Vet inte hur tillgången ser ut på dessa delar iofs men om det bara skall rengöras och smörjas borde en urmakare kunna göra det?Nja, det är ju inte så att det är ett ETA-verk rakt av. Det är modifierat och dekorerat av Panerai. Om delar behöver bytas skulle inte jag vilja att delar ersattes av generiska ETA-delar. Behöver man inte vara auktoriserad av Panerai för att få tillgång till deras delar?
Du behöver nog inte tänka så mkt på att den inte är servad, de flesta urmakare kan väl serva ett ETA verk rätt billigt.
Tror iofs att du borde kunna hitta ett liknande ex för ungefär samma peng här hemma.
Det behövs ingen LED lampa för att plåta lumebilder på en Panna. Bara lägga den i fönstret ett tag;-)
De flesta jag haft kontakt med på C 24 säger att de inte uppdaterat sina priser och man får ofta ett annat pris ön det som står...ett högre tyvärr
Det behövs ingen LED lampa för att plåta lumebilder på en Panna. Bara lägga den i fönstret ett tag;-)
4200kr inkl polering, tror man kan välja bort det och del av kostnaden för detPå tal om service..Vad kostar en AD-service på ett ETA-baserat urverk om inget behöver bytas?
Någon som har erfarenhet?
Japp nymans är enda AD i landet.Men det finns ju inga "här hemma"...
Hade mycket hellre köpt en av nån kändis fr KS.
Är det i Sthlm som Nymans servar Panerai? Har mailat om hur lång tid de behöver...
4200kr inkl polering, tror man kan välja bort det och del av kostnaden för det
http://www.nymansur.com/service#iwc
Ok trodde det bara gällde rolex, men som du säger så kanske det gäller panerai osså.Tack för länken.
Efter att ha jämfört priserna för service av andra märken så förstår jag det som att man inte får servicen billigare om man väljer bort polering.
Rolex-AD har krav från Rolex att en service ska innehålla polering och ha ett visst riktpris. AD får därför inte sänka priset även fast man väljer bort poleringen. Kanske är så med Panerai med.
Tycker 4200:- för service inkl. polering är helt OK ändå..