• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bandbyte :). Måste ju roa sig med nåt.
image.jpeg
 
  • Like
Reactions: Kim
Bandbyte :). Måste ju roa sig med nåt.
image.jpeg
Du gör det där bara för att jävlas, eller hur :)?
Grymt snyggt band och klockan passar dig finfint.
Nej nu ska jag faktiskt erkänna att jag testade en 40mm pam048 idag på kaplans. Mitt nästa planerade köp, som jag aldrig testat innan idag. Trodde 40 mm skulle sitta som gjutet. Besvikelsen över att jag inte var helt såld går inte att beskriva... Vad ska jag nu köpa? Kanske en 590 skulle läka såren? Testade en på krons direkt efter och den var inte så dum.
 
Visset, verkligen. Tror dock inte (om jag minns rätt, har haft en 048), att 048 och 244 går att jämföra rakt av. Har med höjd och balans att göra. 244 bygger 2mm högre och ger en annan känsla på armen, känns lite större helt enkelt. I alla fall för moi ;)
Men 590 är inte dum..:)
 
  • Like
Reactions: kmg
Visset, verkligen. Tror dock inte (om jag minns rätt, har haft en 048), att 048 och 244 går att jämföra rakt av. Har med höjd och balans att göra. 244 bygger 2mm högre och ger en annan känsla på armen, känns lite större helt enkelt. I alla fall för moi ;)
Men 590 är inte dum..:)
Där lärde man sig något nytt! Jag som trodde de var typ same same men med lite olika saker på urtavlan.
 
Inte testat ngn av dem. Det är den rena designen jag fastnar för. Slippa sekundvisaren. Men datum är alltid fint. Men den kombon verkar ju inte finnas. Får ge mig ut på stan och testa på armen

Med datum kommer mig veterligen också alltid automatverk och med automatverk kommer mer text på tavlan. För mig en stor tradeoff när det gäller Panerai.
Synd att säga att 210 är "nätt" men jag tror du kommer att bli positivt överraskad hur bra den sitter sina 45mm till trots. :)
 
Tack! Tänkte vad som skiljer en instegsmodell mot en dyrare:)
Vanlig serietillverkning, d v s ingen limiterad upplaga, materialval, komplikationer och urverk, d v s inhouse mot ETA eller Unitas.
Också på Panerai när den är tillverkad, sk Pre Vendome.
Vill du läsa mer rekommenderar jag att du tittar på Paneristi.com, där hittar du det mesta.
http://www.network54.com/Forum/353391
 
Du gör det där bara för att jävlas, eller hur :)?
Grymt snyggt band och klockan passar dig finfint.
Nej nu ska jag faktiskt erkänna att jag testade en 40mm pam048 idag på kaplans. Mitt nästa planerade köp, som jag aldrig testat innan idag. Trodde 40 mm skulle sitta som gjutet. Besvikelsen över att jag inte var helt såld går inte att beskriva... Vad ska jag nu köpa? Kanske en 590 skulle läka såren? Testade en på krons direkt efter och den var inte så dum.
Självklart ska du ha en grym 590 ;)

image.jpeg
 
Med datum kommer mig veterligen också alltid automatverk och med automatverk kommer mer text på tavlan. För mig en stor tradeoff när det gäller Panerai.
Synd att säga att 210 är "nätt" men jag tror du kommer att bli positivt överraskad hur bra den sitter sina 45mm till trots. :)

Tack. Forskar vidare. Nästa steg Nymans. Finns de fler andra handlare i huvudstaden som kränger Panerai ?
 
Tillbaka
Topp