• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag tror ett ljust kamoflagefärgat canvasarmband skulle vara skönt och snyggt till min Radiomir 388, 25 mm- Tips på var man köper ett sånt i toppkvalitet?
 
Luxurywatches har en rätt bra uppställning av Panerai, inte bara det nuvarande sortimentet från Panerai utan lite äldre godbitar, jag har alltid blivit trevlig bemött och fått ok priser vid seriöst och kanske påläst intresse
 
Jag tror ett ljust kamoflagefärgat canvasarmband skulle vara skönt och snyggt till min Radiomir 388, 25 mm- Tips på var man köper ett sånt i toppkvalitet?
Som nämnts otaliga gånger tidigare i den här tråden...varför inte kolla med AW-straps här på KS. Riktigt bra och prisvärda canvasband.
Har han bara canvas i rätt färger kan Anders säkert hjälpa dig.
 
När klockintresset tog fart för ett par år sedan var jag helt oförstående till Panerai. Oförståndet fanns kvar tills för ca två månader sedan. Då såg jag ett par bilder på några Radomir-modeller. Nu är jag fast inställd på att ta en tripp till Stockholm och åka hem med en ny Panerai Radomir under hösten.

Jag har inte helt bestämt mig vilken modell. Men stora klockor gillar jag, då jag oftast bär en 46 mm Bell & Ross eller Ploprof 1200 till vardags.

Antagligen måste jag prova dem och avgöra hur de känns på armen. Men då jag har svårt att tänka på annat för tillfället vill jag ventilera de modeller som det just nu lutar det åt med er i denna eminenta tråd som jag följt under de senaste veckorna. Vad tror ni om dessa två?

Bilder tagna från nätet.

PAM00609.

image.jpeg


PAM424.
image.png
 
När klockintresset tog fart för ett par år sedan var jag helt oförstående till Panerai. Oförståndet fanns kvar tills för ca två månader sedan. Då såg jag ett par bilder på några Radomir-modeller. Nu är jag fast inställd på att ta en tripp till Stockholm och åka hem med en ny Panerai Radomir under hösten.

Jag har inte helt bestämt mig vilken modell. Men stora klockor gillar jag, då jag oftast bär en 46 mm Bell & Ross eller Ploprof 1200 till vardags.

Antagligen måste jag prova dem och avgöra hur de känns på armen. Men då jag har svårt att tänka på annat för tillfället vill jag ventilera de modeller som det just nu lutar det åt med er i denna eminenta tråd som jag följt under de senaste veckorna. Vad tror ni om dessa två?

Bilder tagna från nätet.

PAM00609.

image.jpeg


PAM424.
image.png
609an är galet fin

Kolla även 425 som är lite större och rätt cool.
 
En undran; om ni köper andra straps än OEM, kör ni med det bandets spänne då eller alltid ett Pam spänne? När nämligen en obskyr tanke att klockan inte är hel om den inte har originalspänne :bag:
 
När jag köpt panerais OEM, alltså från tex Nymans så ingår inget spänne/lås.
Nej, jag vet, det är väl bara när klockan är ny som ett spänne ingår. Jag har ett viklås nu på 244 och har beställt ett pin buckle av Kroons. Ska beställe ett brunt asso också för det är begränsat utbud av oem band till viklåset. Sen kanske man köper andra straps än oem och då är nog törnlåset det enda som funkar.
För övrigt kostar låsen skjortan...
 
Är det någon som vet om 609 och 424 brukar finnas inne för att prova hos Krons/Nymans?
Tror jag inte är omöjligt, de borde ha 609 el 610 (samma men utan sekund, borde funka som referens). Har inte sett 424 vad jag kan minnas, men klockor lär åka in och ut regelbundet. Ring och fråga innan vettja!

Valet klockorna emellan är tycke och smak. Kör på den du gillar. Men prova innan köp! Både storlek och utseende skiljer sig mellan bild och verklighet.
 
Nej, jag vet, det är väl bara när klockan är ny som ett spänne ingår. Jag har ett viklås nu på 244 och har beställt ett pin buckle av Kroons. Ska beställe ett brunt asso också för det är begränsat utbud av oem band till viklåset. Sen kanske man köper andra straps än oem och då är nog törnlåset det enda som funkar.
För övrigt kostar låsen skjortan...
Var kanske ditt pin buckle jag fick titta på idag då..? De hade bara ett inne, undanlagt åt kund, så jag fick bara titta på förpackningen. Dyra små rackare är de..! :D
 
En undran; om ni köper andra straps än OEM, kör ni med det bandets spänne då eller alltid ett Pam spänne? När nämligen en obskyr tanke att klockan inte är hel om den inte har originalspänne :bag:
Köpt från ett antal tillverkare, bl a DiStefano, The Strapsmith, Ted Su, AW och andra...använder tillverkarens spänne.
 
Med tanke på att ett Rolex pin buckle kostar tusen jämnt så undrar man ju...men det är klart, det är tre ggr så mycket metall i pam spännet.
 
Tillbaka
Topp