• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

image.jpeg
Trivs bra..... Pam390
 
Senast ändrad:
@maximuspro sen har du ju pam112 också. Rätt ren basic modell. Ligger ute en på K&S nu från 2008. Dock dålig koll på prisbilden om det är bra el inte...
https://klocksnack.se/threads/panerai-pam112-32-8k.58967/
Fin! Jag är i valet o kvalet om jag ska sälja av min Batman blnr o satsa på en Panerai modell "dyrare" eller en billigare och en explorer II 42 mm. Vill ha en lite större klocka tror jag:D. Tack för dit engagemang! Lite sugen på en Hublot oxå:D
 
Trodde aldrig jag skulle komma så långt ner i träsket. Men nu är tiden snart mogen för en Panerai. Måste bara hitta rätt först

Finns det en ref (ny som gammal) med följande spec?

Must have
Timme,minut men ingen sekund.
Vanliga siffro 3 6 9 12, inget annat
Sandwich tavla
44 mm eller mindre

Nice to have
datum
Gmt

I prefer
Stål före annat
Radomir före annat
 
Trodde aldrig jag skulle komma så långt ner i träsket. Men nu är tiden snart mogen för en Panerai. Måste bara hitta rätt först

Finns det en ref (ny som gammal) med följande spec?

Must have
Timme,minut men ingen sekund.
Vanliga siffro 3 6 9 12, inget annat
Sandwich tavla
44 mm eller mindre

Nice to have
datum
Gmt

I prefer
Stål före annat
Radomir före annat
Om vi börjar i änden prefer + önskemål om size. Radiomir (normalt) i 42, 45 och 47. Med dina krav har du 42orna att välja på. Sen hade du önskemål om stål.
Det ger dig följande möjligheter om du ska köpa nytt:
512
574
655
620

Tror 620 är den enda med sandwich. Ditt problem är att den har en sekundvisare. Eventuellt bryr du dig om att den kostar närmre 100 loppor ny hos AD.

För att svara på din fråga om det finns en modell med dina krav: NEJ
Sen har du ev tidigare modeller och SE/LE/BEs. Dessa har jag inte stenkoll på...

Edit: Utgick alltså från att det var Radiomir som gällde.
 
Jag har fastnat för 210 610 0ch 643

Men då glider jag lite uppåt med storleken.
Om 45 mm är ok. Finns det ngn med datum och Gmt men utan sekund?
Inga GMT utan sekund. Tvivlar på datum utan sekund också.
Jag har en 610a. Men om du ska kliva in på denna får du ingen sandwich. Du kan roa dig med att läsa min alldeles för långa recension av den https://klocksnack.se/threads/recension-radiomir-black-seal-8-days-acciaio-ref-pam-610.58793/
 
Tillbaka
Topp