• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker vi om 531? Bu eller bä? Pest eller kolera? Vass eller asball?
Pam531_Cat_Dett01_648278.jpg
Det är svårt att säga vad man tycker för det blir lätt att den hissas eller dissas, men rent personligt vill jag ha en klocka som passar mitt liv. GMT-funktionen är inide viktig för mig, men jag förstår den som lever ett liv där den ofta används. Jag gillar verkligen visarna då jag är en stor fan av läsbarhet eftersom det är den är den mest använda komplikationen. Jag stör mig på att jag behöver ta på mig glasögon för att se vad klockan är. Det är ingen risk med dessa visare.
 
Någon som har koll på strapware.com?
Banden ser riktigt snygga ut, och priserna verkar vara ganska rimliga... Ett custom croco kanske vore något :rolleyes:


hmmm.. Ser nu att det inte är riktig krokodil.
 
Senast ändrad:
Har sett samma, min 005 hade ett garantikort separat och min 422 har den delen i bok.
Tror eventuellt det kan vara skillnad beroende på vilket urverk det är (COSC eller inte t ex)
Fick svar nu från min Panerai-kran och mycket riktigt har garantikortet med urverket att göra. Kontokorts-varianten följer bara med de modeller som INTE har inhouseverk :)
 
Stämmer, inga av inhouseverken är COSC. Har dock för mig att några av de ETA-baserade verken är det..
När jag köpte min senaste, 243, fick jag med ett COSC-certifikat. Det urverket är ett Valjoux 7750, tror jag. Jag läste någonstans att Panerai tagit bort kronograf-komplikationen och bara behållit timmar, minuter, subsekund och datum.
 
Tillbaka
Topp