• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Finns det någon Luminor bortsett från 111 som är 42 eller 44mm och har sandwichtavla, subsekund och manuell uppdragning? Ping Paneraichefen @Palenkovich
Enbart nämnda attribut och inget mer på tavlan? Utgår jag endast från stålmodeller så nja, ingen samtida väl.. 510 mfl Bettarinis hade väl sandwich fram till Q-serien.. Bästa kanske således kan vara en något begagnad just 111 eller 510..

Inget illa menat men personligen så köper jag den "plottriga" tavlan dvs alla siffror pga att det är en Gmt därav känns den mer rätt för mej.. 359 är väl fortfarande enda Pannan med "fulla siffror" utan komplikation (gmt/krono)?
Blev själv erbjuden en 359 mot min dåvarande 14060M men kände att jag ville börja med en clean base-model..
Men men, aldrig klämt på en live så kan säkert ändra mej;)
Mnja, det finns några fler, Tuttonero exempelvis och några vitingar såklart (fast de är ju inte sandwich eller dirty). 359 är såååå himla najs, men nästa panna för mig är en mer klassisk, så därmed ska jag väl undvika GMT:n :)

Ett polerat 22mm OEM-spänne, vad går ett sådant på?

(Och hur refererar man egentligen till en medlem, typ när man vill fråga Nymans Ur :angel:)

Mnja, det finns några fler, Tuttonero exempelvis och några vitingar såklart (fast de är ju inte sandwich eller dirty). 359 är såååå himla najs, men nästa panna för mig är en mer klassisk, så därmed ska jag väl undvika GMT:n :)
Visserligen så är väl tuttonero en Gmt men "vitingarna" hade jag inte tänkt på..
Såg en bild på en 537 på gummi o jäklar vad snygg den var!!!
Posta gärna en bild på din 359 på gummi!:)

Visserligen så är väl tuttonero en Gmt men "vitingarna" hade jag inte tänkt på..
Såg en bild på en 537 på gummi o jäklar vad snygg den var!!!
Posta gärna en bild på din 359 på gummi!:)

Inte min bild, men...
wp-PAM359-rubber-OEM.jpg

Tillbaka
Topp