PAM 587 var ju riktigt läcker men som sagt lite stor. Du har inte koll på om det finns en 42 eller 45 mm "lillebrorsa"?Samma här!!!
Annars hade jag såklart börjat med en 372....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
PAM 587 var ju riktigt läcker men som sagt lite stor. Du har inte koll på om det finns en 42 eller 45 mm "lillebrorsa"?Samma här!!!
Annars hade jag såklart börjat med en 372....
Nope!! Vore ju mumma annars men originalet var ju 47mm..PAM 587 var ju riktigt läcker men som sagt lite stor. Du har inte koll på om det finns en 42 eller 45 mm "lillebrorsa"?
30m vattentät panerai känns ju lite sådär...Har Luminor due släppts ännu? Någon som har provat den?
Jo, det är lite motsägelsefullt att göra en dykarklocka som inte är vattentät, men om man som jag ändå aldrig badar med sina klockor så tror jag att den är schysst!30m vattentät panerai känns ju lite sådär...
Enbart nämnda attribut och inget mer på tavlan? Utgår jag endast från stålmodeller så nja, ingen samtida väl.. 510 mfl Bettarinis hade väl sandwich fram till Q-serien.. Bästa kanske således kan vara en något begagnad just 111 eller 510..Finns det någon Luminor bortsett från 111 som är 42 eller 44mm och har sandwichtavla, subsekund och manuell uppdragning? Ping Paneraichefen @Palenkovich
Japp! Pam510..Finns det någon Luminor bortsett från 111 som är 42 eller 44mm och har sandwichtavla, subsekund och manuell uppdragning? Ping Paneraichefen @Palenkovich
Mnja, det finns några fler, Tuttonero exempelvis och några vitingar såklart (fast de är ju inte sandwich eller dirty). 359 är såååå himla najs, men nästa panna för mig är en mer klassisk, så därmed ska jag väl undvika GMT:nInget illa menat men personligen så köper jag den "plottriga" tavlan dvs alla siffror pga att det är en Gmt därav känns den mer rätt för mej.. 359 är väl fortfarande enda Pannan med "fulla siffror" utan komplikation (gmt/krono)?
Blev själv erbjuden en 359 mot min dåvarande 14060M men kände att jag ville börja med en clean base-model..
Men men, aldrig klämt på en live så kan säkert ändra mej
Förstår att du frågar om Due, 676 skulle kunna vara klockren för just dig! 677 skulle iofs funka den medHar Luminor due släppts ännu? Någon som har provat den?
677 vore drömmen men så trevligt har vi det tyvärr inte. Skönt drag av Panerai ändå göra en slimmad Luminor! Hoppas det kommer fler refar i Due-serienFörstår att du frågar om just Due, 676 skulle kunna vara klockren för just dig! 677 skulle iofs funka den med
Visserligen så är väl tuttonero en Gmt men "vitingarna" hade jag inte tänkt på..Mnja, det finns några fler, Tuttonero exempelvis och några vitingar såklart (fast de är ju inte sandwich eller dirty). 359 är såååå himla najs, men nästa panna för mig är en mer klassisk, så därmed ska jag väl undvika GMT:n
Visserligen så är väl tuttonero en Gmt men "vitingarna" hade jag inte tänkt på..
Såg en bild på en 537 på gummi o jäklar vad snygg den var!!!
Posta gärna en bild på din 359 på gummi!
Jag är påPaneristi - rensa kalendern kvällen den 6 okt (Stockholm).
Vette tusan om 30/40 tals paneraierna hade bättre vattentätning än due.... ihopsatt i italien och teknik från 30-talet....30m vattentät panerai känns ju lite sådär...
Man får hoppas de för den tidens Italienska attackdykares skull...Vette tusan om 30/40 tals paneraierna hade bättre vattentätning än due.... ihopsatt i italien och teknik från 30-talet....
Jo, efter tre månaders letande hittade jag en fullsetare (I-serien) hos en trevlig samlare i USA. Han skickade med flera band så nu är det bara att skruva på som riktiga paneristis. Lite tung är den. Jag är väldigt nöjd.Så du klippte en 243 till slut??
Äh, de simmar ändå inte under 10m djup. O så hade de säkert persedelvård med infettning av o-ring o rem varje dag.Man får hoppas de för den tidens Italienska attackdykares skull...
Äh, de simmar ändå inte under 10m djup. O så hade de säkert persedelvård med infettning av o-ring o rem var 5e dag.
2.500:- - 3.000:- har jag för mig.Ett polerat 22mm OEM-spänne, vad går ett sådant på?
(Och hur refererar man egentligen till en medlem, typ när man vill fråga Nymans Ur )
Vacker, men den saknar det viktigaste på en Panerai: kronskyddet!Finns en grym länk som berättar skillnaderna mellan dessa (587 vs 372) betydligt bättre än mej
372 vs 587
http://paneraiworld.blogspot.se/2014_11_01_archive.html?m=1
Läs o njut!!
Mitt kostade 2.200 hos Kroons (borstat dock).2.500:- - 3.000:- har jag för mig.
Man pingar en medlem genom att skriva @ följt av namnet. Tex: @Ekstrand
Det måste ha känts som att få en p-bot.Mitt kostade 2.200 hos Kroons (borstat dock).