• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker ni om den här rackaren då?
image.jpeg
Supercoola!!
 
image.png
Hej! Jag lämnade in min panna efter det att kondens bildats på urtavlan för byte av packningar och kontroll av urverket osv. Nu märkte jag att det bildats nån sorts prickar eller liknande på visarna. Är det någon som har en aning om vad detta skulle kunna vara?
 
Känns pilligt att fixa sådant på visare. Tror det blir byte om du ska få fina visare igen. Men vad vet jag, just nu gissar jag bara
 
image.png
Hej! Jag lämnade in min panna efter det att kondens bildats på urtavlan för byte av packningar och kontroll av urverket osv. Nu märkte jag att det bildats nån sorts prickar eller liknande på visarna. Är det någon som har en aning om vad detta skulle kunna vara?
Jag tänker direkt på olja men är lite osäker på hur det ska ha kommit på visarna. Om det inte var där innan servicen så bör väl urmakaren åtgärda det utan någon kostnad för dig?
 
Jag tänker direkt på olja men är lite osäker på hur det ska ha kommit på visarna. Om det inte var där innan servicen så bör väl urmakaren åtgärda det utan någon kostnad för dig?
Det enda kruxet är ju att det skulle kunna varit fukten som gjort prickarna. Är helt 100 på att de inte var där då jag lämnade in den men då var det förvisso fukt kvar i klockan som kanske kunnat påverka visarna.. Sen så skedde servicen inte hos AD så om det blir aktuellt med visarbyte så kanske det kan bli knepigt gör urmakaren att få tag på originaldelar.
 
Köpte mig en 312:a igår men fick aldrig med det svarta verktyget för att byta band utan enbart skruvmejseln. Vet någon om det går att köpa det någonstans?
 
Tillbaka
Topp