Sundström
Guld
Supercoola!!Vad tycker ni om den här rackaren då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Supercoola!!Vad tycker ni om den här rackaren då?
Fukt som påverkat gissar jagHej! Jag lämnade in min panna efter det att kondens bildats på urtavlan för byte av packningar och kontroll av urverket osv. Nu märkte jag att det bildats nån sorts prickar eller liknande på visarna. Är det någon som har en aning om vad detta skulle kunna vara?
Tänkte också något liknande, men tänkte mer om det var något som går att åtgärda. Prickarna syns endast i en viss vinkel och då endast väldigt svagt så med lite tur kanske de bara är några avlagringar eller dylikt?Fukt som påverkat gissar jag
Nåmnt den tidigare som en riktig dröm-PannaVad tycker ni om den här rackaren då?
Sen är jag en sucker för Regatta's rent allmänt. Synd bara på priset..Vad tycker ni om den här rackaren då?
Grattis!Första Pannan har arrived
Jag tänker direkt på olja men är lite osäker på hur det ska ha kommit på visarna. Om det inte var där innan servicen så bör väl urmakaren åtgärda det utan någon kostnad för dig?Hej! Jag lämnade in min panna efter det att kondens bildats på urtavlan för byte av packningar och kontroll av urverket osv. Nu märkte jag att det bildats nån sorts prickar eller liknande på visarna. Är det någon som har en aning om vad detta skulle kunna vara?
Det enda kruxet är ju att det skulle kunna varit fukten som gjort prickarna. Är helt 100 på att de inte var där då jag lämnade in den men då var det förvisso fukt kvar i klockan som kanske kunnat påverka visarna.. Sen så skedde servicen inte hos AD så om det blir aktuellt med visarbyte så kanske det kan bli knepigt gör urmakaren att få tag på originaldelar.Jag tänker direkt på olja men är lite osäker på hur det ska ha kommit på visarna. Om det inte var där innan servicen så bör väl urmakaren åtgärda det utan någon kostnad för dig?
VerkligenNåmnt den tidigare som en riktig dröm-Panna
Säker på att det ska vara 22 mm? Hittar bara 20 mm när jag söker hos Panerai:Någon som har koll på vad ett OEM deployment buckle kostar nytt till 22mm (pam392)?
100% på att det är 22mm. Hittar ett par på chrono etc men vill ha koll på nypriset.Säker på att det ska vara 22 mm? Hittar bara 20 mm när jag söker hos Panerai:
http://www.panerai.com/en/accessori...F-PNPAM00392.html?ref=PNPAM00392&wid=pam00392
100% på att det är 22mm. Hittar ett par på chrono etc men vill ha koll på nypriset.
Vänta nu, 29mm stämmer ju såklart! Panerai jobbar 22x20 på sina band. Stämmer!100% på att det är 22mm. Hittar ett par på chrono etc men vill ha koll på nypriset.
Vänta nu, 20mm stämmer ju såklart! Panerai jobbar 22x20 på sina band. Stämmer!
GrattisFörsta Pannan har arrived
Grattis grattis! Nu är du fast.Första Pannan har arrived
Finns nog på NymansKöpte mig en 312:a igår men fick aldrig med det svarta verktyget för att byta band utan enbart skruvmejseln. Vet någon om det går att köpa det någonstans?
Nymans ur får gärna skicka ett PMFinns nog på Nymans
Ping @Nymans Ur 1851
Vad ska skruvmejseln användas till? Spännet kanske?Köpte mig en 312:a igår men fick aldrig med det svarta verktyget för att byta band utan enbart skruvmejseln. Vet någon om det går att köpa det någonstans?
Yes!Vad ska skruvmejseln användas till? Spännet kanske?
Det finns att beställa hos nymans, var där och beställde en igår!Köpte mig en 312:a igår men fick aldrig med det svarta verktyget för att byta band utan enbart skruvmejseln. Vet någon om det går att köpa det någonstans?
Fin 372:a?
Canvas idag. Matchar bra.