Yes, 372.Fin 372:a?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yes, 372.Fin 372:a?![]()
Köpte mig en 312:a igår men fick aldrig med det svarta verktyget för att byta band utan enbart skruvmejseln. Vet någon om det går att köpa det någonstans?
Storleksskillnaden beror mer på modell till modell än antalet mm enligt min erfarenhet. Vilka modeller är det du framförallt tänker på?Ni som har haft både 44mm och 47mm Luminor, hur upplever ni storleksskillnaden? Har bara testat 47mm som hastigast ett par gånger, så jag har inte mycket att jämföra med själv..
Den blir finare och finare för var dag som går![]()
Canvas idag. Matchar bra.
Mer och mer beateraktig, menar herrn?Den blir finare och finare för var dag som går![]()
T ex. 112 vs. 372 eller 111 vs. 422Storleksskillnaden beror mer på modell till modell än antalet mm enligt min erfarenhet. Vilka modeller är det du framförallt tänker på?
44 bettarinicase bärs ganska mycket mindre äne en 372:a. Inte på höjden, men 372an brer ut sig över hela handleden.T ex. 112 vs. 372 eller 111 vs. 422
Precis, finareMer och mer beateraktig, menar herrn?![]()
mm... Får ta en mer seriös koll nästa gång jag är i huvudstaden. Alla roliga modeller är ju 47!44 bettarinicase bärs ganska mycket mindre äne en 372:a. Inte på höjden, men 372an brer ut sig över hela handleden.
Jo. Åldras ju lite på det viset. Framförallt eftersom plexit får noll kärlek av mig. Än så länge iaf...Precis, finarejag är avundsjuk, min 233:a skulle ju också haft plexi
![]()
Du badar ju inte överhuvudtagetJo, det är lite motsägelsefullt att göra en dykarklocka som inte är vattentät, men om man som jag ändå aldrig badar med sina klockor så tror jag att den är schysst!
röfvDu badar ju inte överhuvudtaget
Hade tidigare en 112 och nu en 422. Visst är 422 lite större men inget jag tänker på direkt.T ex. 112 vs. 372 eller 111 vs. 422
Haha kyligt! Grattis!312:a som skaffades igår![]()
Visst är det grymt![]()
Så sjukt nöjd med detta, Ponte Vecchio, strap.
Ni som har haft både 44mm och 47mm Luminor, hur upplever ni storleksskillnaden? Har bara testat 47mm som hastigast ett par gånger, så jag har inte mycket att jämföra med själv..
Beror helt på modell. Jag tycker bägge sitter riktigt bra. Jag kan uppleva att vissa 47mm modeller har en bättre harmoni rent estetiskt men det är ju högst personligt. Det ironiska är att jag normalt sett inte är en "big watch guy". Jag gillar inte AP ROO, (särskilt inte 44 mm versionerna), har riktigt svårt för big bangs osv. Men Panerai är undantaget som bekräftar regeln.
Jag har en 372 och har testat 305 och 389 och tycker alla sitter ruskigt bra på min 18cm handled.
Sjukt fint! Vart köper man ett sådant band?Visst är det grymt![]()
Då tycker jag absolut att du ska satsa på Destron!Hade ju varit lite kul att våga köra på en 557 eftersom klockan sitter på högern.
Jag har haft en 372:a och kan säga att det är den klockan som jag tycker sitter skönast på armen. Har haft flertalet rolex 40mm, några pannor 44mm, AP Royal Oak 39mm men ingen har suttit lika bra och mina handleder är ca 17-18cm.Har spanat lite på 372 och även testat den vid något tillfälle, och den sitter bra.. Frågan är hur jag skulle uppleva den efter en längre stund på armen?
Hade ju varit lite kul att våga köra på en 557 eftersom klockan sitter på högern.
Panerai ad kan fixa fram det skulle jag tro. Jag köpte det av en vän här på forumetSjukt fint! Vart köper man ett sådant band?
För de klockor som kommer utan verktyg (vissa radiomir), tillhandahåller ni alltid verktyg för dessa? Fick nämligen inget till min radiomir när jag köpte den med motiveringen att det inte ingick i "boxen"Hej,
Låter märkligt att det saknats i lådan. Ni är välkommen in i butiken och prata med säljaren som sålde er klockan så löser det sig.
Och för er andra som saknar verktyg så finns både mejsel och pusher i lager.
Är det samma listpris på 557 och 372 tro?Då tycker jag absolut att du ska satsa på Destron!![]()
Skiljer $200 enligt den här listan (sidan 3):Är det samma listpris på 557 och 372 tro?
Schysst, bra sida att kika på!Skiljer $200 enligt den här listan (sidan 3):
http://www.luxurybazaar.com/other/pricelists.aspx?c=20
Har spanat lite på 372 och även testat den vid något tillfälle, och den sitter bra.. Frågan är hur jag skulle uppleva den efter en längre stund på armen?
Hade ju varit lite kul att våga köra på en 557 eftersom klockan sitter på högern.