• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ni som har haft både 44mm och 47mm Luminor, hur upplever ni storleksskillnaden? Har bara testat 47mm som hastigast ett par gånger, så jag har inte mycket att jämföra med själv..
 
Köpte mig en 312:a igår men fick aldrig med det svarta verktyget för att byta band utan enbart skruvmejseln. Vet någon om det går att köpa det någonstans?

Hej,
Låter märkligt att det saknats i lådan. Ni är välkommen in i butiken och prata med säljaren som sålde er klockan så löser det sig.
Och för er andra som saknar verktyg så finns både mejsel och pusher i lager.
 
image.jpeg


Canvas idag. Matchar bra.
Den blir finare och finare för var dag som går :p
 
Ni som har haft både 44mm och 47mm Luminor, hur upplever ni storleksskillnaden? Har bara testat 47mm som hastigast ett par gånger, så jag har inte mycket att jämföra med själv..

Beror helt på modell. Jag tycker bägge sitter riktigt bra. Jag kan uppleva att vissa 47mm modeller har en bättre harmoni rent estetiskt men det är ju högst personligt. Det ironiska är att jag normalt sett inte är en "big watch guy". Jag gillar inte AP ROO, (särskilt inte 44 mm versionerna), har riktigt svårt för big bangs osv. Men Panerai är undantaget som bekräftar regeln.

Jag har en 372 och har testat 305 och 389 och tycker alla sitter ruskigt bra på min 18cm handled.
 
Dags för lite dumma frågor.
Vad är den stora skillnaden mellan följande modeller.
PAM560 ( Base ) och PAM510 ( Marina ) är sekundvisaren ända skillnaden?
Är det stor skillnad på verken P.5000 vs. P.9000, har för mig att P.5000 hade lite barnsjukdomar är dom borta nu?
Suget efter en Panerai ökar mer och mer....
MvH
Peter
 
Beror helt på modell. Jag tycker bägge sitter riktigt bra. Jag kan uppleva att vissa 47mm modeller har en bättre harmoni rent estetiskt men det är ju högst personligt. Det ironiska är att jag normalt sett inte är en "big watch guy". Jag gillar inte AP ROO, (särskilt inte 44 mm versionerna), har riktigt svårt för big bangs osv. Men Panerai är undantaget som bekräftar regeln.

Jag har en 372 och har testat 305 och 389 och tycker alla sitter ruskigt bra på min 18cm handled.

Har spanat lite på 372 och även testat den vid något tillfälle, och den sitter bra.. Frågan är hur jag skulle uppleva den efter en längre stund på armen?
Hade ju varit lite kul att våga köra på en 557 eftersom klockan sitter på högern.
 
Har spanat lite på 372 och även testat den vid något tillfälle, och den sitter bra.. Frågan är hur jag skulle uppleva den efter en längre stund på armen?
Hade ju varit lite kul att våga köra på en 557 eftersom klockan sitter på högern.
Jag har haft en 372:a och kan säga att det är den klockan som jag tycker sitter skönast på armen. Har haft flertalet rolex 40mm, några pannor 44mm, AP Royal Oak 39mm men ingen har suttit lika bra och mina handleder är ca 17-18cm.
 
Hej,
Låter märkligt att det saknats i lådan. Ni är välkommen in i butiken och prata med säljaren som sålde er klockan så löser det sig.
Och för er andra som saknar verktyg så finns både mejsel och pusher i lager.
För de klockor som kommer utan verktyg (vissa radiomir), tillhandahåller ni alltid verktyg för dessa? Fick nämligen inget till min radiomir när jag köpte den med motiveringen att det inte ingick i "boxen"
 
Har spanat lite på 372 och även testat den vid något tillfälle, och den sitter bra.. Frågan är hur jag skulle uppleva den efter en längre stund på armen?
Hade ju varit lite kul att våga köra på en 557 eftersom klockan sitter på högern.

Jag har haft min i 1,5 år och kommer aldrig(!) sälja den. Den enda jag skulle kunna byta mot är en 673.
Min 47mm graal (bland de moderna dvs) är annars 382. Men det får bli en senare fråga.
 
Tillbaka
Topp