• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var i Stockholm finns bredast utbud av diverse straps ?
Internet är alltid trevligt, men jag skulle vilja klämma o känna i samband med köpet
 
En pam 112 som är uttagen 2008 måste man verkligen göra service på den om klockan passar tiden? Enligt Nymans ska man göra service var 5e år. Men vad säger proffsen?
 
På tal om guldvisare. 351
IMG_20160901_111531.jpg
 
Nytt lädernato från singularstraps in play! Varken den bästa av känsla eller kvalitet men mycket prisvärt. Skulle dock vilja hitta ett exklusivt läder Natoband. Några förslag?
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    93.3 KB · Visningar: 61
  • image.jpeg
    image.jpeg
    98.1 KB · Visningar: 55
Dags för lite dumma frågor.
Vad är den stora skillnaden mellan följande modeller.
PAM560 ( Base ) och PAM510 ( Marina ) är sekundvisaren ända skillnaden?
Är det stor skillnad på verken P.5000 vs. P.9000, har för mig att P.5000 hade lite barnsjukdomar är dom borta nu?
Suget efter en Panerai ökar mer och mer....
MvH
Peter
 
Barnsjukdomarna är klart förbättrade på de senaste modellerna med 8-dagars verken jämfört med de första som kom.
Skillnaden i stort är precis som du skriver dvs sekundvisare plus mer text på 510 jämfört med 560. Skiljde iaf på de första modellerna (årtalen) vad det gällde oem strap där 510 hade ett distressed kalv o 560 vanliga Monte Carlo (med ecru sömmar).
Frågan är snarare vad du själv gillar?
Personligen gillar jag en clean base look (560):)
 
Tillbaka
Topp