• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är inte alltid så aktiv på forumet tyvärr :( Men nu så :) Jäkligt sugen på en Panerai, är ute efter en 441a. Är det någon som har en sådan eller har haft en?
Nöjd? Är det något annat man borde veta inför köpet? Det är riktigt nära nu :):cool:
 
X
 

Bilagor

  • IMG_0131.JPG
    IMG_0131.JPG
    64.6 KB · Visningar: 379
  • IMG_0009.JPG
    IMG_0009.JPG
    31 KB · Visningar: 371
Senast ändrad:
Är inte alltid så aktiv på forumet tyvärr :( Men nu så :) Jäkligt sugen på en Panerai, är ute efter en 441a. Är det någon som har en sådan eller har haft en?

Nöjd? Är det något annat man borde veta inför köpet? Det är riktigt nära nu :):cool:
PAM441 är ju stenhård, kan inte tänka mig nåt speciellt att tänka på, pvd är coolt, gmt är coolt, 1950 case bär skönt, asso strappen passar utmärkt till..säger som Stenmark: bar å åk..
 
Hörni fellow ristis, tack för den sköna nivån på samtal och inlägg i den här tråden. Jag var länge passiv Klocksnack-medlem efter att jag i "unga år" hamnat i trådar som kändes överlägsna och otrevliga. Paneraitråden fick mig att återvända. De dagar det inte är mycket action här spanar jag runt på forumet, blir mörkrädd och återvänder fort hit. Tack igen för den trygga hamnen.

Slänger med en bild på min nästa panna :D
panerai-pam00418-madrid-boutique-01.jpg

... och pinsamt nog glömmer jag ange ref. :) 418.
 
Senast ändrad:
Jag behöver ett råd. Köpte en 233a i veckan som gick. Dock så hade ytterkartongen hade fått sig en smäll eller tre! Säljaren har inga problem att ge mig en ny ifrån en annan 233a och flytta över klistermärkena. Jag personligen tycker det känns lite fel eller är det en bra lösning? Vad hade du gjort behållt eller bytt?
 
Jag behöver ett råd. Köpte en 233a i veckan som gick. Dock så hade ytterkartongen hade fått sig en smäll eller tre! Säljaren har inga problem att ge mig en ny ifrån en annan 233a och flytta över klistermärkena. Jag personligen tycker det känns lite fel eller är det en bra lösning? Vad hade du gjort behållt eller bytt?
Tror jag hade behållit ytterkartongen istället för att fippla med klistermärken. Kan du posta en bild så man ser hur tilltufsad den är?
 
IMG_5523.JPG

Jag är inte orolig över att byta blå eller päronboxen för dom är ju generiska men pappen får mig att tveka. Kanske inte ser så allvarligt ut men det är irriterande iaf.
 
IMG_5523.JPG

Jag är inte orolig över att byta blå eller päronboxen för dom är ju generiska men pappen får mig att tveka. Kanske inte ser så allvarligt ut men det är irriterande iaf.
Det är i de mest anala (och trots att jag betraktar mig som Panerista), löjliga Panerainördsammanhang utomlands som den yttre pappboxen spelar någon som helst roll. För en affär i Sverige kvittar det fullständigt. Givetvis förutom när enstaka Paneraiägare i Sverige blir ultranervösa för "de har hört" att det är sååå viktigt med en jäkla tredje yttre box i papp..
Låt oss inte bidra till hetsen ;)
 
Om man ska få fatt på en äldre modell, förslagsvis en sådan jag suktar efter ovan, begagnad, finns det något mer än UretVintage och LuxuryWatches (samt ev. Kaplans) som är svenska alternativ?
 
Min ser mycket värre ut. Don't worry.

Jag hade inte oroat mig. Ytterboxen är det minst viktiga vid försäljning

Det är i de mest anala (och trots att jag betraktar mig som Panerista), löjliga Panerainördsammanhang utomlands som den yttre pappboxen spelar någon som helst roll. För en affär i Sverige kvittar det fullständigt. Givetvis förutom när enstaka Paneraiägare i Sverige blir ultranervösa för "de har hört" att det är sååå viktigt med en jäkla tredje yttre box i papp..
Låt oss inte bidra till hetsen ;)
Jag tackar för svar. Jag är enig med er alla tre och var helt klar över att min fråga kan uppfattas som barnsligt . Men jag var inte helt 100a och fick mörka tankar som barnet jag är ;)
 
Tillbaka
Topp