• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min 422
vIPdMp.jpg
trevlig.
Hur upplever du 47mm?
 
Nej, men jag pingar @Ekstrand så kanske han kan bringa klarhet i om 112 utgått :)
Nu har jag fått besked från Sebastian på Nymans. PAM112 slutade tillverkas för två år sedan då den ersattes med PAM560. Dock så har 112:an funnits kvar till försäljning hos AD:s tills ganska nyligen och kanske finns det någon enstaka kvar hos Panerai i Florens. Även PAM000 och 005 har utgått och ersatts med PAM1000 respektive PAM1005.
 
Nu har jag fått besked från Sebastian på Nymans. PAM112 slutade tillverkas för två år sedan då den ersattes med PAM560. Dock så har 112:an funnits kvar till försäljning hos AD:s tills ganska nyligen och kanske finns det någon enstaka kvar hos Panerai i Florens. Även PAM000 och 005 har utgått och ersatts med PAM1000 respektive PAM1005.
Tackar för infon! :)
 
Nu har jag fått besked från Sebastian på Nymans. PAM112 slutade tillverkas för två år sedan då den ersattes med PAM560. Dock så har 112:an funnits kvar till försäljning hos AD:s tills ganska nyligen och kanske finns det någon enstaka kvar hos Panerai i Florens. Även PAM000 och 005 har utgått och ersatts med PAM1000 respektive PAM1005.
Ett mkt tråkigt beslut att ersätta två bra klockor med två mindre bra.

Fjäderstift, 100m WR och tryckt bakboett är inget som lockar mig i alla fall.
 
Ett mkt tråkigt beslut att ersätta två bra klockor med två mindre bra.
Fjäderstift, 100m WR och tryckt bakboett är inget som lockar mig i alla fall.
Jag har ju då en 630, med de där grejerna. Jag känner lite halvblä när jag tänker att jag vill köra lite hårdare med den och känna lite mer Panerai-känsla. Dock lär jag behålla den för det är den snyggaste vita modellen och dessutom billigaste. Det som är positivt är att det öppnar upp för att skaffa en hårding, fast den får hittas begagnad.
 
Jag har ju då en 630, med de där grejerna. Jag känner lite halvblä när jag tänker att jag vill köra lite hårdare med den och känna lite mer Panerai-känsla. Dock lär jag behålla den för det är den snyggaste vita modellen och dessutom billigaste. Det som är positivt är att det öppnar upp för att skaffa en hårding, fast den får hittas begagnad.
Bara för att jag personligen inte uppskattar ändringarna innebär inte det att det är dåligt. För mig är det dock inget som lockar mig eller är Panerai för mig. Sedan vad gäller pris skiljer det sig nästan inget mellan gamla och nya modellerna, däremot känns fjäderstift, tryckt baklock och 100 m WR billigare
 
Ok. Smygandet är över, som några av er sett har jag lagt in lite bilder på min nya Panerai utan att riktigt avslöja vad det blev :)

Kände att en 005a lockade men hittade ingen vettig så jag lyssnade på @Palenkovich och tog ett kliv bort från modellen och samtidigt ett stort kliv upp i segmentet.

Det landade på en klassiker som inte längre tillverkas i samma utförande som tidigare och mitt ex är från 2011.

Här kommer min pam....





















































image.jpeg

En skön 111a :)
 
Ok. Smygandet är över, som några av er sett har jag lagt in lite bilder på min nya Panerai utan att riktigt avslöja vad det blev :)
Kände att en 005a lockade men hittade ingen vettig så jag lyssnade på @Palenkovich och tog ett kliv bort från modellen och samtidigt ett stort kliv upp i segmentet.
Det landade på en klassiker som inte längre tillverkas i samma utförande som tidigare och mitt ex är från 2011.
Här kommer min pam....
image.jpeg

En skön 111a :)

Bam! Vad tusan som än presenteras kvarstår 111:an som en riktig utseendemässig toppkandidat i Paneraivärlden. Mucho bien!
 
Tillbaka
Topp