• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tror att 632 får ecru bandet. Får bli ett oem gummi så småningom men först blir det nog ett svart rocka med blå kontrastsömn i samma kulör som loggan :)
Nja 632 har det guldbruna med guldsömmar. Du tänker nog på 634 Panerist o där ingår samma Monte Carlo med ecrusömmar som ingick till min 560 men även ingår till 510..
Sett ett sånt strap redan på en 634. Ballt men nåt man lessnar på fort kanske..

Tjenare Panerainördar! Har på sistone blivit svårt sugen på en Panna och även om ekonomin inte tillåter köp än så länge så har man för skojs skull börjat kolla runt på annonser etc.. En fundering jag har är att när man kollar chrono24 verkar 510 och 111 ligga på ungefär samma priser.. Är det något jag missar? Är 510ans 8 dagars kraftreserv så ohett bara för att den har en extra textrad på tavlan?? Vore ju underbart om man kunde kamma hem en sån för ~45k men det kanske just är något jag missar.. Hjälp mig förstå ni som är experter. :)

Min nya 359 med ett nytt strap jag fick hem igår.
20170106_140950.jpg

Tjenare Panerainördar! Har på sistone blivit svårt sugen på en Panna och även om ekonomin inte tillåter köp än så länge så har man för skojs skull börjat kolla runt på annonser etc.. En fundering jag har är att när man kollar chrono24 verkar 510 och 111 ligga på ungefär samma priser.. Är det något jag missar? Är 510ans 8 dagars kraftreserv så ohett bara för att den har en extra textrad på tavlan?? Vore ju underbart om man kunde kamma hem en sån för ~45k men det kanske just är något jag missar.. Hjälp mig förstå ni som är experter. :)
Min enkla förklaring är att det finns billiga 510:eek:r och dyra 111:eek:r. Funkar den?

111 börjar bli lite mer eftertraktade eftersom de inte tillverkas längre i kombination att nyaste serierna av 510 inte har sandwich.. Hos dem som föredrar subsekund och sandwich är 111 således lite av den ultimata instegspannan. Finns dock ett gäng mycket lätt beggade alt. NOS 510 med sandwich..

510 ska inbringa lite mer än 111 generellt. En 111 som ligger uppåt 50 är överprisad, möjligen med undantag av NOS..

Senast ändrad:
111 börjar bli lite mer eftertraktade eftersom de inte tillverkas längre i kombination att nyaste serierna av 510 inte har sandwich.. Hos dem som föredrar subsekund och sandwich är 111 således lite av den ultimata instegspannan. Finns dock ett gäng mycket lätt beggade alt. NOS 510 med sandwich..

510 ska inbringa lite mer än 111 generellt. En 111 som ligger uppåt 50 är överprisad, möjligen med undantag av NOS..
Tack så mycket för det svaret!! Nu klarnar allt lite mer.. Förhoppningsvis kan jag snart om några månader också komma med i gemenskapen!:)

En liten fundering bara. Ägt ett helt gäng klockor men min 005 låter fan högst av alla från tickandet. Delar nån min upplevelse?

Jag har haft så många klockor tidigare som tickat jättehögt, så jag tycker mina pannor är tysta som möss. Allt är väl relativt, kan jag tänka mig? En Panerai har ju ett större case, vilket borde kunna agera lite mer resonanslåda än en liten pyttig Rolex Explorer eller så. :)

Tillbaka
Topp