• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

m_s

Patek
2-Faktor
Marina Militare!

IMG_1089.JPG
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Inget napp på tidsmätningem av era Pannor. Misstänkte att det var taboooo haha
Jaha, fick du dålig respons på den frågan :). Jag har aldrig kollat så noga, men min 388 har alltid gått lite för fort. Efter en avmagntisering på Nymans blev det bättre. Nu ställer jag tillbaka tiden 1-2 minuter/månad så det är ett ickeproblem men ändå. Det sitter ett P9000 inhouse i den. Min 243, som jag inte har lika lång erfarenhet av, har jag aldrig behövt ändra tiden på. Det sitter ett ETA 7750 i den. Summa blir att ETA-verk går bättre än inhouse och de är dessutom så exakta att de klarar en COSC-certifiering. En klocka är så mycket mer än en tidsmaskin. Jag tycker mycket om båda och ser båda som premium.
 
Senast ändrad:

Igge

Panerai
I know, sneglade på din 390 när den låg ute. Dem finns ju i 47mm också! Har en 514 som eventuellt ska lämna snart om du är sugen. Bärs mindre än 025 och mer maskulint än 512 ;)

Jag gillar hur du tänker, att en 47 kan passa om en 44 upplevde som i överkant :)
Å andra sidan var 390an ett surrogat för 372 som jag egentligen velat ha, läs passa mig.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Jaha, fick du dålig respons på den frågan :). Jag har aldrig kollat så noga, men min 388 har alltid gått lite för fort. Efter en avmagntisering på Nymans blev det bättre. Nu ställer jag tillbaka tiden 1-2 minuter/månad så det är ett ickeproblem men ändå. Det sitter ett P9000 inhouse i den. Min 243, som jag inte har lika lång erfarenhet av, har jag aldrig behövt ändra tiden på. Det sitter ett ETA 7750 i den. Summa blir att ETA-verk går bättre än inhouse och de är dessutom så exakta att de klarar en COSC-certifiering. En klocka är så mycket mer än en tidsmaskin. Jag tycker mycket om båda och ser båda som premium.
Tack för din utvärdering!! Ingen större skräll att OP verken, vissa är COSC certade, går bättre än in-house.
Men som du även skriver så är det ju bara en formalitet det här med noggrannheten. Dock tycker jag att det är kul att lyfta frågan även om jag har full förståelse att jag får bära skämsmössan;)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Tack för din utvärdering!! Ingen större skräll att OP verken, vissa är COSC certade, går bättre än in-house.
Men som du även skriver så är det ju bara en formalitet det här med noggrannheten. Dock tycker jag att det är kul att lyfta frågan även om jag har full förståelse att jag får bära skämsmössan;)

Min 372 ser, ehm, typ ut att, eh, hålla tiden...lite svårt att se faktiskt...(Den avviker iaf inte på minuter.. :D)
 

Grynkan

Omega
Jag gillar hur du tänker, att en 47 kan passa om en 44 upplevde som i överkant :)
Å andra sidan var 390an ett surrogat för 372 som jag egentligen velat ha, läs passa mig.
Menar bara att storleken i mm inte alltid stämmer överens med hur stor klockan bärs och känns. Hade en Pam24 tidigare som kändes betydligt större på handleden än vad min Pam 514 gör. Just saying :)
 
Topp