• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inte för att det har med Panerai att göra men den av mina automatiska klockor som håller tiden bäst (inom 2 sek per dygn mätt manuellt) är Rolex DSSD.
Det kanske finns en anledning till att Panerai inte skickar sina inhouse-verk till COSC?
 
Tack för din utvärdering!! Ingen större skräll att OP verken, vissa är COSC certade, går bättre än in-house.
Men som du även skriver så är det ju bara en formalitet det här med noggrannheten. Dock tycker jag att det är kul att lyfta frågan även om jag har full förståelse att jag får bära skämsmössan;)
Det kanske är så att paneristi blir man vara sig klockan går eller inte?
 
Min 372 ser, ehm, typ ut att, eh, hålla tiden...lite svårt att se faktiskt...(Den avviker iaf inte på minuter.. :D)
Återigen, jag har ju oxå bara tim o min visare vilket räcker gott.. Avvikelser varken ser eller märker man men min nyfikenhet fick mej att testa den i en timegrapher. Kan hända att detta beteende anses som "oäkta" men men;)
Jag tycker ändå att det är kul med responsen:)
 
Känner igen attityden. Den återfinns ofta bland Ducati- och Alfa Romeo-fans :p

Kan ändå tycka att så pass dyra ur som Panerai och AP borde kunna ligga inom COSC.
Är det inte en viss charm att in-houseverk pendlar lite utanför boxen? Lite som en Mustang som inte vill låta sig tämjas, motsatsen till en människa som bara haft det bra. Intressant vs trist och förutsägbart. :) Jag har oftast åkt BMW så jag är väl en som inte hoppar fallskärm utan att ha en stark förtöjning kvar i flygplanet.
 
Det kanske är så att paneristi blir man vara sig klockan går eller inte?
Jo visst fasen ere så o alla har vi våra skäl varav mitt personliga är det italienska dna't, marina arvet, kultstatusen o sist men inte minst, den nakna o råa designen:)
Petitesser såsom kvalité, tidshållning samt värdeökning/minskning fanns inte ens på min radar när jag blev förförd av Panerai;)
 
Var reffen som jag först bekantade mej med genom en vän. Vi hade det trevligt ihop (klockan o jag alltså;)) under några sommarveckor för några år sen:)
IMG_2148.JPG
 
Hmmm, ska man hålla sig borta, skadad PAM 423 ?
Riktigt bra pris, men reparationen kan i värsta fall dra iväg !
https://www.blocket.se/malmo/Panerai_423_i_gott_skick_71516811.htm?ca=11&w=3

Box o tillbehören är fejk, klockan säkerligen så också. Stay out. Anmält detta till blocket

Giveaways:
Firenze 1860 ska ej finnas på boxen/garantikort, vidare ska det inte finnas ett separat garantikort för 423, plast-bezelskyddet har helt fel nyans/färg, fel färg på ringen på skruvmejseln, priset osv..
Det var det jag snappade upp i första skedet finns säkert fler giveaways.
 
Senast ändrad:
Box o tillbehören är fejk, klockan säkerligen så också. Stay out. Anmält detta till blocket

Giveaways:
Firenze 1860 ska ej finnas på boxen/garantikort, vidare ska det inte finnas ett separat garantikort för 423, plast-bezelskyddet har helt fel nyans/färg, fel färg på ringen på skruvmejseln, priset osv..
Det var det jag snappade upp i första skedet finns säkert fler giveaways.
Tack för informationen, bra jobbat!
Såg att annonsen är borta nu !
 
Tillbaka
Topp