Det viktigaste är att klockan är hel, dit huvud blir väl helt det med så så småningomInte skål tillbaka mitt huvud är inte helt efter igårfast min 372 är det
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det viktigaste är att klockan är hel, dit huvud blir väl helt det med så så småningomInte skål tillbaka mitt huvud är inte helt efter igårfast min 372 är det
![]()
Den skulle sitta sjukt bra på ett brunt oem gummi för det är väl tobakstavla på den där?Tycker att gummiband är Panerais ultimat strap.
55С
![]()
Yes har ett! Det heter MX00888P. Har ingen panna för tillfället så PM:a om du är intresserad.Finns det nån här som klippt ett brunt oem gummi än??
Den skulle sitta sjukt bra på ett brunt oem gummi för det är väl tobakstavla på den där?![]()
Hade ett till min 632. En månads väntetid på det från Nymans.Japp, den är detJag har aldrig sett ett brunt Panerai gummi - det måste vara nåt nytt. Laboratorio di idee.
Tycker det passar bra. Som du skulle sagt, bra sommarlook.Var ju tvungen att googla igenom lite Pannor på nato efter diskussionen o hittade en trevlig Pam049 dvs en vittavlad 40mm Luminor
![]()
Såg helt ok ut.. eller??![]()
Nytt på ingång?Yes har ett! Det heter MX00888P. Har ingen panna för tillfället så PM:a om du är intresserad.![]()
Jajemen! Ge det någon månad så kan jag posta i tråden igen med värdighet.Nytt på ingång?
372a på ingång! NiceJajemen! Ge det någon månad så kan jag posta i tråden igen med värdighet.![]()
Nope, faktiskt inte! Det är en 44mm luminor.372a på ingång! Nice![]()
Påminner den inte lite om en gammal adventsljusstake från Skultuna mässingsbruk i renässans?![]()
Men allvarligt, hur snygg är inte denna?
De finns t.o.m. i 40 mm. Det ligger en 40 mm i vitguld i säljtråden som är grym för ca 85K.Vare bara jag som inte hade koll på att Radomir även fanns i 42mm? Ja inte 1940 serien utan "vanliga"
Nåja, Pam337 verkar iaf inte växa på träd iaf men riktigt läcker!!
![]()
Typ samtliga Pannor i ädelmetall är mindre o jag räknar typ inte med dom haha än mindre har jag koll på dom.De finns t.o.m. i 40 mm. Det ligger en 40 mm i vitguld i säljtråden som är grym för ca 85K.
Påminner den inte lite om en gammal adventsljusstake från Skultuna mässingsbruk i renässans?
Skulle jag ha den 40 mm Radiomiren i vitguld, skulle jag inte sitta och tjura. Men ett nato kommer aldrig i frågaFast å andra sidan har jag ju svängt tidigare så förvåna er inte om det skulle dyka upp en Panna i guld PÅ nato hahaha
Allvarligt talat tycker jag den är snygg, men den kommer inte hålla över tid. Personligen skulle jag tröttna på den.Jo kanske, och eventuellt är det just det som gör den så snygg
På den bilden ser den superfin ut, kanske lite väl perfekt/fotoshopad. Har nu tittat på lite fler "vanliga" foton och då tycker jag hela färgsättningen skiljer en del mot den bild jag publicerade. Bland annat tycker jag att bronsfärgen framträder mer och timmarkeringarna är betydligt mer "patina" färgade.
Bra eller dåligt välj själv, men det ska bli intressant att se hur dom ser ut efter några månaders oxidering.
Krons trodde framåt sommaren, men vad och hur många var högst oklart.Har Panerai släppt datum för när de nya modellerna skall finnas hos AD?
I sin rätta miljö.
Panerai Radiomir på 40 mm i gult guld önskar jag mig, ref PAM103. Så snygg och användbar, men så var det det där med datumplaceringen. I det här fallet skulle jag kunna leva med "fadäsen".Fast å andra sidan har jag ju svängt tidigare så förvåna er inte om det skulle dyka upp en Panna i guld PÅ nato hahaha
Panerai Radiomir på 40 mm i gult guld önskar jag mig, ref PAM103. Så snygg och användbar, men så var det det där med datumplaceringen. I det här fallet skulle jag kunna leva med "fadäsen".
[/QUOTE![]()
Wow!
Jo visst är dom snygga i vit/gul guldmen varken nåt jag drömmer om eller har koll på som sagt.Panerai Radiomir på 40 mm i gult guld önskar jag mig, ref PAM103. Så snygg och användbar, men så var det det där med datumplaceringen. I det här fallet skulle jag kunna leva med "fadäsen".
![]()