• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tycker att gummiband är Panerais ultimat strap.
55С

IMG_0294.JPG
Den skulle sitta sjukt bra på ett brunt oem gummi för det är väl tobakstavla på den där?:)

Var ju tvungen att googla igenom lite Pannor på nato efter diskussionen o hittade en trevlig Pam049 dvs en vittavlad 40mm Luminor:)
IMG_7006.JPG

Såg helt ok ut.. eller??;)

De finns t.o.m. i 40 mm. Det ligger en 40 mm i vitguld i säljtråden som är grym för ca 85K.
Typ samtliga Pannor i ädelmetall är mindre o jag räknar typ inte med dom haha än mindre har jag koll på dom.
Sticker väl ut hakan även den här gången precis som med nato på en Panna då jag inte riktigt diggar det..
Alltså en Panerai i guld;)

Påminner den inte lite om en gammal adventsljusstake från Skultuna mässingsbruk i renässans?

Jo kanske, och eventuellt är det just det som gör den så snygg :p

På den bilden ser den superfin ut, kanske lite väl perfekt/fotoshopad. Har nu tittat på lite fler "vanliga" foton och då tycker jag hela färgsättningen skiljer en del mot den bild jag publicerade. Bland annat tycker jag att bronsfärgen framträder mer och timmarkeringarna är betydligt mer "patina" färgade.
Bra eller dåligt välj själv, men det ska bli intressant att se hur dom ser ut efter några månaders oxidering.

Fast å andra sidan har jag ju svängt tidigare så förvåna er inte om det skulle dyka upp en Panna i guld PÅ nato hahaha

Jo kanske, och eventuellt är det just det som gör den så snygg :p

På den bilden ser den superfin ut, kanske lite väl perfekt/fotoshopad. Har nu tittat på lite fler "vanliga" foton och då tycker jag hela färgsättningen skiljer en del mot den bild jag publicerade. Bland annat tycker jag att bronsfärgen framträder mer och timmarkeringarna är betydligt mer "patina" färgade.
Bra eller dåligt välj själv, men det ska bli intressant att se hur dom ser ut efter några månaders oxidering.
Allvarligt talat tycker jag den är snygg, men den kommer inte hålla över tid. Personligen skulle jag tröttna på den.

Panerai Radiomir på 40 mm i gult guld önskar jag mig, ref PAM103. Så snygg och användbar, men så var det det där med datumplaceringen. I det här fallet skulle jag kunna leva med "fadäsen".
IMG_0971.JPG
Jo visst är dom snygga i vit/gul guldmen varken nåt jag drömmer om eller har koll på som sagt.
Skulle heller inte tacka nej såklart men förmodligen flippa rätt fort;)

Tillbaka
Topp