• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hänsynslöst stulen från Paneristi.com
*DREGGEL*

17155449_10154469784517711_154999563896099340_n.jpg
Herre min skapare :eek:

Jo visst är dom snygga i vit/gul guldmen varken nåt jag drömmer om eller har koll på som sagt.
Skulle heller inte tacka nej såklart men förmodligen flippa rätt fort;)
Köper jag en 103 får den följa med till nästa generation. Den skulle följa mig in i döden. Den slår daytona och alla andra normalstora klockor, tycker jag.

Jag måste säga att min Panerai växer. Hur upplevde ni det med första Pannan? Det känns som att feelingen kring just en Panerai på handleden inte är utbytbar, eller vad man ska säga.

En Panerai är en Panerai helt enkelt.
Var helt förälskad från första sekund. Visste att jag aldrig mer kommer kunna leva utan minst en Panerai i samlingen.
Huvudet på spiken i båda fallen.

Jag måste säga att min Panerai växer. Hur upplevde ni det med första Pannan? Det känns som att feelingen kring just en Panerai på handleden inte är utbytbar, eller vad man ska säga.

I ett svagt ögonblick tänkte jag sälja en. Jag fick för mig att gräset var grönare på andra sidan, tog bilder, satte in annons, satte ett pris i det lite högre spannet för att undvika att någon bara sa ja, jag tar den. Jag var oresonlig när någon ville pruta. Jag satte mig i ett lugnt ögonblick och frågade mig själv; - vad håller du på med? Jag mindes tillbaka till klockbutiken där jag valde denna framför flera andra. Jag insåg att det finns toppar och dalar i ett klockägande. Sett över tid växer och fördjupas känslan om man klarar att stå emot dalarna. Nu är den en av mina absoluta favoritklockor och den är lika snygg som dagen i klockbutiken när jag lämnade Nymans Ur med en blå tjusig plastpåse.

Den dagen panerai gör en "normal" fassong på boetten är magin borta. Dvs det finns ju inget annat som liknar på panerai varav den fortfarande växer. Dock jobbar panerai lite väl mycket med att hitta nya kunder med att producera nya och udda tavlor något jag hade kunnat klara mig utan.

Det var ren och skär förälskelse för 8 år sen, som övergick till mani (8 pannor) men till ett idag något mer hälsosamt förhållande (3 pannor).
Kommer alltid att äga Panerai så länge jag lever, för mig finns det ingen motsvarighet som matchar den speciella känslan över att ha en på handleden och då har jag testat de flesta märkena.

Min Panerai är min absoluta favorit, hade 2stycken en period men sålde dumt nog den ena. Tänker nu konstant på vilken ny Panna jag ska inhandla. De är åtminstone för mig starkt beroendeframkallande.

Tillbaka
Topp