• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tack för dom snabba svaren.

Är själv ute efter en 425:a, men när det kommer så fina objekt på köp å sälj som 24:an å även 88:an gmt så blir man "smått" sugen. Jag förstår verkligen inte hur 88:an kan vara kvar? Visst den saknar viktiga tillbehör å så, men priset är väl satt därefter??

Jag är nybörjare inom klockvärlden å försöker lära mig, så finns väl ingen bättre plats att lära sig än här:).

P.S. Pma mig om du vill bli av med din 425:a;)

IMG_1037.JPG
Jag hittade till min glädje ett ytterligare användningsområde för mina 24mm straps som inte används, jag köpte am luggar till min AW och vips så satte jag på OEM canvas, det funkar galant :)

Hej,
Någon som ligger på ett gummi till PAM024 ( 24/22 ).
Det skall vara så nära nyskick som det går ( om inte nytt ) och vara för ett "pin" spänne, endast original är av intresse.
Komplett med "pin" spänne är också av intresse.
MvH
Peter
25.JPG
Fick med ett OEM gummi till min 0024 men jag vill nog prova det lite innan jag bestämmer om det får gå, pingar dig i så fall.

Aldrig riktigt förstått grejen med Panerai men efter att besökt Krons, (som hjälpte kostnadsfritt att korta tjejens länk, snyggt), var lite provandes tvunget att genomföras!

Tycker den satt riktigt smutt på handleden, 42 mm samt endast 6 mm tjock...
Får se om man landar en lite längre fram!
IMG_2413.JPG

I jämförelse med min Rolex GMT:

IMG_2414.JPG

Inputs på denna referens?

Tycker den satt riktigt smutt på handleden, 42 mm samt endast 6 mm tjock...
Inputs på denna referens?
6 mm tjockt urverk, själva klockan är något tjockare, strax under 1 cm till.

Jag tycker att denna PAM 1392 är en schysst klocka. Det som är haken med 1392 och 392 är att de liksom bygger mer på höjden än deras 44mm counterpart, 1312 och 312. Prova 44mm versionen och se om du inte trivs med den bättre, annars köp!!! :)

Tillbaka
Topp