Kan tänka mig.. Men när du väl lyckas tar du storledning i likes på vår Insta; mycket bra!Kul med alla nya paneraiägare, välkomna!
Vi rundar av veckan med den utan tvekan roligaste pannan (och svåraste) jag någonsin haft nöjet att fota. Hagwe!
![]()
![Cigar :cigar: :cigar:](/styles/baisik/xenforo/smilies/cigar.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan tänka mig.. Men när du väl lyckas tar du storledning i likes på vår Insta; mycket bra!Kul med alla nya paneraiägare, välkomna!
Vi rundar av veckan med den utan tvekan roligaste pannan (och svåraste) jag någonsin haft nöjet att fota. Hagwe!
![]()
Mycket snygg, har alltid varit förtjust i Panerai sedan jag upptäckte dem första gången. Till dags datum har jag ägt ett par men har endast en kvar just nu. Känner för varje dag att suget efter minst en till ökar dramatiskt.Kul med alla nya paneraiägare, välkomna!
![]()
Ja det har jag sett folk göra.Dum fråga kanske, men kan man byta till läderarmband på dom modeller som ursprungligen kommer på länk?
Jag som är lite tveksam till om jag kan bära upp 47mm i alla väder skulle egentligen vilja ha en 44mm med ecru/patina + domglas, gärna plexiSkönt att någon säger det - på just på Panerai gillar jag också fuskpatinan. Konstigt nog.
Panerai gör den riktigt bra!
!
Svar ja. Det går bra. Som vanligt med länk så är det lite knöligare att ta av och på den, jämfört med ett läderband, men det går finemang att byta.Dum fråga kanske, men kan man byta till läderarmband på dom modeller som ursprungligen kommer på länk?
Jag som är lite tveksam till om jag kan bära upp 47mm i alla väder skulle egentligen vilja ha en 44mm med ecru/patina + domglas, gärna plexiMen, i brist på det så har jag siktet inställt på 372...
Hur behandlar du din klocka?!Fick precis ett mail från krons Ur, Min submersible 025 som gick sönder nyligen för andra gången har de nu undersökt. Denna gång har rotorn gott itu i 2 delar!? hur kan något sådant hända? det blir garantirep då den var på service i Februari -16 och sedan på rep i oktober då kronan gick sönder.
Viktigt att tänka på är att det finns många olika 44Typ bästa modellen!
Själv måste jag testa en 44a någon gång. 42 funkar ju fint, 47 låter bara vansinnigt så det har jag aldrig ens övervägt...![]()
På inget speciellt sett skulle jag säga, den har gått felfritt i många år (den är från 2007 och jag köpte den i Milano 2009) tills jag lämna den för service för ett år sedan. Efter det lät jag den ligga ganska mycket och använde mina andra ur. I September när jag tog fram den och skulle ställa datum och tid så lossnade kronan från "axeln". När jag pratade med Krons Ur hade de inget svar på hur detta kunde hända men skickade iväg den. Fick tillbaka den i oktober ny servad igen. Har nu använt den sporadiskt sedan dess, härom veckan när jag skulle ta fram den så ville den inte gå igång. Jag satte den på armen och skaka den lite utan att den kom igång, när jag skakade den lite mer hörde jag hur det skramlade rejält inuti den för att sedan bli helt tyst. Ungefär som att något var löst och for runt där inne men fastnade med jämna mellanrum. I förra veckan lämnade jag in den igen och fick alltså detta svar nu!Hur behandlar du din klocka?!
Eller bara ett redigt måndags exemplar
Länken är precis lika enkel att byta som band mm.Svar ja. Det går bra. Som vanligt med länk så är det lite knöligare att ta av och på den, jämfört med ett läderband, men det går finemang att byta.
Snuskigt sugen efter att ha tallat på @Palenkovich 422a (visst är det reffen?) och @stelah submersible tidigare i veckan, men ekonomin tillåter ej... ännu..Kom och köp
![]()
Snyggt..Rätt nöjd jag också med Pam0024, särskilt med ett nytt assolutamente
![]()
112an.... 000an....Vilken panna ska man satsa på om man vill ha:
Vettig instegsmodell som är lätt att hitta beggad.
målad tavla.
ej vill ha sub eller radomir.
44 mm.
Svart eller mörkbrun tavla.
Auto/manuell spelar ingen roll.
Subsekund?Vilken panna ska man satsa på om man vill ha:
Vettig instegsmodell som är lätt att hitta beggad.
målad tavla.
ej vill ha sub eller radomir.
44 mm.
Svart eller mörkbrun tavla.
Auto/manuell spelar ingen roll.
111an går bort.... den har subSubsekund?
PAM111 eller PAM112?
Det var det jag undrade, om han menade ej subsekund eller ej submersible...111an går bort.... den har sub
Tror han menar Submersible...111an går bort.... den har sub