Tror han menar Submersible...
Edit: Två på bollen![]()
Precis, men det var otydligt skrivet eftersom sub som bekant har ytterligare en innebörd för oss klockkdioter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror han menar Submersible...
Edit: Två på bollen![]()
Då är 111an ett mycket bra alternativ som sagtPrecis, men det var otydligt skrivet eftersom sub som bekant har ytterligare en innebörd för oss klockkdioter.
Nja, målad tavla efterfrågas. Isf måste det vara en 111 från 2002-2005, alla övriga serier är ju sandwich..Då är 111an ett mycket bra alternativ som sagt![]()
TackSnyggt..
Man kommer alltid till 111anDå är 111an ett mycket bra alternativ som sagt![]()
Man kommer alltid till 111an
![]()
005. Tickar i alla boxar tror jag. (Som 000 fast med subsekund)Vilken panna ska man satsa på om man vill ha:
Vettig instegsmodell som är lätt att hitta beggad.
målad tavla.
ej vill ha sub eller radomir.
44 mm.
Svart eller mörkbrun tavla.
Auto/manuell spelar ingen roll.
Skulle också säga 005, men som ett tips kan ju vara att ändå titta på en 590.005. Tickar i alla boxar tror jag. (Som 000 fast med subsekund)
![]()
Ja ska du ha en med målad tavla är denna alla dagar i veckan även min rekommendation @AlarikSkulle också säga 005, men som ett tips kan ju vara att ändå titta på en 590.
![]()
Ah, missade det.Nja, målad tavla efterfrågas. Isf måste det vara en 111 från 2002-2005, alla övriga serier är ju sandwich..
Kul med panna två!Hej!
Två korta frågor som jag hoppas kunna få svar på i den här tråden
Tack för er input!
- Jag letar efter ett schysst canvas band i grått eller blått till min 111:a. Har ni något/några tips på bra leverantörer att kika in på?
- Jag börjar också smått fundera kring Panna nummer 2 och skulle behöva lite tips. Min tanke har varit en 45 mm Radiomir (ej 1940), minst 100m WR, helst stål och gärna sandwichtavla. Komplikationer och/eller inhouse inget krav. Vilka alternativ finns om man tittar på nytt, alternativt vilket är bästa beg tipset? Vilka brytpunkter finns mellan sandwich och målat för de ref som har haft båda?
/H
AW straps här på KS kan säkert hjälpa dig med canvas band helt efter dina önskemål. Kan möjligen vara ganska lång väntetid på att han ska tillverka de men förutom det så har jag bara bra erfarenhet av honom. Bra band och bra priser.Hej!
Tack för er input!
- Jag letar efter ett schysst canvas band i grått eller blått till min 111:a. Har ni något/några tips på bra leverantörer att kika in på?
- Jag börjar också smått fundera kring Panna nummer 2 och skulle behöva lite tips. Min tanke har varit en 45 mm Radiomir (ej 1940), minst 100m WR, helst stål och gärna sandwichtavla. Komplikationer och/eller inhouse inget krav. Vilka alternativ finns om man tittar på nytt, alternativt vilket är bästa beg tipset? Vilka brytpunkter finns mellan sandwich och målat för de ref som har haft båda?
/H
Jag har ett grönt canvas 24 mm som jag tror kan säljas. Hör av dig isf. Jag kan fixa bilder. Prova i butikerna är min rekommendation. Jag har en 388 som du kan testa om det passar. 47 mm blir för stora på mig. 45 mm är en bra storlek, tycker jag. Det är omöjligt att rekommendera någon specifik tavla för det är helheten som alla detaljer ger som blir avgörande. Vissa är snygga på bild, men det är på armen det gäller. Jag gissar att det går att få hyfsat bra pris på nytt, men brukar du tröttna snabbt så rekommenderar jag en populär modell begagnad. Populärt är rena tavlor. Kul att du fått upp ögonen för panerais fina modellserie Radiomir.Hej!
Tack för er input!
/H
Kul med panna två!
Lite input/frågor till punkt 2.
Måste du ha sandwich? Ev 610 och 609 har painted dial och siffrorna "står inte ut".
Har du testat 47 mm? Jag tycker även de bärs riktigt bra.
Är det viktigt att den ska vara lite lägre? Automaterna bygger ju lite mer på höjden, men dock inte så fasligt mycket.
AW straps här på KS kan säkert hjälpa dig med canvas band helt efter dina önskemål. Kan möjligen vara ganska lång väntetid på att han ska tillverka de men förutom det så har jag bara bra erfarenhet av honom. Bra band och bra priser.
Jag har ett grönt canvas 24 mm som jag tror kan säljas. Hör av dig isf. Jag kan fixa bilder. Prova i butikerna är min rekommendation. Jag har en 388 som du kan testa om det passar. 47 mm blir för stora på mig. 45 mm är en bra storlek, tycker jag. Det är omöjligt att rekommendera någon specifik tavla för det är helheten som alla detaljer ger som blir avgörande. Vissa är snygga på bild, men det är på armen det gäller. Jag gissar att det går att få hyfsat bra pris på nytt, men brukar du tröttna snabbt så rekommenderar jag en populär modell begagnad. Populärt är rena tavlor. Kul att du fått upp ögonen för panerais fina modellserie Radiomir.
Testa allt du kommer över. Tror du kan uppskatta även de utan sandwich. Prova ex 609an i butik. Manuellt 8-dagarsverk och bärs rätt nätt trots sina 45 mm. Den smiter in under många skjortor med inte alltför tight manchett.Helst sandwich men det kanske kan gå att övertyga mig om en målad tavla
Jag har inte testat 47, jag kanske måste det även om jag tror att 45 är max för mig. Jag är ute efter en lägre klocka som kan smita in under skjortan och har inget emot manuellt, jag tar det som lite terapi att vrida upp dem på morgonen.
/H
Googla PAM 183Tack för snabba svar!
Helst sandwich men det kanske kan gå att övertyga mig om en målad tavla
Jag har inte testat 47, jag kanske måste det även om jag tror att 45 är max för mig. Jag är ute efter en lägre klocka som kan smita in under skjortan och har inget emot manuellt, jag tar det som lite terapi att vrida upp dem på morgonen.
Tack för tipset, skall kolla in dessa!
Jag återkommer i PM om bandet, det låter intressant.
Jag måste ta mig till butik och prova både 45 och 47 helt enkelt, det blir nog lite tid över i Berlin i veckan så får försöka hitta en AD. Det är lite trist att bo i småstad ibland.
Tack igen för er input!
/H
Mycket bra fråga!Sådärja! När är nästa Panerai-GTG sa ni?
![]()
Grattis! Nöjd nuSådärja! När är nästa Panerai-GTG sa ni?
![]()
Tack! Jag gillar den.Grattis! Nöjd nu?
Dääär satt den!!Sådärja! När är nästa Panerai-GTG sa ni?
![]()
Det är en 111. 510 har "8 days" på tavlan och platt glasBlottar min okunskap.
Är det en 111 eller 510 med sandwich?![]()
Såklart. Skyller på pappaledigtrötthet. PinsamtDet är en 111. 510 har "8 days" på tavlan och platt glas
Nice. Stort grattis..Sådärja! När är nästa Panerai-GTG sa ni?
![]()
Grattis! SkitsnyggSådärja! När är nästa Panerai-GTG sa ni?
![]()
Well done!Sådärja! När är nästa Panerai-GTG sa ni?
![]()