Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är bara att gratulera!Sen födelsedagspresent till mig själv. Föll för den direkt!
Då var man ingen OWG längre. Saknaden efter en Omega blev för stort. Idag kom den så. En ny blå SMP av den nya modellen men keramisk bezel. De blåa färgen är helt underbar och upplevs väldigt olika beroende på ljuset. Svårt att fånga på bild men nedan bilder är ett tappert försök iaf.
Grattis! På födelsedag och till klockan.Sen födelsedagspresent till mig själv. Föll för den direkt!
Tack, det blev John Mayer och Certina så nu kan jag vara nöjd till nästa födelsedagGrattis! På födelsedag och till klockan.
Då var det äntligen dags för lite paketöppning!
För att formatera mitt splittrade sinne har jag ju haft en liten åsiktstråd igång nu i knappt en vecka. Vill börja med att tacka alla för era värdefulla och vilt varierande åsikter, min beslutsångest växte visserligen (på ett trevligt sätt) och jag blev nog egentligen bara mer förvirrad, men trots detta var tråden säkert en viktig del i beslutsprocessen Som någon av er sa: "Gå på magkänslan!" Det var precis det jag gjorde! (Men fler av de diskussioner som finns i tråden fanns säkert i mitt undermedvetna när jag tog mitt beslut. )
Målet var att hitta (och bli förälskad i) 2 klockor som är "allround" och som kompletterar varandra bra. Jag har hela tiden haft ett hyfsat hum om vad jag var ute efter men inte riktigt kunna bestämma mig.
(I samlingen tidigare bl.a. Rolex SD, Vintage Rolex DJ, vintage Omega SM)
Klockor jag testade:
Jaeger Le-Coultre Master Calendar
Jaeger Le-Coultre Reverso Grande Taille
Cartier Santos 100
Hublot Classic Fusion
Rolex Explorer II (216570)
Rolex GMT Master II (BLNR)
Rolex Submariner C
Valet blev: (trumvirvel)
Som ni ser så blev det en Submariner C (116610) samt en JLC Reverso Grande Taille.
Jag har alltid varit tveksam (men nyfiken) till Reverson, men så fort den satt på min arm var det ren kärlek. En enligt mig väldigt vacker och faktiskt mångsidig klocka som funkar både till jeans och casual oxford-skjorta samt kostym. Är verkligen supernöjd! Idag beställs även ett extra strap i struts med ljusa sömmar.
Subben då? Ja, vad kan jag säga? Fegt! Jag vet... Tråkigt? Kanske det... Men den kändes ändå bäst helt enkelt.
Jag har under en tid varit väldigt skeptisk till det "nya" fetare och "blockigare" caset, men när den väl satt på armen ändrade jag mig faktiskt ganska direkt. Den "nya" bezeln (är ju van vid gammal SD) har dessutom en (enligt mig) helt underbar "lyster". Den keramiska bezeln tillsammans med de bredare hornen, caset, förbättrad länk/lås, maxi dials, texten i ringen etc gör att klockan verkligen känns som något nytt. Framförallt tycker jag även att den känns mer robust och sitter betydligt bättre på handleden än min gamla SD.
Så... Ni får gärna kalla mig tråkig och "Svensson", men jag älskar min nya Sub. Blir ett Isofrane på den nu i sommar
Här kommer lite mer bilder:
Trevlig sommar !
Ja det är mina klockor =)Grym, är det din Bronzo också?
Ja det är mina klockor =)
För att formatera mitt splittrade sinne har jag ju haft en liten åsiktstråd igång nu i knappt en vecka. Vill börja med att tacka alla för era värdefulla och vilt varierande åsikter, min beslutsångest växte visserligen (på ett trevligt sätt) och jag blev nog egentligen bara mer förvirrad, men trots detta var tråden säkert en viktig del i beslutsprocessen Som någon av er sa: "Gå på magkänslan!" Det var precis det jag gjorde! (Men fler av de diskussioner som finns i tråden fanns säkert i mitt undermedvetna när jag tog mitt beslut. )
Målet var att hitta (och bli förälskad i) 2 klockor som är "allround" och som kompletterar varandra bra. Jag har hela tiden haft ett hyfsat hum om vad jag var ute efter men inte riktigt kunna bestämma mig.
Klockor jag testade:
Cartier Santos 100
Hublot Classic Fusion
Rolex Submariner C
Som ni ser så blev det en Submariner C (116610) samt en JLC Reverso Grande Taille.
Jag har alltid varit tveksam (men nyfiken) till Reverson, men så fort den satt på min arm var det ren kärlek. En enligt mig väldigt vacker och faktiskt mångsidig klocka som funkar både till jeans och casual oxford-skjorta samt kostym. Är verkligen supernöjd! Idag beställs även ett extra strap i struts med ljusa sömmar.
Subben då? Ja, vad kan jag säga? Fegt! Jag vet... Tråkigt? Kanske det... Men den kändes ändå bäst helt enkelt.
Jag har under en tid varit väldigt skeptisk till det "nya" fetare och "blockigare" caset, men när den väl satt på armen ändrade jag mig faktiskt ganska direkt. Den "nya" bezeln (är ju van vid gammal SD) har dessutom en (enligt mig) helt underbar "lyster". Den keramiska bezeln tillsammans med de bredare hornen, caset, förbättrad länk/lås, maxi dials, texten i ringen etc gör att klockan verkligen känns som något nytt. Framförallt tycker jag även att den känns mer robust och sitter betydligt bättre på handleden än min gamla SD.
Så... Ni får gärna kalla mig tråkig och "Svensson", men jag älskar min nya Sub. Blir ett Isofrane på den nu i sommar
Trevlig sommar !
Snyggt! Mer bilder! Jag ville se wrist shot mm. Hur stor är klockan? Intryck? Jag vill veta merLite godis
Snyggt! Mer bilder! Jag ville se wrist shot mm. Hur stor är klockan? Intryck? Jag vill veta mer
Får lägga upp frugans lilla paketöppning.
En 177200 som ni ser. Och hon är mycket nöjd! Ni smittade mig med klockintresse och det har sedan gått över på henne
Lite godis
Klockor jag testade:
Cartier Santos 100
Hublot Classic Fusion
Rolex Submariner C
Trevlig sommar !
TackarMycket bra val, båda två. Snyggt! Förtjänar en egen tråd!!