• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

24 vs 1024 - kan ni hjälpa mig att gå till botten med skillnaderna?

urverk: op iii vs op xxx
- 21 vs 25 juveler
- 42 vs 50 h gångreserv
- utöver gångreserven, är op xxx bättre på något sätt?

design:
- den enda info jag hittar är på watchbase där det står "subtle tweaks to the design". Någon som vet vad detta innebär i praktiken? Jag kan inte se skillnaderna.
De har filat ned hornen en smula, vinklat ringen och tunnat bakboetten, allt för att göra hela case:t någon millimeter tunnare.. That's it.

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: kmg
...och här är jag , med både bronzo och gröningen med datum :meh:

20170923_122114.jpg

Nej men håller med, hade föredragit att ha de utan datum. Speciellt gröningen.

Men personligen tycker jag det funkar ok med subsekund och datum. Blir iaf lite mer symmetriskt.
Poor you! :)

...och här är jag , med både bronzo och gröningen med datum :meh:

20170923_122114.jpg

Nej men håller med, hade föredragit att ha de utan datum. Speciellt gröningen.

Men personligen tycker jag det funkar ok med subsekund och datum. Blir iaf lite mer symmetriskt.
Jag måste få kommentera att du verkligen lyckats med den bilden. Mycket bättre än så går det knappt inte att fota en klocka, även om objektet är tacksamt så klart.

Då är jag med. Tackar!

Slusats från min sida: man borde köpa en 1024 istället för en 24. Någon emot?
Jag är emot mig själv :) Jag har letat lite vidare på the interwebz nu och jag har fel. 1024 och 24 är exakt lika höga/stora, och ringen sitter inte fast.

På andra 1XXX har man däremot ändrat som @azcii visade.

Jag är emot mig själv :) Jag har letat lite vidare på the interwebz nu och jag har fel. 1024 och 24 är exakt lika höga/stora, och ringen sitter inte fast.

På andra 1XXX har man däremot ändrat som @azcii visade.
Att inte vridringen satt fast var jag med på. Tolkade era svar som att boetten i övrigt var gjuten i ett stycke.
Så vad är skillnanderna :)?

Tillbaka
Topp