Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köp en 351a så får jag testa den på nästa gtg och se om jag också vill ha en . 312 finns ju i mängder.Blivit lite sugen på Panerai igen..
Frågan är ju bara vilken.
312, 351, 1312, 1351
Jo, men 1351 har ju nya verket och liten annorlunda visare och tavla samt att den har det nya verketKöp en 351a så får jag testa den på nästa gtg och se om jag också vill ha en . 312 finns ju i mängder.
Sant. Tänkte mest på att det låg en 351 ute på köp och sälj. Lite lättillgängligt sådär en söndagskvällJo, men 1351 har ju nya verket och liten annorlunda visare och tavla samt att den har det nya verket
Nya verk kan ge huvudvärk.Jo, men 1351 har ju nya verket och liten annorlunda visare och tavla samt att den har det nya verket
Totalt tre juveler och tre delar mer i P.9010 jämfört med P.9000... Den stora skillnaden förutom tjockleken (6 vs 7,9 mm) verkar vara att balansbryggan är fastskruvad på båda sidor för extra stabilitet och att balansen stannar när man drar ut kronan.Nya verk kan ge huvudvärk.
Ingen med en Carbotech som är sugen att posta nu när det är rätt sida och allt?
Sannolikt, om de behåller de två första siffrorna. Då är det säker samma bas med nya modifieringar. Min snart femåriga relation med P9000 har varit stabil. Lite för fort har det gått och pendeln låter lite. Det är ett bra verk. Jag antar att tjockleken har varit viktig i P9010.Totalt tre juveler och tre delar mer i P.9010 jämfört med P.9000... Den stora skillnaden förutom tjockleken (6 vs 7,9 mm) verkar vara att balansbryggan är fastskruvad på båda sidor för extra stabilitet och att balansen stannar när man drar ut kronan.
Jag drar slutsatsen att det i grunden är samma verk med vissa modifieringar. Någon som kan verifiera eller avfärda?
Jo, men 1351 har ju nya verket och liten annorlunda visare och tavla samt att den har det nya verket
Totalt tre juveler och tre delar mer i P.9010 jämfört med P.9000... Den stora skillnaden förutom tjockleken (6 vs 7,9 mm) verkar vara att balansbryggan är fastskruvad på båda sidor för extra stabilitet och att balansen stannar när man drar ut kronan.
Jag drar slutsatsen att det i grunden är samma verk med vissa modifieringar. Någon som kan verifiera eller avfärda?
Sannolikt, om de behåller de två första siffrorna. Då är det säker samma bas med nya modifieringar. Min snart femåriga relation med P9000 har varit stabil. Lite för fort har det gått och pendeln låter lite. Det är ett bra verk. Jag antar att tjockleken har varit viktig i P9010.
Bronzo ultra thin kommer aldrig att ge dig problem. Det vågar jag sätta min vänstra handled på, exkluderat det ekonomiska.Har kanske gått lite för kort tid för att avgöra, men hittills har jag inte haft några problem alls med P9010 i min Bronzo iaf. Allt har funkat bra.
....och hål är det också. ModärntNya byxor
För en som inte är så insatt i panerai. Bettarini, är det boettens modellnamn?Fan är det Bettarinitåg eller? 4 i rad.
Modellnamn är kanske inte helt rätt ord, man hittar på så många namn för allt möjligt i den här världen. Det är iaf ett smeknamn, döpt efter nån gubbe som hette Bettarini Jämför med 1950-caset så ser du att det finns rätt så stora skillnader. Men för den oinvigde så ser det såklart ut som samma sak...För en som inte är så insatt i panerai. Bettarini, är det boettens modellnamn?
Japp, den boetten brukar kallas detFör en som inte är så insatt i panerai. Bettarini, är det boettens modellnamn?
Ohhh här kan man grotta ner sig fullständigt. Såna sidor gillar jag!Modellnamn är kanske inte helt rätt ord, man hittar på så många namn för allt möjligt i den här världen. Det är iaf ett smeknamn, döpt efter nån gubbe som hette Bettarini Jämför med 1950-caset så ser du att det finns rätt så stora skillnader. Men för den oinvigde så ser det såklart ut som samma sak...
Finns en bra guide här: https://klocksnack.se/threads/att-välja-panerai.198/
Och jämföra med 1950-case: http://www.paneraisource.com/articles_caseshape.shtml
Förstår att det är en högst personlig grej det där med vita tavlor, men att den där inte är såld ännu är fan sjukt.Upp på spåret igen!
Det känns som att det går trögare på k&s rent allmänt nu om man jämför med tidigare. Förra året flippade jag en del och då fick jag mina klockor sålda inom en månadFörstår att det är en högst personlig grej det där med vita tavlor, men att den där inte är såld ännu är fan sjukt.