Och en liten dagdröm. Tänk vad bra 590 hade varit med guldvisare och painted/sandwich-dial. Mmm..
@azcii , lust å photoshoppa ihop en sådan?
Fixar hemma sen
Va precis och hämtade ut strapet. Tack Krons!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och en liten dagdröm. Tänk vad bra 590 hade varit med guldvisare och painted/sandwich-dial. Mmm..
@azcii , lust å photoshoppa ihop en sådan?
Jävlar vad snyggt det är. Du tog alltså inte med skruvmejseln?!Fixar hemma sen
Va precis och hämtade ut strapet. Tack Krons!
Hahah Nej tyvärrJävlar vad snyggt det är. Du tog alltså inte med skruvmejseln?!
Ser man i katalogerna är det fortfarande gamla 2016-2017, men nya i katalogen för 2017-2018. Men vill minnas att de egentligen ersattes under 2016? @micke_s ?
Den första var 590, men sen kom de på bred front förra året.
590 var första ändringen på boetten, men de behöll WR-nivån. Jag har för längesedan i den här tråden (hittar helt enkelt inte det nu) visat en jämförelse mellan nya och gamla boetten, där nya var representerad av en 590 och den gamla av 411 tror jag.Jag kan bara se att det gäller 1000, 1005, 1088, 1090, 1024 samt 630/631/632 om man ser till WR 100m eller ref 10XX. 590 stämmer in på varken eller. Eller tänker jag fel? Hade missat det här med uppdaterad bettarini, ska försöka hitta en jämförelse.
Så du säger att de första 590 kom med tunnare boetten men 300m?590 var första ändringen på boetten, men de behöll WR-nivån. Jag har för längesedan i den här tråden (hittar helt enkelt inte det nu) visat en jämförelse mellan nya och gamla boetten, där nya var representerad av en 590 och den gamla av 411 tror jag.
Verkar inte finnas en tydlig definition sett till spec alltså, men så många reffar gäller det tack och lov inte. 510/560 är nya då eller?590 var första ändringen på boetten, men de behöll WR-nivån. Jag har för längesedan i den här tråden (hittar helt enkelt inte det nu) visat en jämförelse mellan nya och gamla boetten, där nya var representerad av en 590 och den gamla av 411 tror jag.
Det är vad jag säger. Tro mig. Jag forskade ordentligt inför mitt köp av 416. Valde mellan den och 590.Så du säger att de första 590 kom med tunnare boetten men 300m?
Nvm, 590 hade screw down case back när den kom 2014.
Jag kan inte 510/560 faktiskt, men jag tror inte man bytte case då nej.Verkar inte finnas en tydlig definition sett till spec alltså, men så många reffar gäller det tack och lov inte. 510/560 är nya då eller?
Edit: eller är det helt enkelt så att man bytte case i samband med bytet från sandwich till sausage på 510/560?
Tror dig! Gör den ju väldigt attraktiv isf. Men jag kikar på bilder hittar jag bilder på det skruvade boettlocket.Det är vad jag säger. Tro mig. Jag forskade ordentligt inför mitt köp av 416. Valde mellan den och 590.
Sida 687... Systern till 685
Tänker du att boettlocket är skälet till att den är tunnare? Så är inte fallet. Jag får nog ta och leta upp jämförelsen, så ska du få se. Hold on...Tror dig! Gör den ju väldigt attraktiv isf. Men jag kikar på bilder hittar jag bilder på det skruvade boettlocket.
Det trodde jag! Upplys mig mer än gärna.Tänker du att boettlocket är skälet till att den är tunnare? Så är inte fallet. Jag får nog ta och leta upp jämförelsen, så ska du få se. Hold on...
Jag letar, men dels är det en tunnare boett och även att ringen är mer inåtlutad och därmed är glaset längre in. Boettlocket kanske gör någon pikometer också, såklart, men huvudpoängen är inte den. Jag tror att de valt bort skruvboetten av kostnadsskäl mer.Det trodde jag! Upplys mig mer än gärna.
Justja. Nu när du säger det. Glasringen är numera en fast del av boetten och går väl inte heller att byta?Jag letar, men dels är det en tunnare boett och även att ringen är mer inåtlutad och därmed är glaset längre in. Boettlocket kanske gör någon pikometer också, såklart, men huvudpoängen är inte den. Jag tror att de valt bort skruvboetten av kostnadsskäl mer.
Exakt.Justja. Nu när du säger det. Glasringen är numera en fast del av boetten och går väl inte heller att byta?
Lite brute-force-sökning hittade vad jag letade efter. Problemet var att bilderna är borttagna, men kommentarerna kan säga en del.Justja. Nu när du säger det. Glasringen är numera en fast del av boetten och går väl inte heller att byta?
Jag har haft oyster- och jubileelänkar och jag har provat presidentlänken. Riktigt fina länkar alla tre. Jag provade Panerais nya länk på WatchOut för någon månad sedan, eller om det var två? Den länken är riktigt tuff. Den tar sig som fullständigt självklar och är kompromisslöst maskulin. Den har en helt annan attityd än Rolexlänkar och den säger att du inte har behov av att passa in, att du är självständigt tänkande, stark som en norrländsk fura.Hur står sig den länken med 6-siffrig Rolex? Tycker att din Panerai gör sig väldigt bra på länken nästan så att jag också behöver en
Jag har haft oyster- och jubileelänkar och jag har provat presidentlänken. Riktigt fina länkar alla tre. Jag provade Panerais nya länk på WatchOut för någon månad sedan, eller om det var två? Den länken är riktigt tuff. Den tar sig som fullständigt självklar och är kompromisslöst maskulin. Den har en helt annan attityd än Rolexlänkar och den säger att du inte har behov av att passa in, att du är självständigt tänkande, stark som en norrländsk fura.