Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon som vill posta några ws som har 16-17 cm-handleder? Gillar Panerai men är rädd att 44 mm äter upp min tunna arm.
Tack på förhand.
@Ernesto bär upp en 44mm 631 mycket bra med handledsstorlek mindre Kör på de nya 44mm-boetterna, de är tunnare och sitter bättre.Någon som vill posta några ws som har 16-17 cm-handleder? Gillar Panerai men är rädd att 44 mm äter upp min tunna arm.
Tack på förhand.
När började man med de nya boetterna? Tack för tipset.@Ernesto bär upp en 44mm 631 mycket bra med handledsstorlek mindre Kör på de nya 44mm-boetterna, de är tunnare och sitter bättre.
Ser bra ut.
Ser man i katalogerna är det fortfarande gamla 2016-2017, men nya i katalogen för 2017-2018. Men vill minnas att de egentligen ersattes under 2016? @micke_s ?När började man med de nya boetterna? Tack för tipset.
Den första var 590, men sen kom de på bred front förra året.När började man med de nya boetterna? Tack för tipset.
Vet ni om det nya caset heter något speciellt? Lättare att söka då.Den första var 590, men sen kom de på bred front förra året.
Referensnumren börjar på en 1:a i folkmun, ex. tidigare 005 heter idag 1005 Panerais referensnummer är en djungel som med undantag för just detta, inte följer någon som helst systematik.Vet ni om det nya caset heter något speciellt? Lättare att söka då.
Sedan finns det då några få undantag åt båda håll, dessvärre. Men i stort är det så.Referensnumren börjar på en 1:a i folkmun, ex. tidigare 005 heter idag 1005 Panerais referensnummer är en djungel som med undantag för just detta, inte följer någon som helst systematik.
Alla med det nya caset finns på panerai.com ... ingen har gått ur produktion än, såklart. Så, det lättaste är att kika igenom vad som kan tänkas vara intressant där och kolla ref-numret ... är det 1xxx så är det högst troligen nytt case.Vet ni om det nya caset heter något speciellt? Lättare att söka då.
Hej Tråden, 685 sidor Panerai men en sak jag inte blir klok på.
Hur angriper jag frågan om vilken som är "min"? Börjar man välja Case, sedan konfiguration? Eller tvärt om? Eller finns det någon annan väg.
Hur skiljer jag ett Case från ett annat? Inhouse vs Eta. ?
För mig känns subsekund och datum viktigt. Kansle till och med GMT men det måste kansle inte bli så. Men det begränsar urvalet lite.
Är det några ADs som har Pannakvällar och reder ut begreppen? Kan man sneaka med på nått GtG och pröva andras?
Hur hade ni gjort om ni skulle börja gräva i det (förvånandsvärt djupa) Pam-ref-träsket?
Nu behöver ni INTE kasta refernser kors och tvärs. Tänker mig mer en filosofisk fråga kring hur jag ska resonera för att hitta rätt.
Mvh
PamCurios
Börja läsa den här: https://klocksnack.se/threads/att-välja-panerai.198/
och varför inte http://www.watchpaper.com/2017/07/16/who-should-buy-a-panerai/
Se min uppdatering ovan också.Ahh! Såklart! Kvällsläsning it is!
Stort tack!
Man börjar precis i den ändan du gör - frågar här Sedan kan man göra som @mårt skriver, kika dem trådarna.Hej Tråden, 685 sidor Panerai men en sak jag inte blir klok på.
Hur angriper jag frågan om vilken som är "min"? Börjar man välja Case, sedan konfiguration? Eller tvärt om? Eller finns det någon annan väg.
Hur skiljer jag ett Case från ett annat? Inhouse vs Eta. ?
För mig känns subsekund och datum viktigt. Kansle till och med GMT men det måste kansle inte bli så. Men det begränsar urvalet lite.
Är det några ADs som har Pannakvällar och reder ut begreppen? Kan man sneaka med på nått GtG och pröva andras?
Hur hade ni gjort om ni skulle börja gräva i det (förvånandsvärt djupa) Pam-ref-träsket?
Nu behöver ni INTE kasta refernser kors och tvärs. Tänker mig mer en filosofisk fråga kring hur jag ska resonera för att hitta rätt.
Mvh
PamCurios
Se min uppdatering ovan också.
Man börjar precis i den ändan du gör - frågar här Sedan kan man göra som @mårt skriver, kika dem trådarna.
Du kan med fördel surfa in på Panerai's hemsida och utforska de fem olika serierna med sina respektive boetter. De skiljer sig en hel del, när man kikar närmre. Sedan spelar såklart budget, storlek och komplikationer stor roll, men att hitta en stil man uppskattar är alltid en lätt start. Kör hårt
You're in for a rideGjort, och tack för bra tips!
Kampen fortästter!
@Ernesto bär upp en 44mm 631 mycket bra med handledsstorlek mindre Kör på de nya 44mm-boetterna, de är tunnare och sitter bättre.
Sant. Tillfälle, tycke och smak är avgörande. Tänkte inte köra den som enda klocka, utan som ett komplement till andra (sub, dj, speedy). Har en bekant som äger en panna, får kontakta honom så att jag kan testa. Finns ju tyvärr ingen AD i malmö.@jenspersson Inga problem med 44 mm! Jag har kört 47 också, en Radiomir 425. Jag bär allt ifrån 34-45 mm. Har 16 cm handled. Allt beror på tillfälle! I min livssituation hade jag inte kunnat vara OWG med en stor Panerai
Kolla mitt inlägg från tidigare idag. 16,5cm och 44mm PAM233Någon som vill posta några ws som har 16-17 cm-handleder? Gillar Panerai men är rädd att 44 mm äter upp min tunna arm.
Tack på förhand.
Det är ju inte så långt till Köpenhamn.Sant. Tillfälle, tycke och smak är avgörande. Tänkte inte köra den som enda klocka, utan som ett komplement till andra (sub, dj, speedy). Har en bekant som äger en panna, får kontakta honom så att jag kan testa. Finns ju tyvärr ingen AD i malmö.
Helt rätt. Har lite svårt att hitta tidsluckor i schemat som småbarnsförälder.Det är ju inte så långt till Köpenhamn.