Det var inget som jag tänkte på när jag provade den, men det visar nog på att jag inte märkte någon större skillnad. Jag säger likvärdig.haha, hur upplevde du den i fit & finish jämfört med oystern?
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var inget som jag tänkte på när jag provade den, men det visar nog på att jag inte märkte någon större skillnad. Jag säger likvärdig.haha, hur upplevde du den i fit & finish jämfört med oystern?
Svårt att jämföra. Tycker en sub länk med Glidelock är svårslagen. För mig är det ju viktigt att den sitter ”rätt”. Har man otur med en länk så kan den ju hamna så man aldrig gillar den. Med detta sagt så sitter Paneraien väldigt skönt. Jag vet inte om det är länkens förtjänst eller det faktum att 42mm bara funkar jäkligt bra på mig, Tycker helheten blev så jäkla bra, balanserat.
Tycker spontant inte att det känns helt långt ifrån känslan när jag hade min Hulk. Tyngden är ju lite mer påtagligt men det är nog mest 42mm vs Hulkens 40.
Länken i sig känns välbyggd, har sett lite folk som tycker att den inte går ihop vid boett och länk men jag har stirrat på det och ser vad som menas men kan inte störa mig på det alls. Länkarna är i 3 delar och det är riktigt snyggt. Både borstade och polerade delar så det händer ju lite beroende på ljuset.
Den ska tydligen också vara lite omgjord sedan förra modellernas länk men jag har aldrig provat dem så kan ej jämföra.
Hur står sig den länken med 6-siffrig Rolex? Tycker att din Panerai gör sig väldigt bra på länken nästan så att jag också behöver en
Nix. Bra grejer.Var inne och provklämde på en 510 häromdagen. Vad tycker ni om storleken, är den för stor?
Nej, den är normalliten. Hur känner du?Var inne och provklämde på en 510 häromdagen. Vad tycker ni om storleken, är den för stor?
Det känns bra men ovant! Är väl framförallt ovanheten som ställer frågan men jag gillar den!Nej, den är normalliten. Hur känner du?
Precis som du säger är det en vanesak. När jag sätter på mig min 422 efter ett dygn med 36mm funderar jag i 15 sekunder över hur jag kan lägga så mycket pengar på en klocka som ser löjlig ut på mig. Sen är 47mm normalt och förälskelsen total, igen.Det känns bra men ovant! Är väl framförallt ovanheten som ställer frågan men jag gillar den!
På 590 står det istället ”8 Giorni”, lite snyggareFinns det någon modell som det inte står 8 days men som har PR 8 ändå?
Finns det någon modell som det inte står 8 days men som har PR 8 ändå?
Jupp, mitt förslag också. Grymt fin modell!På 590 står det istället ”8 Giorni”, lite snyggare
Du måste ha 8 days på tavlan om du ska ha ett 8-dagars. Det finns andra verk som är bra från ETA-verk till inhouse. Bredda sökandet och ta med begagnat så får du ett större urval. Att du ens ställer frågan tolkar jag som att du ska leta vidare för att bli nöjd.Finns det någon modell som det inte står 8 days men som har PR 8 ändå?
..snyggare och även mer DNAPå 590 står det istället ”8 Giorni”, lite snyggare
Det är lite mer själ i den övre. Konklusionen är alltså att äldre och begagnat ger mer av allt?..snyggare och även mer DNA
Ja! Vill nog påstå att Egiziano-tavlan är en av de allre snyggaste Panerai-tavlorna...snyggare och även mer DNA
Borde kört UV ficklampa på PR-indikatorn för att skryta liteHa en fortsatt go första advent
Äsch, jag vet att ni ser den ändåBorde kört UV ficklampa på PR-indikatorn för att skryta lite
Det är ändå rätt skönt att Panerai är förhållande fritt från diamanter och annat bling.
Så vansinnigt snygg! Är det en 422? Förlåt för riktiga rookiefrågor men behöver lära mig referensernaTillbaka på canvas.
Tackar! Jajamen, 422. Inte lätt, trevligt och kort format på referensnummer men som sagt finns i stort sett ingen systematik bland dem.Så vansinnigt snygg! Är det en 422? Förlåt för riktiga rookiefrågor men behöver lära mig referenserna
Haha sant men börjar hitta lite olika som jag verkligen gillar skarpt! 422 är helt klart en av demTackar! Jajamen, 422. Inte lätt, trevligt och kort format på referensnummer men som sagt finns i stort sett ingen systematik bland dem.
Huh, jag ryser. Hemsk! Det finns fler tillfällen då den inte passar än tvärtom, om man säger så. Det är ingen klocka man bär på en anställningsintervju och säger - Jag är en helt vanlig kille....Hur kan du tacka nej till en sådan här?!
Wow. Snacka Panerai-DNA. Allt som märket står för i en och samma klocka. Kronograf på en Luminor, länk, blänk. Got to have. Eller vad säger du, @azciiHur kan du tacka nej till en sådan här?!
Det gröna är väl haken. Tänk den här med ecru och guldvisare. Då är vi hemma.Wow. Snacka Panerai-DNA. Allt som märket står för i en och samma klocka. Kronograf på en Luminor, länk, blänk. Got to have. Eller vad säger du, @azcii
Eller det sparsmakade återhållsamma minimalistiska i Panerai DNA. Knappast less is more. Tror det blev lite fel när han tänkte där.Wow. Snacka Panerai-DNA. Allt som märket står för i en och samma klocka. Kronograf på en Luminor, länk, blänk. Got to have. Eller vad säger du, @azcii