• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Svårt att jämföra. Tycker en sub länk med Glidelock är svårslagen. För mig är det ju viktigt att den sitter ”rätt”. Har man otur med en länk så kan den ju hamna så man aldrig gillar den. Med detta sagt så sitter Paneraien väldigt skönt. Jag vet inte om det är länkens förtjänst eller det faktum att 42mm bara funkar jäkligt bra på mig, Tycker helheten blev så jäkla bra, balanserat.

Tycker spontant inte att det känns helt långt ifrån känslan när jag hade min Hulk. Tyngden är ju lite mer påtagligt men det är nog mest 42mm vs Hulkens 40.

Länken i sig känns välbyggd, har sett lite folk som tycker att den inte går ihop vid boett och länk men jag har stirrat på det och ser vad som menas men kan inte störa mig på det alls. Länkarna är i 3 delar och det är riktigt snyggt. Både borstade och polerade delar så det händer ju lite beroende på ljuset.

Den ska tydligen också vara lite omgjord sedan förra modellernas länk men jag har aldrig provat dem så kan ej jämföra.

Hur står sig den länken med 6-siffrig Rolex? Tycker att din Panerai gör sig väldigt bra på länken :) nästan så att jag också behöver en :p

Citerar mig själv tidigare i tråden!

Tillbaka på canvas.
B0EBB9FD-8AC0-47D6-9986-CF0D260765EC.jpeg

Det känns bra men ovant! Är väl framförallt ovanheten som ställer frågan men jag gillar den! :)
Precis som du säger är det en vanesak. När jag sätter på mig min 422 efter ett dygn med 36mm funderar jag i 15 sekunder över hur jag kan lägga så mycket pengar på en klocka som ser löjlig ut på mig. Sen är 47mm normalt och förälskelsen total, igen.

Finns det någon modell som det inte står 8 days men som har PR 8 ändå?
Du måste ha 8 days på tavlan om du ska ha ett 8-dagars. Det finns andra verk som är bra från ETA-verk till inhouse. Bredda sökandet och ta med begagnat så får du ett större urval. Att du ens ställer frågan tolkar jag som att du ska leta vidare för att bli nöjd.

Tillbaka
Topp