• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hittade denna sida när jag googlade en Panerai ref....snygga bilder! Vet inte om den varit uppe i tråden tidigare?

http://www.martinwilmsen.com/watches/creative/
Schysst! Fantastiskt bra bild på 587.
C995E479-3F80-4009-922F-58724C9D2B29.jpeg

En fråga jag inte minns om någon annan ställt tidigare... Vilka är era 5 favoritpannor någonsin? Ni får endast välja 5 och ni behöver inte tänka på priset. Klockorna behöver inte heller komplettera varandra och bygga en bra versatil samling, så ni får exempelvis välja både 673 och 372. Ni ska helt enkelt välja de 5 pannor som ni gillar mest.

En fråga jag inte minns om någon annan ställt tidigare... Vilka är era 5 favoritpannor någonsin? Ni får endast välja 5 och ni behöver inte tänka på priset. Klockorna behöver inte heller komplettera varandra och bygga en bra versatil samling, så ni får exempelvis välja både 673 och 372. Ni ska helt enkelt välja de 5 pannor som ni gillar mest.
Blir ju rätt lätt.
Vet inte vad ref är så håll till godo med en bild...
IMG_2309.JPG

Hade tagit en sån här
IMG_0631.JPG
IMG_0632.JPG

Och dessa tre:
IMG_7012.JPG

Alla bilder skamlöst stulna från nätet
31DDC6CA-EF9B-45C8-B333-F4021C5FCBB1.jpeg

682&684
367823C2-38D0-446A-A5A2-A9D4056CB76F.jpeg

736
0EAED13C-A4B0-49C2-B70E-E6C2F335D49A.jpeg

605
E0B98E59-ED31-4D89-9A4B-2AE59BD4612F.png

625

Blev svårare än jag trodde att svara på min egen fråga... Om jag endast får välja fem favoriter(de fem pannor som ger mig bäst känsla i kroppen :woot:) blir det nog dessa...

6152/1
En vintage Panerai, med Rolex-urverk, som användes av italienska marinsoldater, under vattnet, för över 60 år sedan.. Hur kan man inte gå igång på det?
6152-1.jpg

5218-205
Ahh... Denna alltså. Riktigt tight mellan denna och 6152/1 som #1 på min lista. Blir varm i kroppen när jag ser den. Älskar fonten, både på siffrorna och texten på tavlan. Denna är ett långsiktigt mål för mig. Skadar ju inte att jag växte upp under Stallone/Arnold-eran. Ska jag vara ärlig är dessa två herrar anledningen till att jag ens började titta på Panerai.
5218-205.jpg

PAM382
Smekmånaden är inte ens i närheten av över och jag är helt övertygad om att denna klocka kommer stanna för alltid. Jag gillar när det känns som att man har ett verktyg på handleden. Denna tunga tjocka kloss ger mig exakt den känslan.
PAM00382.jpg

PAM372
Tog över ett år innan jag till slut slog till på denna. Läste varenda artikel som gick att läsa. Såg varenda video som gick att se. Läste varenda foruminlägg på hela Internet. Var osäker på om jag skulle tycka 47mm blev för stort. Minns känslan jag fick när jag till slut köpte den. Obeskrivlig.
panerai-luminor-1950-black-dial-leather-men_s-watch-pam00372_10.jpg

PAM112
Var denna klocka som gjorde att jag hamna i Paneraiträsket. Efter jag provade denna blev klockor från andra tillverkade helt plötsligt ointressanta. Min första panna. Kommer alltid vara speciell för mig.
PAM00112.jpg

Inte en enda radiomir på listan.. Illa

Senast ändrad:
Blev svårare än jag trodde att svara på min egen fråga... Om jag endast får välja fem favoriter(de fem pannor som ger mig bäst känsla i kroppen :woot:) blir det nog dessa...

6152/1
En vintage Panerai, med Rolex-urverk, som användes av italienska marinsoldater, under vattnet, för över 60 år sedan.. Hur kan man inte gå igång på det?
6152-1.jpg

5218-205
Ahh... Denna alltså. Riktigt tight mellan denna och 6152/1 som #1 på min lista. Blir varm i kroppen när jag ser den. Älskar fonten, både på siffrorna och texten på tavlan. Denna är ett långsiktigt mål för mig. Skadar ju inte att jag växte upp under Stallone/Arnold-eran. Ska jag vara ärlig är dessa två herrar anledningen till att jag ens började titta på Panerai.
5218-205.jpg

PAM382
Smekmånaden är inte ens i närheten av över och jag är helt övertygad om att denna klocka kommer stanna för alltid. Jag gillar när det känns som att man har ett verktyg på handleden. Denna tunga tjocka kloss ger mig exakt den känslan.
PAM00382.jpg

PAM372
Tog över ett år innan jag till slut slog till på denna. Läste varenda artikel som gick att läsa. Såg varenda video som gick att se. Läste varenda foruminlägg på hela Internet. Var osäker på om jag skulle tycka 47mm blir för stort. Minns känslan jag fick när jag till slut köpte den. Obeskrivligt.
panerai-luminor-1950-black-dial-leather-men_s-watch-pam00372_10.jpg

PAM112
Var denna klocka som gjorde att jag hamna i Paneraiträsket. Efter jag provade denna blev klockor från andra tillverkade helt plötsligt ointressanta. Min första panna. Kommer alltid vara speciell för mig.
PAM00112.jpg

Inte en enda radiomir på listan.. Illa
Du får öka på till mina bästa sex för att få med en Radiomir.

Hur upplever du stingraystrapset?
Jag gillar den starkt! Jag har haft svarta straps tidigare till min Panna men av någon anledning alltid föredragit brunt eller andra färger på läder. Just stingray har ju en fjällig textur som ger mycket lyster och glans, så det känns mer dressat. Enda nackdelarna med mitt band är att hålen är sitter rätt så långt ut och det är på gränsen att jag kan bära det bekvämt. Nu såhär i vintertid hade det suttit fint med ett hål till. Keepern är också relativt tunn och glider lätt runt eftersom fjällen inte ger samma friktion som vanligt läder.

Jag gillar den starkt! Jag har haft svarta straps tidigare till min Panna men av någon anledning alltid föredragit brunt eller andra färger på läder. Just stingray har ju en fjällig textur som ger mycket lyster och glans, så det känns mer dressat. Enda nackdelarna med mitt band är att hålen är sitter rätt så långt ut och det är på gränsen att jag kan bära det bekvämt. Nu såhär i vintertid hade det suttit fint med ett hål till. Keepern är också relativt tunn och glider lätt runt eftersom fjällen inte ger samma friktion som vanligt läder.
Skönt att inte alla är stöpta i samma form. Jag har svårare för bruna och svart är favoriten. Tolkar jag dig rätt om det är för kort för din handled eller menar du tvärtom? Jag kanske är intresserad köpare om du vill köpa ett som passar bättre. Jag brukar kunna ha det som definieras som normal-längd. Den fjälliga texturen, lyster och glansen, kanske gör det ypperligt till en Radiomir som är mer dressad eller en somrig vit 113.

Skönt att inte alla är stöpta i samma form. Jag har svårare för bruna och svart är favoriten. Tolkar jag dig rätt om det är för kort för din handled eller menar du tvärtom? Jag kanske är intresserad köpare om du vill köpa ett som passar bättre. Jag brukar kunna ha det som definieras som normal-längd. Den fjälliga texturen, lyster och glansen, kanske gör det ypperligt till en Radiomir som är mer dressad eller en somrig vit 113.
Jag skulle tro att stingray passar riktigt bra till Radiomir. Svart band till 113 hade nog varit en kul kontrast.
Bandet sitter inte för kort, jag brukar också ha normallängd på mina band. Det är bara att hålen är placerade lite längre ut än normalt vilket gör att man inte kan få det lika tight som t.ex. ett vanligt OEM med samma längd.
Jag tycker om att prova straps i andra material. Croc har jag, stingray fixat nu. Pyton eller nåt annat exotiskt vore skoj. Någon som har några tips?

Har velat ett tag om om jag ska sälja min sub till förmån för en panna...då säger sambon -Äh behåll den och köp en panna också så slipper du fundera så mycket!
DÅ vet man att man har hittat rätt kvinna :D
Hehe, känner igen det där. Nu sitter jag med två rolex (SD och GMTII) och två pannor (PAM0005 och PAM356). Man ska vara rätt glad för sin förstående fru...

Tillbaka
Topp