• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Grymt, tack för de snygga bilderna. :)
Har du någon bild där gummit är på?
Inte på min, googlade fram den här:
image.jpg

Ja ha,, där sköt man stolpe ut :) men nog är de bra lika allt :)

pam 249 448.jpg

Det är jättesvårt att se för det otränade ögat, speciellt om man bara tittar på urtavlan :)
Giveaways annars är färg/material på original läderbandet och sen urverket som man ser via see-through; inhouse p3000 på 448, eta på 249.
Pga urverket har även 448 lite mer höjd än 249.

En magisk klocka i dagsljus, när man får se de blå visarna och domet i full vigör

Najs, tackar :)
Är det 22mm band på den eller 24mm som på 44mm klockorna?
40 och 42 mm är 22 mm mellan luggarna
44 mm är 24 mm mellan luggarna
45 mm är 26 mm mellan luggarna
47 mm är 26/27 mm mellan luggarna

Lite förenklat, sen finns det säkert undantag [emoji2] som....1940-seriens 572 och 573 som är 45 mm men har 24 luggar!

Gillar referenserna med rejält domade glas som 233, 270, 311 och 372. Vilka andra reffar finns med denna typs glas?

Vet inte om detta klassas som felaktig reklam på något vis, men jag är inte på något sätt affilierad med företaget i fråga.
Hursomhelst, https://www.etsy.com/shop/MJLeather har efter påtryckningar från undertecknad lagt upp en laddning ammostraps gjorda på Kronans avlagda ammunitionsväskor.
Kanske ett bra argument för meo_swe och StrawberryFields att skramla ihop till varsin Panna?
Jag skulle lätt vilja ha en panna att sporta på jobbet. I sann gardistanda så horar jag gärna ut mig om det behövs.
Men tyvärr skulle den drunkna i alla jävla "kampfschwimmer" som alla som är medlemmer o svenska militärhistoriskt bibliotek köpt....
Blev jätteglad när jag trodde att en major köpt en panna, vilket slutade i att han började förklara för mig aom om jag vore efterbliven att det minsann var en kampfschwinner, och att den tillverkats i Tyskland för tyska attackdykare och var en EXAKT kopia. Att quartzverk inte fanns på 40-talet bet inte på honom heller.. gubbjävel

Kul med så mycket aktivitet i denna tråd. Panerai verkar vara namnet på allas läppar...

Har haft för avsikt av lägga upp min första öppningstråd i samband med mitt nyförvärv men tiden har inte funnits. Hur som helst har jag nu i min ägo en KS kändis, Pam 311. I mitt tycke en fulländad Panerai och för mig en av 3,kanske 4 klockor jag ämnar behålla livet ut!

Jag har provat de flesta modellerna i min jakt känns det som och en sak har jag lärt mig, 1950 boett och dome glaset är ett måste för mig. På något sätt tycker jag att de Luminor modellerna med platt glas känns lite enkla och på mig bara klumpiga.

Tar tacksamt emot tips på modeller med dome glaset då det inte verkar finns så många...

Även om andra tillverkare har underverk jag vill testa så är siktet inställt på en 233 som nästa kompis i strumplådan och någon gång ska jag ha en 277
image.jpg

Kul med så mycket aktivitet i denna tråd. Panerai verkar vara namnet på allas läppar...

Har haft för avsikt av lägga upp min första öppningstråd i samband med mitt nyförvärv men tiden har inte funnits. Hur som helst har jag nu i min ägo en KS kändis, Pam 311. I mitt tycke en fulländad Panerai och för mig en av 3,kanske 4 klockor jag ämnar behålla livet ut!

Jag har provat de flesta modellerna i min jakt känns det som och en sak har jag lärt mig, 1950 boett och dome glaset är ett måste för mig. På något sätt tycker jag att de Luminor modellerna med platt glas känns lite enkla och på mig bara klumpiga.

Tar tacksamt emot tips på modeller med dome glaset då det inte verkar finns så många...

Även om andra tillverkare har underverk jag vill testa så är siktet inställt på en 233 som nästa kompis i strumplådan och någon gång ska jag ha en 277
image.jpg
Skitsnygg! Pushern kl.08:00, är det för kronografen eller är jag ute och cyklar?

Var hälsade Panerai proffs! Tror det börjar bli dags för mig att ansluta mig till sällskapet. Har intresserat mig för PAM510. Hittat en säljare som har vad jag söker. Vad är ett acceptabelt pris för en nästintill ny 510?

Lite bilder på klockan i frågan!
7ZHY0wI.jpg

fRTfPz5.jpg

Tillbaka
Topp