Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag gillar 231. Den är cleanvilken klassisk guldmodell tycker ni är snyggast?
511vilken klassisk guldmodell tycker ni är snyggast?
519. "Klassisk"vilken klassisk guldmodell tycker ni är snyggast?
682Någon postade den här för ett tag sedan. Förrutom att det är en vansinnigt snygg bild så undrar jag lite över ref? Någon som kan hjälpa till?
Medhåll på den.Min våta dröm just nu är en 682 fast i 44mm case, satan va bra det hade varit!
Yes 243 är väl nääääästan där, men ändå inte.Min våta dröm just nu är en 682 fast i 44mm case, satan va bra det hade varit!
511 alla dagar i veckan. 393 är också mysig, men 42-modellerna är inget för mig (dock för många andra givetvis) plus att jag föredrar manuellt och datumlöst på vanliga Luminor.511
393
Håller med. Håller 511 högre än 393.511 alla dagar i veckan. 393 är också mysig, men 42-modellerna är inget för mig (dock för många andra givetvis) plus att jag föredrar manuellt och datumlöst på vanliga Luminor.
Apropå datumlöst. Vore nice med en luminor 1950 44 mm med layout som fiddy, alt base-tavla.511 alla dagar i veckan. 393 är också mysig, men 42-modellerna är inget för mig (dock för många andra givetvis) plus att jag föredrar manuellt och datumlöst på vanliga Luminor.
Tror aldrig vi får se klassisk Fiddy-layout på en 44:a.Apropå datumlöst. Vore nice med en luminor 1950 44 mm med layout som fiddy, alt base-tavla.
De har ju lyckats på en 42 mm radiomir 1940 så de borde kunna lyckas på en 44 luminor tycker jag. Men jag tror desvärre du har rätt ang att vi inte kommer få en sen...Tror aldrig vi får se klassisk Fiddy-layout på en 44:a.
Proportionerna blir fel..
Mm, men bäst effekt/proportioner ger helt klart utrymmet som en 47-tavla innebär.De har ju lyckats på en 42 mm radiomir 1940 så de borde kunna lyckas på en 44 luminor tycker jag. Men jag tror desvärre du har rätt ang att vi inte kommer få en sen...
Fast de blandar ju ändå rätt friskt. Men sure. Kan köpa resonemanget att alla tavelkonfigurationer inte ska kunna fås med alla boetter och storlekar.Mm, men bäst effekt/proportioner ger helt klart utrymmet som en 47-tavla innebär.
Frustrerande som det är gillar jag ändå att de isolerar de flesta av godbitarna till olika storlekar/modeller etc.
Det är den ständiga drömmen..Apropå datumlöst. Vore nice med en luminor 1950 44 mm med layout som fiddy, alt base-tavla.
Fast att det (väl) inte finns en enda klassisk layout a la 422/372 i den boetten som jag har med 1312 är ju lite väl snålt.Fast de blandar ju ändå rätt friskt. Men sure. Kan köpa resonemanget att alla tavelkonfigurationer inte ska kunna fås med alla boetter och storlekar.