Fast att det (väl) inte finns en enda klassisk layout a la 422/372 i den boetten som jag har med 1312 är ju lite väl snålt.
Inte riktigt, men har du sett den här?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fast att det (väl) inte finns en enda klassisk layout a la 422/372 i den boetten som jag har med 1312 är ju lite väl snålt.
Ja, men jag söker manuellt verk och utan datumInte riktigt, men har du sett den här?
Datumet, datumet... vill inte ha datumet.Inte riktigt, men har du sett den här?
Har sagt det förut, och har sagt att jag sagt det förut. Datum är en styggelse.Datumet, datumet... vill inte ha datumet.
Det skulle vara ett säkert sätt att se till att vi aldrig får se den klockan.Skalar man ner valfri 47mm 1950 Luminor till 44mm borde det funka tycker jag. Så länge förhållandena mellan alla komponenter fortfarande är samma. Men då behövs i så fall ett nytt urverk också, då P3000 inte skulle tillåta detta.
Jag tänker typ, ta en 3D modell av 372 i AutoCAD, skala ner i x,y och z led så diametern blir 44mm, spara fil. Skicka till R&D. Borde väl inte vara svårare än så?
I don't get itDet skulle vara ett säkert sätt att se till att vi aldrig får se den klockan.
Panerai ger oss aldrig exakt vad vi vill ha som regel. Alltid är det något som man skulle vilja peta i. Några modeller undantaget.I don't get it
Men visst är det så att en t ex 372 och en 1312 inte bara skiljer sig på storleken, utan också glasets kupning och boettformen med lugs osv? Jag tror att en nedskalad 372 skulle bli jävligt tjock.Skalar man ner valfri 47mm 1950 Luminor till 44mm borde det funka tycker jag. Så länge förhållandena mellan alla komponenter fortfarande är samma. Men då behövs i så fall ett nytt urverk också, då P3000 inte skulle tillåta detta.
Jag tänker typ, ta en 3D modell av 372 i AutoCAD, skala ner i x,y och z led så diametern blir 44mm, spara fil. Skicka till R&D. Borde väl inte vara svårare än så?
Jupp.Men visst är det så att en t ex 372 och en 1312 inte bara skiljer sig på storleken, utan också glasets kupning och boettformen med lugs osv? Jag tror att en nedskalad 372 skulle bli jävligt tjock.
Fattar inte varför den skulle bli för tjock om man skalar ner den i alla led? Då håller den ju exakt samma proportioner som vanliga 372an? Men ja denna diskussion är totalt onödig då Panerai aldrig kommer låta detta händaMen visst är det så att en t ex 372 och en 1312 inte bara skiljer sig på storleken, utan också glasets kupning och boettformen med lugs osv? Jag tror att en nedskalad 372 skulle bli jävligt tjock.
Om det ska vara samma urverk så funkar det inte bara att skala, men med annat urverk så...Fattar inte varför den skulle bli för tjock om man skalar ner den i alla led? Då håller den ju exakt samma proportioner som vanliga 372an? Men ja denna diskussion är totalt onödig då Panerai aldrig kommer låta detta hända
Precis, som jag skrev i mitt inlägg innanOm det ska vara samma urverk så funkar det inte bara att skala, men med annat urverk så...
Du vet, det är det här med blue vs. green, läser inte så noga vad du skriverPrecis, som jag skrev i mitt inlägg innan
Historiskt superkonstig, men helt fantastiskt sammansättning av historiska delar.Sida 718... PAM718..
Har de haft övertaget menar du...läskig tankePeeps, som sig bör har vi nu passerat Brattetråden igen..
Julhälsningar från mig och jycken på vischan!
Vem vet, ny hövding i april kan göra det omöjliga möjligtFattar inte varför den skulle bli för tjock om man skalar ner den i alla led? Då håller den ju exakt samma proportioner som vanliga 372an? Men ja denna diskussion är totalt onödig då Panerai aldrig kommer låta detta hända
Testade du allihopa? Vilken gillade du mest?Vill ha!!!!!
Men i vissa fall kan det se fel ut vid vissa brytpunkter även om det stämmer rent matematiskt.Fattar inte varför den skulle bli för tjock om man skalar ner den i alla led? Då håller den ju exakt samma proportioner som vanliga 372an? Men ja denna diskussion är totalt onödig då Panerai aldrig kommer låta detta hända
512 är riktigt bra. Jag hade en 620 innan och tyckte den var sjukt bra. Låt inte 10 atm avskräcka dig, 100m är tillräckligt för att bada med. Hur stora handleder snackar vi?Jag är verkligen en katt bland hermeliner här, men jag sitter med fingret på avtryckaren på en Pam512 ny oanvänd fullset på C24 för 55'. Behöver lite moraliskt stöd. Jag har testat den tidigare och gillar den starkt, har mindre handleder så svårt att gå upp mot 44mm. Det som på något märkligt sätt lockar mig mest är närvaron den har på handleden utan att för den delen bli för påtaglig. Sen så måste man väl ändå testa Panerai.
Mina noterade nackdelar är: endast 10 atm, varken länk eller gummi och att man kan få en hel del andra roliga saker för samma peng.
Jag har dryga 16.5, jag äger även en 116600, så är väl inte helt främmande för större prylar men ändå. Även kollat på 620 och 574 men 512 känns rimligast för mig.512 är riktigt bra. Jag hade en 620 innan och tyckte den var sjukt bra. Låt inte 10 atm avskräcka dig, 100m är tillräckligt för att bada med. Hur stora handleder snackar vi?
10 atm är en dealbreaker för några här inne. Jag badar/dyker aldrig med min så det blir inget problemJag är verkligen en katt bland hermeliner här, men jag sitter med fingret på avtryckaren på en Pam512 ny oanvänd fullset på C24 för 55'. Behöver lite moraliskt stöd. Jag har testat den tidigare och gillar den starkt, har mindre handleder så svårt att gå upp mot 44mm. Det som på något märkligt sätt lockar mig mest är närvaron den har på handleden utan att för den delen bli för påtaglig. Sen så måste man väl ändå testa Panerai.
Mina noterade nackdelar är: endast 10 atm, varken länk eller gummi och att man kan få en hel del andra roliga saker för samma peng.
Jag har dryga 16.5, jag äger även en 116600, så är väl inte helt främmande för större prylar men ändå. Även kollat på 620 och 574 men 512 känns rimligast för mig.