• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tycker dock att det är det som är det fina! Den tilltalar mig! Tex En radiomir kommer jag aldrig äga! Dom tilltalar mig inte alls! Gillar öppna baksidan och storleken :)
En Radiomir finns också i flera storlekar och de flesta har öppna baksidor, men gillar du den så är det den du ska ha. :) Du menar inte att du gillar att öppna bakstycket väl? Lämna det åt en urmakare. Jag tror inte du menade så men din text kunde tolkas på flera sätt.

En Radiomir finns också i flera storlekar och de flesta har öppna baksidor, men gillar du den så är det den du ska ha. :) Du menar inte att du gillar att öppna bakstycket väl? Lämna det åt en urmakare. Jag tror inte du menade så men din text kunde tolkas på flera sätt.
A det förstår jag, lite luddigt :) det jag gillar med denna är kronskyddet(det gör panerai för mig) att den är 44mm stor, guldet, och att man ser verket på baksidan :) jag öppnar ingenting själv haha! :)

Om ni skulle välja, 590, 560, 562 eller 564, tankar?
Helt klart 590 (vilken jag också ägt). Subsekund, stål (vilket jag vanligen föredrar framför titan), gör sig oerhört bra med en drös olika typer/färger band och helt enkelt den mitt tycke klart snyggaste av dem (av alla 44mm-modeller för övrigt).
Bild på min tidigare..

IMG_7151.JPG

Hejsan kära Pannare någon här som ägt eller synat en 511 som skulle kunna bistå med lite erfarenheter? Den har åkt upp på min "att äga någon gång" lista så är nyfiken :)
Helt klart en av mina absoluta favoriter bland Luminor-guldisarna, jäkligt fin. Har testat live. Skulle måhända kanske i mitt tycke må bäst av att slopa någon rad text, men absolut ingen dealbreaker..
Jag hade personligen säkerställt att jag köpte en serie med sandwich-tavla.

Hejsan kära Pannare någon här som ägt eller synat en 511 som skulle kunna bistå med lite erfarenheter? Den har åkt upp på min "att äga någon gång" lista så är nyfiken :)

Är denna du ska ha. Så jävla snygg :)

Nu kmr säkert många hata på att den inte är DNA hit eller dit, dålig WR etc - ska man ha en guldpanna spelar det fan ingen roll.

Panerai_Adam_event-002.jpg

Kronan på min 416 skuttade ut lite för långt när jag skulle ställa tiden. :( Nu kommer den gå ett par minuter fel tills den stannar om en och en halv dag typ. Det är väl gissningsvis lätt åtgärdat av en urmakare på @Nymans Ur 1851 men ändå....

Tur man inte är OWG.

Nu förstår jag inte, vad menar du?
8D65AEE6-5818-4AD5-930A-549F1BC7328B.jpeg

"Kronstammen" (crown stem på engelska i alla fall) har kugghjul på sig som matchar olika positioner typ dra upp, byt datum, ställa visare. Jag lossade kronskyddet för att dra ut kronan i yttre position, och när jag drog så hamnade den utanför yttre position. När jag trycker in den igen så matchar den inte mot rätt kugghjul så jag kan inte dra upp den eller flytta visarna, men (förvånande nog, för det här trodde jag inte gick för detta urverk) klockan går fortfarande.

Jag kan egentligen plocka bort kronskydd och öppna klockan för att försöka fixa det själv. Varit med om det här på homage tidigare, men nu är det här inte ett homage så jag lämnar in den.

Tillägg : När jag tittar lite mer noga så kan det vara själva stammen som lossnat från kronan lite så att den inte flyttar på sig med kronan.

Jag tog mig friheten och skapade Best Nine of Instagram 2017 för kontot Paneristi_Sweden. Underhållande att det inte är någon Blonzo, Bronzo eller special editions direkt representerade. It's back to basics. https://www.instagram.com/p/BdXJnaCHVBM/
Snyggt!
Mm, är inte så förvånad. Visa modeller har exponerats så kraftigt på olika forum att det antagligen blivit viss mättnad på foton på bronsare, Firenzes etc.

Tillbaka
Topp