• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nej, det är insytt. Det är helt obytbart.

FFI4UHWGV9SPH85.LARGE.jpg

Men å andra sidan... Det är ju så snyggt med de platta insydda i GPF-mod stil... Att man fastnar i allt och förstör bordsskivor är sekundärt. :)

Vad tycker panelen om nya 38 mm panerai?
Måste vara en ny inriktning mot damerna?

WITH A DIAMETER OF 38MM, 42MM OR 45MM, THE NEW LUMINOR DUE 3 DAYS AUTOMATIC HAS THE UNMISTAKABLE PANERAI DESIGN SUITABLE FOR EVERY WRIST AND SITUATION.
Screenshot_20180115-102154.jpg

Screenshot_20180115-102312.jpg

Screenshot_20180115-102423.jpg

Screenshot_20180115-102513.jpg

Ska bli intressant att se hur en 38mm Panerai ser ut. Jag har alltid tyckt 40/42mm varit på gränsen för varumärkets storlek, dessutom så bärs ju de mindre modellerna rätt så högt. Detta blir förmodligen inte något problem för Due-serien. Men det är rätt så tydligt att de försöker bredda sig mot damerna men även asiater som generellt har lite tunnare lemmar.

Mycket mums från Panerai!

Verkar som att Base-modellerna har gått mot closed-6 också? Ytterligare en detalj som skiljer från prisklassen ovanför? Jag tycker det ser snyggt ut!
Japp stämmer och man går ifrån Pre-V storleken på fonterna. Detta tillsammans med closed 6 gör att jag aldrig kommer släpp min Base Logo.

WITH A DIAMETER OF 38MM, 42MM OR 45MM, THE NEW LUMINOR DUE 3 DAYS AUTOMATIC HAS THE UNMISTAKABLE PANERAI DESIGN SUITABLE FOR EVERY WRIST AND SITUATION.
Screenshot_20180115-102154.jpg

Screenshot_20180115-102312.jpg

Screenshot_20180115-102423.jpg

Screenshot_20180115-102513.jpg
Egentligen säger jag också "inget söder om 40", men nu har jag å andra sidan en susning att få frugan att vilja ha en Panna i stället för en DJ :D

Märkligt om man ser till 773ans baksida. Står att det är driven (mao snap), men ser ut att ha baklock som skruvas på. Eller missar jag nåt?

Ställer frågan här också: Varför har man en power reserve på tavlan på en automatare (nya 944)?
Så mycket annat som är onödigt idag som plötsligt blir jätteviktigt, gör att jag inte reflekterat alls kring power reserve. Möjligen blir det lättare att välja klocka på morgonen, att man tar den som laddat ur mest?

Så mycket annat som är onödigt idag som plötsligt blir jätteviktigt, gör att jag inte reflekterat alls kring power reserve. Möjligen blir det lättare att välja klocka på morgonen, att man tar den som laddat ur mest?
På en handvevad skulle jag förstå det men en automatare som rör på sig kommer ju inte att stanna när man sätter den på armen oavsett reserv.

Jag har 16mm handled och var och provade 42mm modellerna i helgen. Både jag och min fru tyckte att de såg lite för stora ut och jag förstår att en panerai ska bäras stora. Nu undrar jag om 38mm modellerna är nåt för mig?

Tillbaka
Topp