• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Eftersom jag endast är intresserad av Panerai lägger jag upp bilder här istället för att starta en tråd. Hotellet var det verkligen inga fel på.... Tack som fan OP. Rör mig mot SIHH strax.

MVIMG_20180115_130906.jpg
MVIMG_20180115_131322.jpg
MVIMG_20180115_131349.jpg
MVIMG_20180115_131240.jpg
MVIMG_20180115_131249.jpg

Kronskyddet ramlade av...:wideyed:
Något som hänt er andra?
Som tur var hittade jag båda skruvarna.
Det har hänt mig, på kopior. :) Vad har du gjort med den för att skruvarna så sakteliga skulle släppa? Det kan nog vara bra att kolla med AD så att skruvarna sitter när man sätter dit dem igen... annars är det ju inte svårt att göra det.

Det har hänt mig, på kopior. :) Vad har du gjort med den för att skruvarna så sakteliga skulle släppa? Det kan nog vara bra att kolla med AD så att skruvarna sitter när man sätter dit dem igen... annars är det ju inte svårt att göra det.

Inget speciellt, hade den inne för service för ett år sedan.
Gängorna och skruvarna ser fina ut. Det är väl bara att skruva tillbaka, har ju en bit till en AD om man bor i Götet...

På en handvevad skulle jag förstå det men en automatare som rör på sig kommer ju inte att stanna när man sätter den på armen oavsett reserv.
Så är det, precis som det motsatta att en automatare stannar om den får ligga. Med Power Reserve kan man se om den stannar snart eller inte. Det går ju inte att se annars. Jag har två automatare idag. Båda saknar PR. Om jag hade det på båda skulle jag ta den som stannar tidigast. Det är ett sånt lyxproblem att det passerat min tanke. Det är ju inget stort problem om en stannar, men jag kan förstå de som har modeller som kräver lite jobb för att återställa.

Inget speciellt, hade den inne för service för ett år sedan.
Gängorna och skruvarna ser fina ut. Det är väl bara att skruva tillbaka, har ju en bit till en AD om man bor i Götet...
Det borde rimligtvis bara vara att skruva tillbaka. Det är vill jag minnas knöligt att "spänna" kronskyddflärpspaken men den överlevde säkert.

Nu har jag inte hunnit kolla så noga, men de nya logo 44mm har ny 6:a, nytt in-house urverk och inget mer va?

Tillbaka
Topp