• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Imorgon klockan 17 får jag klämma på alla nyheter.. tills dess är det bara bilder bakom skyltfönster

MVIMG_20180115_151554.jpg
MVIMG_20180115_151323.jpg
MVIMG_20180115_150812.jpg
IMG_20180115_150959.jpg
MVIMG_20180115_151601.jpg
MVIMG_20180115_150952.jpg

Självklart hänger man endast runt Paneraimontern

MVIMG_20180115_161641.jpg
Hann du se de nya due modellerna?

Känner man nån skillnad i tjocklek gentemot 312. Är det nya urverket mindre skramligt? Är den ett ”roligare” val med sin färgkombo?
Jag som också har klurat lite och testat lite ... jag har en 359, har funderat på 1359 då. Klar skillnad i tjocklek, det är ändå 2mm och bandhornens lägre profil ger en tajtare känsla. Hur menar du att urverket är skramligt?!?! :) Och jag gillar den blåa sekundvisaren. Så, någon dag kanske jag uppgraderar. :)

Jag som också har klurat lite och testat lite ... jag har en 359, har funderat på 1359 då. Klar skillnad i tjocklek, det är ändå 2mm och bandhornens lägre profil ger en tajtare känsla. Hur menar du att urverket är skramligt?!?! :) Och jag gillar den blåa sekundvisaren. Så, någon dag kanske jag uppgraderar. :)
Skramligt är nog fel ord. Att rotorn låter en del ;) :)

upload_2018-1-15_22-1-6.png

Hörni Panerai, det där är ecru-stitching ... på en klocka med klart gröna index. Är ni helt färgblinda eller?

Och har ni förresten sett den här raden när de beskriver Due?

"Mounted on the caseband of all the models is the bridge device with lever which protects the winding crown from accidental shocks, evoking the glorious history of Panerai watches, which lives again today in this new contemporary interpretation. "

Så kronskyddet är inte för vattentålighet utan mot smällar.

Det gör inte min rotor på 359 alls. Min 359 är nyservad och fin, iofs, kanske är en nyckelgrej? Och den låter verkligen inte alls jämfört med microrotorn på 655... oh wait ...

ping @azcii hur mycket lät din 620?
Kan va inbillning när jag testat, men det fastnade sen i huvudet.

Jag gillar verkligen ecrun på 1312 och 1392 parat med den blåa sekundvisaren. Får se vad som sker i dagarna. Har lite att kika på. :)

Tillbaka
Topp