Hann du se de nya due modellerna?Imorgon klockan 17 får jag klämma på alla nyheter.. tills dess är det bara bilder bakom skyltfönster
Självklart hänger man endast runt Paneraimontern
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hann du se de nya due modellerna?Imorgon klockan 17 får jag klämma på alla nyheter.. tills dess är det bara bilder bakom skyltfönster
Inte klämt ännu men de ser väldigt små utHann du se de nya due modellerna?
Jag har en 1312 som jag gillar väldigt mycket, vad vill du veta?Någon i tråden som äger en 1312 eller en 1392 och kan ge lite feedback? Jag funderar att bli paneristi igen efter att 111:an fick lämna.
Måste erkänna att jag är lite avundsjuk just nu, bara liteImorgon klockan 17 får jag klämma på alla nyheter.. tills dess är det bara bilder bakom skyltfönster
Läste att 38mm skulle gå på 6000 usd och 42mm 6400 usd (stål). Låter väl rätt billigt?Wow, offensiv prissättning. Gillar´t!!
Känner man nån skillnad i tjocklek gentemot 312. Är det nya urverket mindre skramligt? Är den ett ”roligare” val med sin färgkombo?Jag har en 1312 som jag gillar väldigt mycket, vad vill du veta?
Prova en 906! Ska ha som sommarklockaInte klämt ännu men de ser väldigt små ut
Mm, relativt sett absolut. Men tyvärr tokdissade frugan att hon skulle ha en LuminorLäste att 38mm skulle gå på 6000 usd och 42mm 6400 usd (stål). Låter väl rätt billigt?
Får övertala med smicker och rosorMm, relativt sett absolut. Men tyvärr tokdissade frugan att hon skulle ha en Luminor
Enorm skillnad faktisktKänner man nån skillnad i tjocklek gentemot 312. Är det nya urverket mindre skramligt? Är den ett ”roligare” val med sin färgkombo?
Jag som också har klurat lite och testat lite ... jag har en 359, har funderat på 1359 då. Klar skillnad i tjocklek, det är ändå 2mm och bandhornens lägre profil ger en tajtare känsla. Hur menar du att urverket är skramligt?!?! Och jag gillar den blåa sekundvisaren. Så, någon dag kanske jag uppgraderar.Känner man nån skillnad i tjocklek gentemot 312. Är det nya urverket mindre skramligt? Är den ett ”roligare” val med sin färgkombo?
Skramligt är nog fel ord. Att rotorn låter en delJag som också har klurat lite och testat lite ... jag har en 359, har funderat på 1359 då. Klar skillnad i tjocklek, det är ändå 2mm och bandhornens lägre profil ger en tajtare känsla. Hur menar du att urverket är skramligt?!?! Och jag gillar den blåa sekundvisaren. Så, någon dag kanske jag uppgraderar.
Det gör inte min rotor på 359 alls. Min 359 är nyservad och fin, iofs, kanske är en nyckelgrej? Och den låter verkligen inte alls jämfört med microrotorn på 655... oh wait ...Skramligt är nog fel ord. Att rotorn låter en del
Kan va inbillning när jag testat, men det fastnade sen i huvudet.Det gör inte min rotor på 359 alls. Min 359 är nyservad och fin, iofs, kanske är en nyckelgrej? Och den låter verkligen inte alls jämfört med microrotorn på 655... oh wait ...
ping @azcii hur mycket lät din 620?
Jag körde ju 359 av färgskäl (den är också ecru till skillnad från sina bröder) och siffrorna såklartKan va inbillning när jag testat, men det fastnade sen i huvudet.
Jag gillar verkligen ecrun på 1312 och 1392 parat med den blåa sekundvisaren. Får se vad som sker i dagarna. Har lite att kika på.
Ett jäkla tjat om ecruJag körde ju 359 av färgskäl (den är också ecru till skillnad från sina bröder) och siffrorna såklart
Den rasslade lite..Det gör inte min rotor på 359 alls. Min 359 är nyservad och fin, iofs, kanske är en nyckelgrej? Och den låter verkligen inte alls jämfört med microrotorn på 655... oh wait ...
ping @azcii hur mycket lät din 620?
Var det nåt annat nytt på tavlan också? Förutom closed-6/9. Nya fonts?
Hörni Panerai, det där är ecru-stitching ... på en klocka med klart gröna index. Är ni helt färgblinda eller?
Nä, även länk & gummi.Finns pannor bara med läderrem?
736Vad är det för ref på din panerai?
Enligt den info jag har fått fram är detta referens PAM00779 men finns ingen officiell info ute.Hmm vad har vi här tro...
Spännande. Som 629, men utan guldvisare och i annat material. Frågan är om det är titan eller något annat kul.. Men bandet alltså...Enligt den info jag har fått fram är detta referens PAM00779 men finns ingen officiell info ute.
Cali-dial och blånerade vintagevisare i en tantalium (?) Bettarini? Spännande!Hmm vad har vi här tro...
629 är väl i ett 47mm 1950-case? Detta ser ut som 44mm Bettarini.Spännande. Som 629, men utan guldvisare och i annat material. Frågan är om det är titan eller något annat kul.. Men bandet alltså...
Mm, gör det hela ännu mer spännande. Jäkligt intressant.. Rent visuellt tycker jag 629:s guldvisare smäller högre, men om denna är 44mm Bettarini är det typiskt att Panerai håller inne med någon godbit som gör den "för bra"..629 är väl i ett 47mm 1950-case? Detta ser ut som 44mm Bettarini.