• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad säger ni om PAM311 (8 days Chrono Monopulsante) , den tickar de flesta boxar kring det jag önskar men funderar kring titan, jag hade en 305a i titan och det funkade alldeles utmärkt, men jag har nån idé om att stål vore trevligare och lite mer tyngd.

Hmm vad har vi här tro...

3B40DDAC-A4DE-4AD5-8020-B5621928EFE1.jpeg

Åh vad jag inte gillar den typ av strap :)

77E6716A-08A1-4D82-BA90-537BE8C54C99.jpeg

Vad säger ni om PAM311 (8 days Chrono Monopulsante) , den tickar de flesta boxar kring det jag önskar men funderar kring titan, jag hade en 305a i titan och det funkade alldeles utmärkt, men jag har nån idé om att stål vore trevligare och lite mer tyngd.
Riktigt bra klocka. Jag är lik dig i att jag föredrar stål framför titan, eller egentligen alla andra material, men tror klockan är tämligen välbalanserad.

Tobacco-dial är mums, annars är det bara gå all-in på en 317. :p

Känner man nån skillnad i tjocklek gentemot 312. Är det nya urverket mindre skramligt? Är den ett ”roligare” val med sin färgkombo?
Jag har inte haft 312, men har förstått att 1312 är tunnare och har tunnare lugs. Finns säkert jämförande bilder om du googlar. Generellt så tycker jag att rotorn hörs mycket mer än på de Rolex jag har haft (där man inte hör den alls), kanske att det beror på safirbaksidan. Jag ser absolut inget skäl att välja 312 framför 1312, du får ett roligare urverk, finare färgkombo och mer balanserade proportioner.

Jag var kluven till 38mm hos Panerai. Panerai utvecklades för att användas under förhållanden där de stora boetterna och tavlorna var nödvändiga och designen blev ikonisk.

Idag ser lyckligtvis världen annorlunda ut och Panerai behövs inte längre som ett verktyg i krig. Idag är det ett lyxmärke som tillverkar högkvalitativa lyxprodukter till entusiaster och andra. Jag såg precis denna bild och jag köper att de gör en Due i 38mm, jag tror den kommer gå hem hos många men vi här inne är garanterat inte målgruppen.

Jag gläds åt att Panerai breddar och öppnar upp för fler att ta del av märket, dess design och dess historia, även om den kanske inte riktigt ”hedras” i detta fall, enligt många die hard ristis. Förutsatt att de fortsätter producera bra modeller i de klassiska storlekarna, givetvis.

Kom inte och säg att ni inte hade velat se denna på en kvinna i er närhet?
526B2C85-6548-4996-8219-2FA0EFC8DC41.png

Jag provade en 317 häromdagen, men jag fastnar inte riktigt för ceramic/ pvd, men en klart imponerande pjäs, 233 är väl den som är ganska lik 311, men jag gillar en lokal deal och det finns en 311 på K&S..
Då köper du och njuter. :)
Dock ska du veta att vi inte är så många Paneristi som gillar så mycket komplikationer. De som har bäst andrahandsvärde är base-pannorna, typ 372, 422. :)

Jag var kluven till 38mm hos Panerai. Panerai utvecklades för att användas under förhållanden där de stora boetterna och tavlorna var nödvändiga och designen blev ikonisk.

Idag ser lyckligtvis världen annorlunda ut och Panerai behövs inte längre som ett verktyg i krig. Idag är det ett lyxmärke som tillverkar högkvalitativa lyxprodukter till entusiaster och andra. Jag såg precis denna bild och jag köper att de gör en Due i 38mm, jag tror den kommer gå hem hos många men vi här inne är garanterat inte målgruppen.

Jag gläds åt att Panerai breddar och öppnar upp för fler att ta del av märket, dess design och dess historia, även om den kanske inte riktigt ”hedras” i detta fall, enligt många die hard ristis. Förutsatt att de fortsätter producera bra modeller i de klassiska storlekarna, givetvis.

Kom inte och säg att ni inte hade velat se denna på en kvinna i er närhet?
526B2C85-6548-4996-8219-2FA0EFC8DC41.png
Du säger egentligen emot dig själv. Klart vi är målgruppen, men de som kommer bära klockorna är våra respektive (förutsatt att de är av kvinnligt kön eller vill vara).

• Like
Reactions: PJW
Jag provade en 317 häromdagen, men jag fastnar inte riktigt för ceramic/ pvd, men en klart imponerande pjäs, 233 är väl den som är ganska lik 311, men jag gillar en lokal deal och det finns en 311 på K&S..
Tänkte 233 också men saknades ju några komplikationer, annars är det ju en het kandidat. Håller fö. med om 311:an, tycker titanet är till fördel. Tyckte inte min förra 351 blev lika topptung som tex. en 312.

Tillbaka
Topp