• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fair enough. :) Här är 5 av 6.

IMG_7478.jpg
Fan vad läckert! Det där är en lineup som heter duga! :happyhappy:

Jag tror faktiskt att jag också säger att 422 är bästa pannan. Hade jag varit en OWG så hade det mycket troligt varit en sådan jag haft. Eller en 1359. Eller en ...

Kan ju va en fråga till alla! Vilken är den absolut bästa pannan?
I mitt tycke skall den vara manuell, 44mm, sandwich, utan datum och kronskyddet
Lite partisk i och med att jag äger den men 511 i guld och 510 i stål! Kan ju va därför jag köpte den ;) Men skulle väll va en rad mindre text på tavlan då om nått!
Hörde jag någon ropa 510? :smug:
20180116_213637-01.jpeg

På nytt strap också. Baby hornback!

Kan ju va en fråga till alla! Vilken är den absolut bästa pannan?
Missade att frågan faktiskt ställts..

Liksom pjw och Mkrgg redan påpekat och jag accentuerat, är 422 nr 1 för mig (bland många riktigt bra) om det måste väljas en enda ur ett realistiskt och allroundperspektiv. Bör tilläggas att 47mm självklart inte är allround för alla..
Har man Base som preferens är 372 en het kandidat, eller möjligen någon version/variation av den (tex 665, 605 etc.)..

Välanvänd bild numera..
IMG_5670.JPG

Är det en 8 dagars PR mätare på leftyn med blå 8 days text? Har dom lagt till PR på P5000 eller det är specifikt för den modellen? Såg riktigt häftigt ut med PR där bak!

Måste säga att jag är rätt nöjd med Panerai på SIHH iaf. 44mm ny dykare uteblev, inte heller någon 44mm 372:a.

Men PAM00779 var nog det som fick mig mest exhalterad! Allt är så fel men ändå jävligt coolt inkl det svulstiga och helt oförklarliga bund-strapet! 44mm DLC behandlat stål.

Kommer enligt uppgift att ingå i standard-utbudet, leverans framåt våren med ett riktpris på norr om €7000 vilket kanske är enda problemet med den.

DDEE7DDF-7EDA-49FC-B80A-9794E4D3FCF3.jpeg

sneglade lite på SIHH släppen för panerai. Jag och en kompis började pratade om PAM00755 38mm som jag förstod är en ny variant och jag blev lite tveksam till storleken även om den ser väldigt trevlig ut. @azcii klämde du något på den? i så fall, hur kändes den?

kikade på PAM00920, riktigt kaxigt av panerai när man väljer att ha sina komplikationer på baksidan! att den är ful som stryk på framsidan är en annan femma :D
09-Panerai-2018-SIHH.jpg

Tillbaka
Topp