• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den är ju fan bra alltså.... :bag: Bronzon i bankfacket, ska köra denna ett tag nu och se hur det känns.

IMG_20180202_151822_647.jpg

Senast ändrad:
Hmmm... Jag såg att Perezcope sa att Bettarini varken designade boetten med hans namn eller de pre-v-modeller som han är tillskriven. Korthus. :)

Hmmm... Jag såg att Perezcope sa att Bettarini varken designade boetten med hans namn eller de pre-v-modeller som han är tillskriven. Korthus. :)
Hmm ok.. Ibland har jag svårt att lita på allt han skriver, en del saker är clickbait och en del saker verkar ju korrekta. Har du någon länk till hans utsago?

Har till slut släppt min 233:a. Tycker fortfarande det är en av Panerais bästa referenser men kändes som jag behöver lite rotation i klocklådan. Nu är frågan, vad jag ska ha? För man kan ju inte vara utan Panna!

Har tidigare varit inne på Sub 682 eller 024 samt Rad 183 ( @micke_s ;) ) 380 eller kanske 425. Kan även tänka mig nån Bettarinimodell. Kom gärna med andra förslag. Max 44/45mm

Hoppas nye ägeren hittar hit med 233:an :)

Har till slut släppt min 233:a. Tycker fortfarande det är en av Panerais bästa referenser men kändes som jag behöver lite rotation i klocklådan. Nu är frågan, vad jag ska ha? För man kan ju inte vara utan Panna!

Har tidigare varit inne på Sub 682 eller 024 samt Rad 183 ( @micke_s ;) ) 380 eller kanske 425. Kan även tänka mig nån Bettarinimodell. Kom gärna med andra förslag. Max 44/45mm

Oj, tänkte börja skälla på dig efter första meningen, men sen lugnades jag.. ;)

Alla du nämnt är ju trevliga, liksom väldigt många andra ej nämnda, men det underlättar förstås om du sätter ner foten kring vilken boett du vill ha..

Du hittar den i öppningstråden @StarMan
Bjuder på bild här oxå...
Första pannan!

Grymt nöjd! Första pannan...
BB8ECE12-F62C-49BE-83F2-50B21359D384.jpeg

703DDFCC-860E-40B1-A6F2-A45291309291.jpeg

Vad kommer uppgifter ifrån att det var han som designade caset? Ärligt talat, är det bara här, på KS, som jag har hört att folk kallar de så.
http://www.paneraicentral.com/panerai-boot-camp/panerai-case-study/

A look at the three Luminor case styles available:

• Bettarini
    • Designed by Alessandro Bettarini (during the rebirth of Panerai)
      • Regarded as the “father” of the Pre-Vendome design Luminors (44mm)
      • Pioneered use of PVD on the watches, previously unavailable
    • Case used on style like the PAM 000
    • Available in submersible form (PAM 024)
  • 1950
    • Case used on styles like the PAM 312
    • Available in submersible form (PAM 243)
  • 1950 “Vintage/Base”
    • Case used on style like the PAM 372
    • Thinner, flatter lugs than 1950
    • Visible ridge on sides
    • BB# & WR engraved on bottom of lugs

Oj, tänkte börja skälla på dig efter första meningen, men sen lugnades jag.. ;)

Alla du nämnt är ju trevliga, liksom väldigt många andra ej nämnda, men det underlättar förstås om du sätter ner foten kring vilken boett du vill ha..
Problemet är att man vill ha en av varje :D Mest inne på Rad med wire lugs men dyker det upp nån cool Submersible eller en 111:a så är risken stor att jag hugger :)

Hm.. Då tycker jag just 183 som du nämnde ligger närmast till hands; håller den aningen högre än min 380.
Å andra sidan är 024 en väldigt mysig sub.. Compiss har ju sin ute till försäljning..

Hmmm. Ligger en på KS men vettefan om jag inte drar tillbax den :)

Tillbaka
Topp