Där fick du till detDu är ju trots allt lite grön på Panerai![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Där fick du till detDu är ju trots allt lite grön på Panerai![]()
Japp. Till skillnad från mig som har goda bas(e)kunskaperDär fick du till det![]()
Visst äger du en PUN1000?Japp. Till skillnad från mig som har goda bas(e)kunskaper.
Jag anslöt till 1000-klubben jaVisst äger du en PUN1000?
Mäh, missade du min ordvitsJag anslöt till 1000-klubben ja.
Riktigt bra bilder!Trotts det olämpliga namnet är caset a thing of beaty!!!
P.S. Speciellt när den är helborstad
![]()
![]()
Den där tavlanGrillar lite scampi i vintermörkret.![]()
Haha. Nu såg jag. Trodde det var autokorrekt som bråkade med dig.Mäh, missade du min ordvits![]()
Tror du att Palles autokorrekt, som ändå i viss mån anpassar sig efter språket som används, skulle autocorrecta från PAM?Haha. Nu såg jag. Trodde det var autokorrekt som bråkade med dig.
Nu kliar det i fingrarna. Börjar få siktet inställt på en Radiomir men då dyker ju lite gamla hangups upp igen och som vanligt är utvecklingsavdelningen på Panerai sadister (eller är det marknadsavdelningen som är kapitalister)?
Då jag har en 112:a sedan tidigare så ser önskelistan ut ungefär så här:
Sekundvisare
Gärna guld- eller silvervisare
Sandwich
Inte datum eller powerreserve (på tavlan)
Ej Cali eller SLC
183:an klickar ju i de flesta boxarna men har likadana visare som 112:an
![]()
380 är också bra men finns väl inte med sandwich?
![]()
346 är ju en lite mer udda fågel men har tyvärr datum, annars riktigt bra
![]()
504:an verkar ju kanske ändå vara den som passar bäst ( även om det är nån gång de svarta visarna är som bäst så är det på en svart klocka.) Iofs 47mm case. Något jag tänker bärs mindre iom wirelugs än Luminor och Submersibles
![]()
292:an då?
Svarta visare som passar bra ihop med tavlan+ dykarna på torpeden.
![]()
Svåra val i vanlig ordning. Har jag glömt någon? Vore kul med lite hjälp att få alla kort på bordet innan jakten drar igång på allvar![]()
Nu kliar det i fingrarna. Börjar få siktet inställt på en Radiomir men då dyker ju lite gamla hangups upp igen och som vanligt är utvecklingsavdelningen på Panerai sadister (eller är det marknadsavdelningen som är kapitalister)?
Sekundvisare
Sandwich
Ej Cali eller SLC
![]()
![]()
![]()
504:an verkar ju kanske ändå vara den som passar bäst ( även om det är nån gång de svarta visarna är som bäst så är det på en svart klocka.) Iofs 47mm case. Något jag tänker bärs mindre iom wirelugs än Luminor och Submersibles
![]()
![]()
Svåra val i vanlig ordning. Har jag glömt någon? Vore kul med lite hjälp att få alla kort på bordet innan jakten drar igång på allvar![]()
Det är ju klart, bara ta bort kronskyddet och byta krona så blir det ju en Radiomir... typ. Vem moddar?422 tickar ju i alla boxar![]()
PAM 337 är den enda med silvervisare. 42mm. Höger
PAM 338. Titan och guldvisare. 42mm Vänster.
PAM 190. 45mm Guldvisare. JLC urverk. 75k och uppåt. Andra bild.
(Samtliga bilder lånade från nätet)
![]()
![]()
Hade räknat bort 42 mm när jag letade tidigare, tack för tipsen!
Kan du inte lägga ut en bild på baksidan? Jag visste inte att det fanns Piaget-verk i Paneraiklockor. Hur ovanligt är det?Ingen orsak
338 är en underbar klocka. Du märker inte att den är 42 mm. Borstad boett på en Radiomir ser absolut fantastiskt ut. Piaget urverk.
Att jämföra storlek - 337 och 292 på samma handled.
![]()
![]()
Du vill ha wirelugs och manuell?Nu kliar det i fingrarna. Börjar få siktet inställt på en Radiomir men då dyker ju lite gamla hangups upp igen och som vanligt är utvecklingsavdelningen på Panerai sadister (eller är det marknadsavdelningen som är kapitalister)?
Sekundvisare
Sandwich
Ej Cali eller SLC
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kan du inte lägga ut en bild på baksidan? Jag visste inte att det fanns Piaget-verk i Paneraiklockor. Hur ovanligt är det?
Det är ju klart, bara ta bort kronskyddet och byta krona så blir det ju en Radiomir... typ. Vem moddar?
Jävlars vad bra 233 är. Grattis till den!Bytt kläder på pam233
![]()
![]()
Den är bra på MickeJ bandetBytt kläder på pam233
![]()
![]()